اخبار داغ

سرعت گیر یا سکوی پرتاب؛

سرعت‌گیرهای غیر استاندارد بلای جان مردم عروس بنادر ایران+تصویر

سرعت‌گیرهای غیر استاندارد بلای جان مردم عروس بنادر ایران+تصویر
سرعت گیر های غیر استاندارد، بدون رنگ و علائم و فرسوده بیش از هر معضلی در سطح خیابان های شهر بندرلنگه قابل مشاهده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ سفرهای درون شهری به علت فعالیتهای مختلف روزانه مردم صورت می گیرد و گستردگی و جمعیت بالای شهرهای کمتر توسعه یافته و محروم سبب شده است، تا حجم سفرها و انجام سفر بسیار بیشتر از تسهیلات ارائه شده در یک شهر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز؛,

سرعت گیر ها به عنوان یکی از ابزارهای کنترل سرعت و پیشگیری از وقوع هر گونه حادثه ای جاده ای در هر شهر و روستا به طور گسترده احداث می گردد.

,

اگر استانداردهای لازم در نصب آن رعایت نشود یا مکان یابی اش صحیح نباشد نه تنها اثرگذاری مثبت نداشته بلکه باعث ایجاد خسارات مالی وجانی هم می شود.

,

متاسفانه در اکثر شهرها به دلیل عدم داشتن  اطلاعات درست و مناسب در خصوص جانمایی، کیفیت و نحوه احداث سرعت گیرها، اغلب سرعت گیرها بدون در نظر گرفتن این ویژگی های مربوطه احداث می گردد که نظیر ان در کشور کم نداریم.

,

, ,

عدم رعایت ضوابط و استاندراد های لازم در نحوه ساخت و احداث سرعت گیرها اغلب  در شهرهای محروم و کمتر برخوردار  کشور مشهوداست.

,

با این وجود جای این سوال باقی است که آیا سرعتگیر ها و سرعت کاه های اجرا شده در شهرهایی که ما زندگی می کنیم به استانداردهای جهانی نزدیک است و آیا اصلا می شود اسم آن ها را سرعت گیر و سرعت کاه نامید یا خیر.

,

در استان هرمزگان و در شهرستان بندرلنگه وجود سرعت گیرهای غیر استاندارد مشکلاتی از قبیل تصادفات خطرناک، صطکاک وسایل نقلیه و در پی آن آلودگی هوا را به همراه دارد.

,

, ,

 

,

محمدی از شهروندان بندرلنگه در گفت و گو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: سرعت گیرهای موجود در سطح شهر از استاندارد کافی برخوردار نیستند و رانندگان وسائل نقلیه در اکثر اوقات در طی مدت رفت و آمد خود دچادر مشکل می شوند که خطرات زیادی را برای عابران پیاده و رانندگان وسائل نقلیه به همراه دارد.

,

وی در ادامه افزود: نبود رنگ بندی مناسب بر روی سرعت گیرها، ارتفاع زیاد و یا گاها کم انها و عدم توجه به  قوانین و مقررات مربوط به نصب سرعت  گیرها درخیابان های اصلی و فرعی شهر از جمله مشکلات عمده این سرعت گیر های غیر استاندارد  است.

,

, ,

ملایی از دیگر شهروندان بندرلنگه در این رابطه گفت: در شهر تعداد سرعت گیرهایی که به اصطلاح مانند کوه هستند کم نیست و این سرعت گیرها مدت زیادی است که در خیابان های شهر وجود دارد و هیچ تلاشی در جهت رفع این مشکل نشده است به نحوی که اگر راننده ای تازه کار باشد به محض عبور از روی این سرعت گیرها دچار مشکل می شوند.

,

وی یاد آور شد: وجود چنین سرعت گیرهای در شهر تصادف های زیادی را به همراه داشته که نمونه ی آن در چند وقت اخیر در سطح شهر شاهد بودیم که یکی از شهروندان با خانواده در حال عبور از یکی از سرعت گیرهای سطح شهر دچار تصادف شده و آسیب جدی به وی وارد شده است.

,

 

,

, ,

 

,

ملایی اضافه کرد: نصب سرعت گیر ها در شهرستان به صورتی است که شب میخوابیم صبح بیدار میشویم شاهد یک سرعت گیر جدید در شهر هستیم به نحوی که سرعت گیرها در محلی که هیچ لزومی به وجود سرعت گیر ندارد  بدون علامت  نصب می شوند.اعتراضات بسیاری در این زمینه در فضای مجازی صورت گرفته است اما مسئولان هیچگونه توجهی به این معضل و نارضایتی مردم ندارند.

,

حیدری از دیگر شهروندان بندرلنگه خاطر نشان کرد: وقتی وارد شهر بندرلنگه می شوید سرعت گیر های غیر استاندارد، بدون رنگ و علائم و فرسوده بیشتر از هر معضلی در سطح خیابان های شهر قابل مشاهده است و رانندگان وسائل نقیله سبک و یا سنگین از آن ها به عنوان سکوی پرتاب و یا تپه یاد میکنند. کارشناسی و مهندسی مناسبتی در این رابطه شاهد نیستیم و روزانه  سرعت گیرهای جدید بدون علائم و جا نمایی درست در سطح شهر ساخت و احداث می گردد. که به ویژه در شب دید مناسبی ندارد.و منجر به خسارت و حادثه برای رانندگان وسائل نقلیه می گردد.

,

, ,

شایان ذکر است:از این قبیل نارضایتی ها که در پی کم کاری دستگاه های مربوطه ایجاد میشود در سطح شهر بسیار است لذا لازم است مسئولان و دستگاه های متولی نسبت به رفع این مشکلات اقداماتی از قبیل : برنامه ریزی و ارائه راهکار مناسب انجام دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه