اخبار داغ

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران:

ارز ۴۲۰۰ تومانی کاغذ هیچ نظارتی نداشت

ارز ۴۲۰۰ تومانی کاغذ هیچ نظارتی نداشت
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی بدون نظارت بود و موجب شد از ۳۸۰ هزار تن کاغذی که وارد شده بود تنها ۱۵ هزار تن جذب صنعت نشر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هومان حسن پور رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران در برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» رادیو گفت‌وگو در مورد مسائل و مشکلات کاغذ و مصرف آن در کشور گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی بدون نظارت بود و موجب شد از ۳۸۰ هزار تن کاغذی که وارد شده بود تنها ۱۵ هزار تن جذب صنعت نشر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 توانستیم با ۴۰ هزار تن کاغذی که وارد شد، ۲ سال صنعت نشر را سرپا نگه داریم
,  توانستیم با ۴۰ هزار تن کاغذی که وارد شد، ۲ سال صنعت نشر را سرپا نگه داریم,
 
,
وی در مورد کاغذ فرهنگی افزود: از ۳۸۰ هزار تن کاغذ مصرف سالانه داخل تنها ۸ هزار تن آن مصرف نشر و مطبوعات است و ما توانستیم با ۴۰ هزار تن کاغذی که وارد شد، ۲ سال صنعت نشر را سرپا نگه داریم.
,
 
,
دستور رهبر انقلاب برای استفاده از صندوق ذخیره ارزی برای خرید کاغذ
, دستور رهبر انقلاب برای استفاده از صندوق ذخیره ارزی برای خرید کاغذ,
 
,
رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران با اشاره به موجودی کاغذ ۴۲۰۰ تومانی در کشور اظهار داشت: این کاغذها در صنعت نشر توزیع نمی‌شود؛ حساسیت صنعت کاغذ به جایی رسیده که حضرت آقا دستور به استفاده از صندوق ذخیره ارزی برای خرید کاغذ دادند، اما تاکنون چیزی به سرانجام نرسیده است.
,
 
,
حسن پور با اشاره به افزایش ۸۰۰ درصدی قیمت برخی مولفه‌های کتاب خاطرنشان کرد: کاغذ موجب می‌شد این افزایش قیمت متعادل باشد؛ در حال حاضر مانعی برای کاغذ موجود نیست، اما تحویل آن صورت نمی‌گیرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه تولید مولفان و مترجمان در چند سال اخیر در حال از بین رفتن است، افزود: تالیفات پیشانی فرهنگ هر کشور در جهان است، اما وقتی از ناشران و مولفان حمایتی صورت نگیرد وضعیت موجود را رقم می‌زند.
,
 
,
کاغذ را باید جدی گرفت و تنها با حرف و سخن شدنی نیست
, کاغذ را باید جدی گرفت و تنها با حرف و سخن شدنی نیست,
 
,
مدیر مسئول انتشارات آریابان فرهنگسازی را در گرو رشد ادبیات و کتاب دانست و خاطرنشان کرد: کاغذ را باید جدی گرفت و تنها با حرف و سخن شدنی نیست و تنها عمل می‌خواهد.
,
 
,
حسن پور اذعان کرد: اگر موضوع کاغذ به زودی حل نشود، مشکلات بزرگی بروز می‌کنند؛ به نحوی شده که یک کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای برای تیراژ بالاتر سرمایه زیادی لازم دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه