اخبار داغ

گرایی مدال طلای قهرمانی جهان را به شهید گمنام اهدا کرد؛

دبیر: باید کتابی ۱۰۰۰ صفحه‌ای از شهید گمنام بنویسیم/ گرایی: با معجزه شهید گمنام به فینال رسیدم

دبیر: باید کتابی ۱۰۰۰ صفحه‌ای از شهید گمنام بنویسیم/ گرایی: با معجزه شهید گمنام به فینال رسیدم
مراسم اهدای مدال طلای رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ توسط محمدرضا گرایی به شهید گمنام در خانه کشتی برگزار شد.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم اهدای مدال طلای رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ توسط محمدرضا گرایی به شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس مدفون در محل خانۀ کشتی، امروز (شنبه - ۲۴ مهرماه) از ساعت ۱۰ صبح با حضور علی‌رضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی و محمدرضا گرایی، دارنده مدال طلای جهان و المپیک برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علی‌رضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی  در این مراسم اظهار داشت: ۲ سال پیش تصمیم گرفتیم که شهید گم‌نام را به خانه کشتی بیاوریم، البته بسیاری از دستگاه‌ها مخالفت داشتند. خیلی اذیت شدیم اما شهید بزرگوار به این‌جا آمد. نام‌گذاری خانه‌های کشتی به نام شهدا اتفاق افتاده و بهترین کمپ‌های تیم‌های ملی کشتی را داریم. این شهید باعث شده تا نداری‌ها حل شود و دیگر مشکلی پیش نیاید. این شهدا خودشان امام‌زاده شده‌اند و به این‌جا رسیده‌اند. این شهید گم‌نام این‌جا معجزه می‌کند و شاید طی این ۲ سال باید کتابی ۱۰۰۰ صفحه‌ای بنویسیم.

,

دبیر در ادامه عنوان داشت: کشتی با بودن این بزرگواران تا ابد عاقبت به‌خیر خواهد بود. این اتفاقات خوب برای کشتی قطعا دعای شهدای ماست. قبل از رفتن به نروژ محمدرضا گرایی نذرش را گفت و پس از کسب مدال طلا، بچه‌ها کارهای مربوطه را انجام دادند. این شهدا بوده‌اند که بچه‌های ما دارند می‌درخشند. این کاری که گرایی انجام داده، دلی بوده و امیدوارم همه به این فضا بیایند. به محمدرضا گرایی تبریک می‌گویم و خدا او را دوست داشته. این اتفاقات از دست بنده خارج بوده و دیگری در این‌جا مدیریت می‌کند. محمدرضا گرایی در بدترین شرایط بدنی بود، چرا که ۳ بار طی ٦ ماه سر وزن اصلی آمد. نمی‌دانم چگونه با شهید گم‌نام معامله کرد که مقابل قهرمانان جهان و المپیک به برتری رسید.

,

محمدرضا گرایی، قهرمان کشتی فرنگی جهان و المپیک اظهار داشت: طی این ۲ سال تمرین برای رقابت‌های المپیک و جهانی، این شهید ۱۹ ساله در این‌جا خاک شد و ما با او زندگی می‌کردیم. او با خدا جانش را معامله کرد تا پرچم کشورش را بالا نگه دارد و ما نهایتا مصدوم شویم برای این کار در کشتی. قول و قراری گذاشتم که اگر مدال طلای جهان را بگیرم، آن را به شهید عزیز اهدا کنم. معجزه این شهید گم‌نام در کشتی مقابل کشتی‌گیر گرجستانی بود که من ۵ بر ۱ عقب بودم و در ۱۲ ثانیه موفق به پیروزی شدم و به فینال رسیدم.

,

وی افزود: کار واقعا دلی بود و قول و قراری با این شهید بزرگوار داشتم. هر چه داریم از شهدا و امام زمان است. بالاخره تصمیمم را امروز عملی کردم. قهرمانان ما این شهدا هستند، ما نهایتا سر و صورت‌مان زخمی می‌شود اما این‌ها جان‌شان را فدا کردند. این مدال ارزشمند است اما تعهدم با این شهید برایم ارزش بیش‌تری داشت. مطمئنا دعای خیر این شهید عزیز بدرقه راه همه کشتی‌گیر هاست و امیدوارم تمام ورزشکاران به این شهدا اقتدا کنند. امیدوارم طلای بعدی هم با تصمیم کادرفنی در بازی‌های آسیایی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه