اخبار داغ

در گفت‌وگوی دانا با متخصص بیماریهای عفونی مطرح شد؛

کرونا؛ مَلک مرگ واکسن نزده‌ها!/ افزایش شهرهای درگیر وضعیت قرمز؛ آلارم وقوع پیک ششم/ گروه‌های ضد‌واکسن مردم را دچار تناقض کرده اند

کرونا؛ مَلک مرگ واکسن نزده‌ها!/ افزایش شهرهای درگیر وضعیت قرمز؛ آلارم وقوع پیک ششم/ گروه‌های ضد‌واکسن مردم را دچار تناقض کرده اند
متخصص بیماری‌های عفونی گفت: راه گریز از بیماری کرونا فرار از تزریق واکسن نیست، چون کرونا برای فردی که واکسن تزریق نکرده تا آخر عمر یک خطر محسوب می شود و واکسیناسیون سریع ترین راه ریشه کنی کرونا است.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشانه های بروز موج جدید کرونا و پیک ششم در کشورمان بسیار زودتر از آنچه گمان می رفت در جامعه نمودار شد!

, به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, به گزارش خبرنگار اجتماعی, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

تنها چند روز پس از لغو محدودیت های کرونایی و در حالی که شمار شهرهای درگیر وضعیت قرمز کشور به هفت شهر رسیده بود و انتظار می رفت با آغاز هفته پایانی مهر ماه وضعیت قرمز شهرها به کلی مرتفع شده یا خبر تبدیل وضعیت برخی از این شهرها به وضعیت نارنجی و زرد اعلام شود؛ پیش ازظهر امروز اپلیکیشن ماسک شمار شهرهای درگیر وضعیت قرمز را از هفت شهر به 9 شهر اعلام کرد.

, پیش ازظهر امروز اپلیکیشن ماسک شمار شهرهای درگیر وضعیت قرمز را از هفت شهر به 9 شهر اعلام کرد., پیش ازظهر امروز اپلیکیشن ماسک شمار شهرهای درگیر وضعیت قرمز را از هفت شهر به 9 شهر اعلام کرد.,

 

,

, , , ,

«ماسک» در ادامه آورده است: بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز افزایش داشته است. در حال حاضر ۹ شهرستان‌ شامل اشنویه، بوکان، پیرانشهر و سردشت در آذربایجان غربی، استهبان در فارس، سنندج در کردستان، پاوه، جوانرود و سرپل ذهاب در کرمانشاه در وضعیت قرمز و 10 شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

, بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز افزایش داشته است. در حال حاضر ۹ شهرستان‌ شامل اشنویه، بوکان، پیرانشهر و سردشت در آذربایجان غربی، استهبان در فارس، سنندج در کردستان، پاوه، جوانرود و سرپل ذهاب در کرمانشاه در وضعیت قرمز و 10 شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند., بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز افزایش داشته است. در حال حاضر ۹ شهرستان‌ شامل اشنویه، بوکان، پیرانشهر و سردشت در آذربایجان غربی، استهبان در فارس، سنندج در کردستان، پاوه، جوانرود و سرپل ذهاب در کرمانشاه در وضعیت قرمز و 10 شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.,

 

,

فصول سرد سال و خطر شعله ور شدن کرونا

, فصول سرد سال و خطر شعله ور شدن کرونا, فصول سرد سال و خطر شعله ور شدن کرونا,

این در حالیست که با آغاز فصول سرد سال خطر جهش سویه های جدید کرونا و رخداد پیک های دیگر محتمل است.

,

با این وجود برخی از هموطنان با بازی در زمین رسانه های معاند، با راه اندازی «کمپین ضد واکسن» یا «نه به واکسیناسیون»، خواسته و ناخواسته زمان ریشه‌کنی کرونا را به تعویق می اندازند و برای جولان کرونا در کشور و تداوم مرگ و میرهای چندصد رقمی زمان می خرند!

,

 

,

چرا گروهی به واکسیناسیون «نه» گفتند؟

, چرا گروهی به واکسیناسیون «نه» گفتند؟, چرا گروهی به واکسیناسیون «نه» گفتند؟,

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و واردات چند ده میلیونی واکسن کرونا به کشور؛ دولت جدید عملا بهانه تخریب و تحریف از شایعه پراکنان و مسموم کنندگان فضای کشور که سعی در ناتوان جلوه دادن کشور در امر تامین و واردات واکسن داشتند، را گرفت. با این اقدام بهانه های بنی اسرائیلی این دسته از افراد (که شبکه های بی در و پیکر مجازی پاتوق و جولانگاه فعالیت آنان است)، در مدعایی عکس ادعاهای پیشین خود، این بار عوارض و تبعات واکسن را بهانه حرافی و تخریب های تازه خود کردند، تا مردم را از دریافت واکسن کرونا بازدارند و مرگ و میرهایی که در پی اهمال در واکسینه شدن رقم خواهد خورد را به حساب بی کفایتی دولتمردان دولتی بگذارند که تازه هدایت کشتی طوفان زده دو دولت قبل را بر عهده گرفته است!

,

 

,

, ,

افرادی که با راه اندازی کمپین های یاد شده مخالف خود را با واکسیناسیون اعلام و عملا به دنبال شایعه سازان افتادند، برخی از تبعات و عوارض واکسن را در فلج و رعشه اندام، نابینایی، تحلیل و از دست رفتن حافظه و مهمتر از همه عقیم شدن افرادی عنوان کردند که مبادرت به تزریق واکسن کرده و می‌کنند.

,

این در حالیست که عوارض مورد ادعای آنان توسط هیچ یک از مراجع معتبر علمی و یا پزشکان متعهد تائید نشده و دست برقضا فعالیت این افراد تحت هر نام و عنوانی به واسطه بی اساس بودن مدعای آنان از منظر علم پزشکی بشدت از سوی جامعه پزشکی محکوم و مورد مواخذه قرار گرفتند. به گونه ای که بسیاری از پزشکان در گفت و گو با رسانه ها با هدفی توجیهی بی اساس بودن ادعای آنها را به کرات تشریح و تبیین کردند.

,

 

,

دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: متاسفانه ما با یک بیماری چند بعدی مواجه هستیم که این بیماری مدام وجوه و ابعاد جدیدی از قدرت سرایت و درگیر کنندگی خود را به رخ می کشد. چنانکه در حدود 20 ماه گذشته همه مردم شاهد تغییر چندباره در ساختار ویروس بوده اند. معمولا این تغییرات به نام اولین کشوری که سویه جدید بیماری کووید19 در آن شناسایی و معرفی شده ثبت و به نام همان کشور یا به نام های علمی مانند لامبدا و یا دلتا به مردم جهان معرفی شده اند.

, دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی , دکتر مسعود مردانی, شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

, ,

وی ادامه داد: همین تغییر و دگرگونی ویروس متاسفانه کار مجامع علمی و پزشکی جهان را بسیار مشکل کرده است؛ چرا که به مجرد تحقیق متخصصان علوم آزمایشگاهی و دستیابی به یک شناخت نسبی از ویروس کرونا و سایر سویه ها و واریانت های این بیماری؛ این دستاوردهای علمی از طریق منابع موثق از جمله سازمان بهداشت جهانی در اختیار کمپانی ها و لابراتوارهای تولید دارو و واکسن قرار میگیرد. اما مشکل اصلی این است که با تلاش شبانه روزی مجامع پزشکی و آزمایشگاهی و سایر متخصصانی که مستقیم و غیر مستقیم با کرونا و تبعات درگیر کننده آن دست به گریبان بوده اند، دارو یا واکسنی تولید می شود.

,

 

,

مردانی با اشاره به این نکته که تصور همگان بر این است که تولید واکسن میتواند به حیات کرونا پایان دهد؛ خاطر نشان کرد: اما برخلاف تصور مردم متوجه می شویم که این بیماری عجیب، تغییر حالت داده و یک سویه جدید را در شرایط و یک جغرافیای دیگری به وجود آورده که مثلا به نام کرونای هندی یا دلتا یا لامبدا معرفی شده اند. حالا باید دوباره تلاش ها مسیر دیگری را طی کند و باز تحقیق و پژوهش و تولید واکسن و دارو شروع شود برای ریشه کنی یک سویه و واریانت جدید. یعنی باید بخش اعظمی از مسیری که قبلا طی شده، بخاطر تغییر ساختار ویروس،  از اول دوباره طی شود.

,

 

,

وی اضافه کرد: گاهی تجربیات خانواده هایی که یکی از عزیزانشان درگیر بیماری بوده و یا کرونا باعث شده که عضوی از اعضای خانواده ای جان خود را از دست بدهد، بیشتر با این دردها آشنا هستند و قطعا مردم، به ویژه همین خانواده هایی که از کرونا ضربه خورده اند و داغ دیده اند، از دردهای این بیماری خسته ترند؛ اما راه گریز از این بیماری فرار و تزریق نکردن واکسن نیست. چراکه کرونا برای فردی که واکسن تزریق نکرده تا آخر عمر یک خطر محسوب می شود.

,

 

,

, ,

مدیر گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: اما همین مردمی که از شرایط کرونا خسته شده اند باید بدانند که کارد درمان؛ از نیروهای خدماتی عزیز گرفته تا پرستاران و پزشکان و حتی کادر اداری بیمارستان ها و مراکز درمانی و.... کارشان از خستگی گذشته و فرسوده شده اند. مردم باید همتی کنند و با رعایت دستور متولیان بهداشت و درمان کشور شرایط را تغییر دهند و کرونا را ریشه کن کنند. فقط کافی است در بازه ای یکی دو ماهه، بیشتر مراقب خودمان باشیم و از خطرات و اماکنی که ممکن است با حضور خود در آنجا به کرونا مبتلا شویم، بپرهیزیم. همین کافی است که شر کرونا را از سر کشور کم کنیم. اما مشروط براینکه در عزمی همگانی با هم تصمیم بگیریم.

,

 

,

مردانی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه در مورد واکسن در چند وقت اخیر مردم دچار تناقضاتی شده اند؛ تصریح کرد: با این وجود متاسفانه برخی هم در شبکه های اینترنت و تلویزیون و ماهواره آتش بیار معرکه شده اند و مردم را از واکسیناسیون می ترسانند. در حالی که آنها اگر دلسوز مملکت و هموطنان خود هستند، اطلاعات درست بدهند. مثلا روی آمار واکسیناسیون و واردات واکسن کار کنند. امروزه می بینیم 70 میلیون دوز واکسن در مدت زمان کمی تزریق شده و با یک حساب سرانگشتی می توان امیدوار بود که تا پایان سال و قبل از آغاز سال 1401 تمام مردم کشور را واکسینه کرد.

,

 

,

, ,

متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه وظیفه تلویزیون و فعالان عرصه خبر این است که اطلاعات درست به جامعه بدهند؛ تاکید کرد: باید مردم بدانند که واکسن در بدن آنها چگونه عمل میکند؟ باید بدانند که اگر واکسن بزنند باز ممکن است در آینده کرونا بگیرند؛ اما مسئله این است که فرد واکسن زده دیگر بخاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست نمی دهد. گرچه ممکن است در بین صدها میلیون نفر کسی هم پیدا شود که بعد از تزریق دو دوز واکسن کرونا هم جان خود را از دست بدهد. اما مردم نباید این مسئله را به عموم افرادی که واکسن تزریق کرده اند نسبت دهند. چرا که ممکن است چنین فردی دارای بیماری های زمینه ای باشد که حتی خودش هم از آن بیماری بی اطلاع بوده و همینطور مسائل دیگری که شاید بتوان در مورد فوت شدگان کرونایی مطرح کرد.

,

 

,

وی در ادامه افزود: اما مسئله این است که مردم باید صدها و میلیون ها زن و مرد و پیر و جوان را در نظر بگیرند که با تزریق واکسن به فعالیت خود ادامه داده اند و زندگی عادی بعد از واکسیناسیون را تجربه کرده اند. جامعه پزشکی همه یکصدا از مردم درخواست کرده که هرچه زودتر واکسن خود را تزریق کنند. اینهمه پزشک که در مقابل جان مردم و بیماران خود مسئول هستند، سوگند یاد کرده اند که در جهت حفظ جان و مال بیماران خود فعالیت کنند، حالا چه شده که عده ای از مخالفان واکسن فکر کرده اند که خدای ناکرده این گروه از پزشکان از جان باختن مردم خوشحال می شوند؟ این پزشکان درمورد اثرات واکسیناسیون و ریشه کنی بیماری بعد از تزریق واکسن در سراسر کشور مطمئن هستند که اصرار برانجام آن دارند.

,

 

,

 

,

, ,

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در خاتمه اظهاراتش عنوان کرد: عادی شدن زندگی مانند گذشته در گرو ارتقاء آمار واکسیناسیون است و اگر مردم حرف افرادی که مخالف واکسیناسیون هستند و برای مخالفت خود هم دلیل قابل قبولی ندارند، را گوش کنند و مطیع اظهارات آنها باشند در آینده ای نزدیک نه تنها کرونا بلکه باید منتظر بیماری های عفونی و خطرناک دیگری هم باشند که مستقیم و غیر مستقیم از کرونا بروز و ظهور یافته اند. بنابراین مردم باید نیمه پر لیوان را ببینند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه