اخبار داغ

واکنش‌ها به یک اظهارنظر بدون سند؛

اتهام قاچاق به قهرمان مبارزه با مواد مخدر/ علی‌اف در مسیر بی‌بازگشت خوش رقصی برای صهونیست‌ها

اتهام قاچاق به قهرمان مبارزه با مواد مخدر/ علی‌اف در مسیر بی‌بازگشت خوش رقصی برای صهونیست‌ها
دولت علی‌اف ده‌ها سال است که روحانیون و اسلام‌گرایان سرشناس جمهوری آذربایجان را با جاسازی مواد مخدر در منازلشان، دستگیر و آن‌ها را به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم می‌کند. اینبار صهیونیست‌ها این نسخه را برای سیاست خارجی تجویز و اجرای آن را به الهام سپرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ ارتباطات الهام علی اف با صهونیستها و اثر پذیری وی از سران رژیم صهونیستی در مسائل داخلی و منطقه ای موجب بر زبان راندن اظهارات عجیب و متناقض شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در تازه ترین مورد رئیس‌جمهور آذربایجان برای فرار از این اتهام دوستی با صهونیست‌ها در تازه ترین ادعاهای خود، جمهوری اسلامی‌ایران را به همکاری قاچاق با ارمنستان موادمخدر در مناطق اشغالی قره باغ متهم کرد.

,

وی که در نشست مجازی سران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع صحبت می‌کرد؛ در ادامه ادعاهای خود افزود: پس از آنکه بعد از ۳۰ سال کنترل ۱۳۰ کیلومتر از اراضی هم‌جوار با ایران را از ارمنستان پس گرفتیم؛ موفق به سد کردن مسیر قاچاق مواد مخدر شدیم که از ایران به ارمنستان و از آنجا به اروپا می‌رسید و از منطقه «جبرائیل» جمهوری آذربایجان هم رد می‌شد.

,

علی‌اف در ادامه گزافه‌گویی‌های خود افزود: حجم هروئینی که در دیگر مناطق مرزی آذربایجان-ایران توقیف کردیم در مقایسه با سال قبل دو برابر شده که این نشان می‌دهد طی ۳۰ سال گذشته، ارمنستان و ایران در همکاری با یکدیگر از اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان برای قاچاق مواد مخدر به اروپا استفاده می‌کردند!

,

در همین حال نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان با رد تمامی‌ادعاهای علی‌اف، گفت: تأکید می‌کنم که ما به طور بسیار تنگاتنگ با نهادهای انتظامی‌ایران همکاری کرده و به شکل بسیار موثری با قاچاق مواد مخدر مبارزه می‌کنیم.

,

وی افزود: من همچنین می‌توانم ارقامی‌را ارائه کنم که خنثی کردن موارد قاچاق مواد مخدر و میزان کشف و ضبط مواد مخدر را نشان می‌دهند. حجم مواد مخدر کشف شده سه تا چهار برابر و حتی بیشتر شده است و این نشان می‌دهد که نیروهای انتظامی‌ایران و ارمنستان همکاری تنگاتنگی داشته و به طور موثری با قاچاق مواد مخدر مبارزه می‌کنند.

,

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ادعاهای تعجب‌برانگیز جدید الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی‌ایران در نشست سران کشورهای مشترک‌المنافع را قویاً تکذیب کرد و آن را ساختگی دانست.

,

سعید خطیب زاده تصریح کرد: طرح چنین اتهامات رسانه‌ای صرفاً در راستای منافع  رژیم صهیونیستی مبنی بر تحت تأثیر قرار دادن روابط برادرانه دو ملت ایران و آذربایجان است.

,

خطیب زاده با تأکید بر نقش پیشروی جمهوری اسلامی‌ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تأکید کرد: تقدیم هزاران شهید و مجروح طی ۴ دهه گذشته در مبارزه با این پدیده شوم تنها یک برگ از تلاش‌های متعهدانه و مستمر جمهوری اسلامی‌ایران در این مسیر می‌باشد که بارها و بارها توسط نهادهای بین‌المللی ذیربط مورد تائید قرار گرفته است.

,

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تأکید بر  روابط مستحکم برادارنه بین دو ملت تصریح  کرد: متأسفانه به نظر می‌رسد به رغم پیام‌های خصوصی و مثبتی که از باکو در تماس‌های مختلف دریافت می‌شود، تعمدی برای طرح اظهارات رسانه‌ای بی‌مبنا از سوی باکو وجود دارد که البته در جای خود پاسخ مقتضی داده خواهد شد.

,

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی‌ایران جمعه‌شب در پیامی‌توئیتری به اظهارات ضد ایرانی الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان واکنش نشان داد و نوشت: «بی‌توجهی به اصول و الزامات همسایگی و بیان اظهارات کذب و غیرسازنده، نشانه حسن نیت و تدبیر نیست. اتهام‌زنی به کشوری که جامعه جهانی آن را به عنوان قهرمان مبارزه با مواد مخدر می‌شناسد، اثری جز بی‌اعتبارسازی کلام گوینده ندارد. مراقب دام‌های پرهزینه شیاطین باشید.»

,

اعتراض به اظهارات نابجای علی اف تنها محدود به مسئولین رسمی‌کشورمان نشد.

,

مهدی نعلبندی مدیر رادیو برون‌مرزی صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی و پژوهشگر مسائل حوزه قفقاز در این خصوص در صفحه شخصی خود نوشت: جناب علی‌اف ترسیده است. یقین کرده که ملت آذربایجان، ایران را رها نخواهد کرد. مواد مخدر را پیش کشید تا هم از تهمت مالی فرار کند هم ایران را دستگیر و زندانی؟! در ادبیات سیاسی علی‌اف نارکوتیک چیزی است مثل قهوه قجری و آمپول هوا.

,

نوید مستفیضی خبرنگار و فعال رسانه ای در توییتر نوشت: الهام علی اف، کشوری را که بیشترین شهید و هزینه مبارزه با مواد مخدر میدهد را به قاچاق این مواد متهم کرده! هرچه از طنر ماجرا بگویم کم است!

,

حسن گلی مدیر گروه مطالعات قفقاز مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه، این اتهام‌زنی علی‌اف را مسبوق به سابقه عنوان کرد و نوشت: صهیونیست‌ها اتهام‌زنی علیه دین‌داران آذری را اینبار برای سیاست خارجی تجویز و اجرای آن را به الهام سپرده‌اند؛ صدام عاقبت درافتادن با ایران است.

,

لازم به ذکر است که دولت علی‌اف ده‌ها سال است که روحانیون و اسلام‌گرایان سرشناس جمهوری آذربایجان را با جاسازی مواد مخدر در منازلشان، دستگیر و آن‌ها را به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه