اخبار داغ

رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا:

واکسیناسیون عمومی باید با قوت ادامه یابد/ بازگشایی‌ها با برنامه‌ریزی باشد تا سلامت مردم به خطر نیفتد

واکسیناسیون عمومی باید با قوت ادامه یابد/ بازگشایی‌ها با برنامه‌ریزی باشد تا سلامت مردم به خطر نیفتد
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه واکسیناسیون عمومی باید با قوت ادامه یابد، گفت: دانشگاهیان و صاحبان تریبون در ترغیب و تشویق مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا نقش بسزایی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به دستاوردهای مهم در تولید و واردات واکسن کرونا، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید از واکسن تولید شرکت‌های داخلی حمایت کند تا محصولات‌ آنان با کیفیت لازم به بازار عرضه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه واکسیناسیون عمومی باید با قوت ادامه یابد، گفت: دانشگاهیان و صاحبان تریبون در ترغیب و تشویق مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا نقش بسزایی دارند.

,

رئیس جمهور با قدردانی از کشورهایی که در ارسال واکسن به ایران همکاری می‌کنند، گفت: از همه کشورهایی که واکسن ارسال کرده‌اند به‌ویژه از کشور چین صمیمانه قدردانی می‌کنم و معتقدم اینگونه همکاری‌های انسان‌دوستانه همواره باید بین کشورهای دوست و منطقه ادامه پیدا کند.

,

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ادامه راه مقابله با بیماری کرونا نیازمند تدوین نقشه‌راه جامع است، گفت: در این نقشه‌راه باید همه موارد بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی و درمانی به طوردقیق لحاظ شود تا با روشن کردن وضع آینده، ما را از اقدامات انفعالی در برابر شیوع بیماری خارج کند.

,

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه واکسیناسیون از راه‌های پیشگیری است اما کافی نیست، گفت: عادی‌انگاری می‌تواند تبعات خطرناکی داشته باشد بنابراین از مردم تقاضا می‌کنم در کنار واکسیناسیون، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را هم با دقت رعایت کنند.

,

آیت‌الله رئیسی با اشاره به لزوم رعایت کامل اصول بهداشتی در روند بازگشایی مدارس، دانشگاهها، ورزشگاهها و نماز جمعه، گفت: مسئولان مربوطه در روند این بازگشایی‌ها باید برنامه‌ریزی‌ها و نظارت‌های لازم را انجام دهند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

,

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اهمیت اقناع‌ افکار عمومی و اطلاع رسانی به موقع و دقیق در زمینه بیماری کرونا، گفت: سیاست ما در این مورد اقناعی است نه اجباری و بر این باور هستیم که با تبیین و روشنگری می‌توان اعتماد مردم را جلب و آنان را همراه کرد.

,

دکتر رئیسی همچنین پاسخگویی به شبهات مطرح در فضای مجازی درباره درمان کرونا را ضروری دانست و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید بخشی را برای پاسخ علمی و منطقی به شبهاتی که مطرح می‌شود، اختصاص دهند.

,

رئیس جمهور با تاکید مجدد بر کنترل دقیق ورود و خروج در مرزها و فرودگاه‌های بین المللی کشور، اظهار داشت: استانداران استان‌های مرزی و مسئولان مربوطه باید ورود و خروج از کشور را به دقت کنترل کنند و ورود به کشور حتما با واکسیناسیون همراه باشد.

,

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه کاهش محدودیت‌های کرونایی باید با ضوابط همراه باشد، گفت: سیر نزولی بیماری با اجرای طرح شهید سلیمانی، آموزش عمومی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از شرایط کاهش محدودیت‌ها است که باید به آنها توجه شود.

,

دکتر رئیسی توجه به آموزش عمومی را در کنار اطلاع‌رسانی دقیق و مستمر ضروری دانست و گفت: دانشگاهیان و صاحبان تریبون نقش مهمی در این زمینه دارند و در زمینه اثربخشی واکسن، لازم است مراکز علمی و دانشگاهی به طور مستمر رصد علمی و پژوهشی کنند؛ چرا که اقدامات آینده منوط به نتایج این پژوهش‌ها است.

,

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از همکاری‌های گسترده و سازنده ناجا با ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نیروی انتظامی اقدامات انتظامی، امنیتی و اجتماعی سازنده‌ای در سراسر کشور دارد و همکاری‌های مفیدی با ستاد ملی مقابله با کرونا دارد که از تلاش همه این عزیزان قدردانی می‌کنم.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه