اخبار داغ

آنچه در نماز‌جمعه این هفته کرمانشاه گذشت؛

امام حسن عسکری (ع) آموزگار سبک زندگی مهدوی در عصر غیبت است / وحدت نیاز اساسی جوامع اسلامی برای گذر از چالش‌ها است

امام حسن عسکری (ع) آموزگار سبک زندگی مهدوی در عصر غیبت است /  وحدت نیاز اساسی جوامع اسلامی برای گذر از چالش‌ها است
ائمه جمعه و خطبای نمازجمعه شهرهای مختلف استان کرمانشاه در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته به تبیین مسائل مختلف پیرامون شهر و کشور پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ائمه جمعه و خطبای نمازجمعه شهرهای مختلف استان کرمانشاه در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته به تبیین مسائل مختلف پیرامون شهر و کشور پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وحدت نیاز اساسی جوامع اسلامی برای گذر از چالش‌ها است

, وحدت نیاز اساسی جوامع اسلامی برای گذر از چالش‌ها است, وحدت نیاز اساسی جوامع اسلامی برای گذر از چالش‌ها است,


به گزارش مرصانیوز، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار داشت: وحدت پایه و اساس و نیاز جوامع اسلامی برای گذر از چالش‌هایی است که غرب برای این جوامع به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اهمیت وحدت بین جوامع اسلامی، افزود: از صدر اسلام تا کنون تفرقه و اختلاف افکنی بین جوامع مسلمان، سیاست استعمار بوده و هست، که مسلمانان بعد از گذشت این همه سال باید نسبت به این سیاست آگاه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: ظرفیتی که در بیش از ۵۰ کشور دنیا قرار گرفته در صورت اتحاد و یکپارچگی می‌تواند اقتصاد دنیا را متحول کند.

وی ادامه داد: از این رو استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا تمام تلاش خود را می‌کند که مقابل این موج بیداری اسلامی که از منطقه شروع شده، بایستد.

علما با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)،خاطر نشان کرد: امروز سالروز شهادت چهارمین شهید محراب حضرت آیت الله اشرفی اصفهانی (ره) است که ۲۵ سال صادقانه به مردم این استان خدمت کرد و این جز اخلاص و ایمان این شهید نیست که او را این‌طور ثابت قدم نگه می‌دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در هفته آینده، هفته تربیت بدنی و تشکیل انجمن اولیا و مربیان را گرامی داشت.

,
, مرصانیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام حسن عسکری (ع) آموزگار سبک زندگی مهدوی در عصر غیبت است

,

 به گزارش بازی دراز، حجت الاسلام عسگری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب اظهارداشت: امام حسن عسکری آموزگار سبک زندگی مهدوی در عصر غیبت است.

امام جمعه موقت سرپل ذهاب افزود: امام حسن عسگری (ع) از جهت وجود شک و تردید در جامعه به حقانیت رهبر الهی غریب‌ترین امام هستند بطوریکه خود امام می فرمایند: «هیچ یک از پدرانم آنگونه که من گرفتار تردید شیعیان شده‌ام مورد تردید واقع نشدند».

وی اذعان داشت: رخنه کردن شک به حقانیت رهبر الهی در جامعه شیعه اولین علت برای غیبت امام زمان (عجل الله) است، یعنی با تغییر رفتار شیعه تغییر نعمت سرنوشت روی داد، همانطور که امام باقر (ع) می فرمایند: «زمانی که خداوند تبارک و تعالی بر خلقش خشم کند ما را از مجاورت آنها دور می کند».

عسگری تصریح کرد: قائم یا ظاهر شدن حجت خدا جزء سرنوشت و مقدرات است و اینکه مردم قدر امام را بدانند یا ندانند اخلاق است، خدا نعمت امامت را به مردم داد این نعمت را تغییر نمی دهد مگر اینکه مردم اخلاقشان را تغییر دهند. خداوند ۱۱ امام را برای مردم گذاشت و در امام یازدهم مردم اخلاقشان تغییر کرد، خدا هم مقدرات ایشان را تغییر داد.

وی افزود: گروهی از شیعیان به حضرت امام حسن عسکری نامه نوشتند که مبالغی خدمت شما فرستادیم بفرمایید که کجا خرج شده است، بعد از این مکاتبه بود که امام اجازه دیدار شیعیان را با خودش نمیداد و پرده سیاهی در وسط اتاق نصب کرد و حضرت از پشت پرده با شیعیان ملاقات می کرد و آنها فقط صدای امام را می شنیدند و این اولین مرحله غیبت بود که فقط صدای امام را داشتند و در زمان امام دوازدهم هم وجود امام و هم صدای امام از شیعیان گرفته شد.

وی در ادامه به ۱۲ ربیع الاول آغاز هفته وحدت و ولادت پرخیر و برکت رسول مکرم اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: هفته وحدت خنثی کننده توطئه های دشمنان در مسیر تفرقه افکنی امروز مهمترین دستاویز دشمن برای مقابله با بیداری اسلامی و ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان است.

خطیب جمعه موقت شهرستان اذعان داشت: دشمنان امروز به دنبال قرار دادن مسلمانان در مقابل مسلمانان هستند تا مسلمانان را به دست مسلمانان دیگر از بین ببرند و آنها را با هم مشغول کنند که بهترین راه برای مقابله و خنثی کردن این توسعه و تقویت وحدت و همدلی در جوامع اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه برای وحدت و همدلی سیری رسول اکرم (ص) و اخلاق عظیم و نیکوی ایشان است که هم مسلمانان به آن تمسک کنند و قدرت اسلام را به دشمنان اصفهان نشان دهند.

امام جمعه موقت شهرستان بیست و چهارم ماه عقیدتی سیاسی ارتش را از دیگر مناسبت‌های پیشرو دانست و عنوان داشت: ارتش غیور و شجاع و ولایی جمهوری اسلامی ایران خصوصاً تیپ ۷۱ صاحب الزمان (عجل الله) مستقر در پادگان ابوذر فعالیتهای عقیدتی و قرآنی مختلفی را انجام می دهد ‌و باعث تقویت معنویت در بین نیروها می شود.

 

انتهای پیام/

, بازی دراز،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه