اخبار داغ

معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین:

دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم نگاه را از برجام به سمت شانگهای سوق داد/ مراوده اقتصادی با ۱۵ کشور همسایه؛ راه مقابله با تحریم

دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم نگاه را از برجام به سمت شانگهای سوق داد/ مراوده اقتصادی با ۱۵ کشور همسایه؛ راه مقابله با تحریم
قاسم حبیب زاده گفت: در گذشته تمام تخم مرغ ها در سبد برجام بود و دولتمردان ما به دنبال حل مشکلات کشور از مسیر این معاهده بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون سیاسی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امروز ایران دیپلماسی متوازن را در دستور کار قرار داده است، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: در گذشته تمام تخم مرغ ها در سبد برجام بود و دولتمردان ما به دنبال حل مشکلات کشور از مسیر این معاهده بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
قاسم حبیب زاده افزود: دولت دوازدهم اعلام کرد در مدت زمان ۱۰۰ روز مشکلات را حل می کند و عملا موفق نشد اما دولت کنونی عجله ای ندارد و نگاه صادقانه ای با شرق اعم از روسیه و چین دارد، ثمره دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم این بود که از عضو ناظر در شانگهای به عضو رسمی تبدیل شدیم.
,
 
,
وی اظهار داشت: کشورهای عضو شانگهای ۲۳ هزار میلیارد دلار مراوده اقتصادی با جامعه جهانی و قریب به ۱۰۰ میلیارد دلار هم مراوده داخلی با مجموعه اعضا دارند در نتیجه قوانین شانگهای برای شکستن تحریم، شکاف انداختن  و ایجاد مفر برای مقابله با تحریم مفید است.
,
 
,
حبیب زاده تصریح کرد: دولت های عضو شانگهای تحریم کشور ثالث علیه اعضا به رسمیت نمی شناسند و مبادله اقتصادی این کشورها صرفا با دلار انجام نمی شود. آنها در تلاشند تا با واحدهای پولی خود با همدیگر مراوده داشته باشند، این ۲ موضوع برای شکاف در فشار تحریمی علیه ایران موثر است.
,
 
,
وی گفت: رویکرد دیپلماسی متوازن دولت آیت الله رئیسی اولویت دهی به ۱۵ کشور همسایه با جمعیت ۶۰۰ میلیون نفری است. زمانی که ایران با اروپا درباره اینستکس مذاکره می کرد برای اینکه ۳۰۰ میلیون دلار در ارتباطات اقتصادی تجارت کند، با افغانستان یک میلیارد دلار مراوده اقتصادی داشتیم.
,
 
,
حبیب زاده در خاتمه خاطر نشان داشت: با دیپلماسی متوازن دیگر تخم مرغ های ایران در سبد برجام قرار داده نمی شود، دولت جدید نه مذاکرات را نفی وی کند و نه همانند دولت های قبل خود را هول نشان می دهد تا غربی ها برای کشورمان طاقچه بالا بگذارند.
,
 
,
 
,
 
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه