اخبار داغ

فدراسیون مسیر همگانی کردن این رشته را مناطق محروم را با قوت بیشتری ادامه دهد

نخعی: اسکواش نیازمند توجه و حمایت است/ از تمامی ظرفیت ها برای پشرفت این رشته استفاده می کنیم

نخعی: اسکواش نیازمند توجه و حمایت است/ از تمامی ظرفیت ها برای پشرفت این رشته استفاده می کنیم
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: فدراسیون اسکواش مسیر همگانی کردن این رشته را مناطق محروم را با قوت بیشتری ادامه دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت رسمی فدراسیون اسکواش، مصطفی نخعی عضو و سخنگو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، نماینده حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه در استان خراسان جنوبی و عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش ورزش اظهار داشت: اهمیت ورزش بر کسی پوشیده نیست. ورزش مقوله سلامتی، تندرستی و شکرگذاری آن است و بخشی از فرهنگ اسلامی و ملی ما نیز محسوب می شود. با توجه به پیچیده شدن های زندگی فعلی و تکنولوژی هایی که در سطح جامعه ظهور کرده و البته کم تحرکی هایی که  بخشی از آن حاصل این نوع زندگی بشری است، مراقبت از تندرستی و سلامت بیشتر از قبل حائز اهمیت خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بنابراین ورزش در راستای فرهنگ ملی و اسلامی ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هر چه ما بتوانیم به مقوله ورزش بیشتر اهمیت دهیم، به خصوص در امر توسعه همگانی و عمومی سازی، طبیعتا کمک خواهد کرد به تحرک و پویایی جامعه و حفظ تندرستی بیشتر و افزایش سلامت در گستره جوامع  و صدالبته در حوزه پیشگیری از وقوع بیماری ها و طبیعتا کاهش هنگفت هزینه درمان  در کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت.

,

وی با اشاره به ورزش اسکواش ادامه داد: از طریق هیات اسکواش خراسان جنوبی با ورزش جذاب و مهیج اسکواش آشنا شدم. با بررسی هایی که صورت گرفت، اسکواش  را ورزشی حرفه ای و بسیار جالب توجه دیدم که علاقمندان خاص خودش را دارد. نسبت به برخی رشته های ورزشی، مقوله جدیدتری است اگرچه سالها در کشور زحمات زیادی کشیده شده اما به نظر می رسد باز هم نیاز به توجه بیشتر باشد. استعدادهای بسیار خوبی در کشور داریم که می بایست به آنان توجه بیشتری شود تا پرورش یابند. اعتقاد دارم که باید برای این ورزش اهمیت زیادی قائل شویم که بی شک این ظرفیت را دارد و می تواند یکی از ورزش های مدال آور و خوب برای ایران عزیز باشد و به ارتقای ورزش برای همه در کشور نیز کمک نماید.

,

نخعی افزود: ما باید تلاش نماییم این ورزش بیشتر در سطح جامعه دیده شود. هر چه بتوانیم بیشتر آن را به کف جامعه بیاوریم شاهد توسعه اسکواش خواهیم بود. توقع اینست که باید انتظارات مردمی برای دیده شدن در این ورزش بیشتر شکل بگیرد. ما نیز رایزنی خواهیم کرد  که مجموعه صداوسیما بیشتر از قبل به این ورزش بپردازد و آن را به همراه دو رشته دیگر زیرمجموعه فدراسیون به تصویر کشیده و پشتیبانی نمایند. دیده شدن بیشتر این ورزش می تواند به جهت جذب حامی مالی و کمک های اقتصادی موثر باشد که مقدمه رشد و توسعه سریعتر ورزش اسکواش را فراهم می کند. ما بعضی موارد قانونی را داریم که می توانیم از طریق فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی موانع و مشکلات قانونی که در مسیر توسعه این ورزش را دنبال و مرتفع نماییم و رایزنی با مجموعه های مختلف و حوزه های اقتصادی علاقمند به این پدیده اجتماعی را برای کمک بیشتر برای ورزش اسکواش را حمایت و دنبال خواهیم کرد.

,

عضو و سخنگو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: با توجه به اعزام های سنگین و پی درپی  که فدراسیون اسکواش در برنامه ماه آینده خود دارد، تلاش می کنیم زمینه آشنایی بیشتر مجموعه های اقتصادی خوب و بزرگی که در کشور با ورزش اسکواش فراهم کنیم و آنان را حمایت از توسعه ورزش اسکواش ترغیب نماییم. از طرفی نیز تلاش می کنیم تا با رایزنی با بانک مرکزی و مجموعه های اقتصادی دولت برای کاهش هزینه های اعزام ورزشکاران به میادین ورزشی علی الخصوص در سال جاری اقدام کنیم. به دلیل کرونا مدتی اعزام ها متوقف شده بود و این شرایط مستلزم این است تا در یک بازه زمانی کوتاهی تعداد قابل توجهی اعزام را داشته باشیم که نیازمند حمایت دولت و مجموعه های مختلف است. ما نیز تلاش خود را خواهیم کرد که بتوانیم در این خصوص نقش موثر و مفیدی را ایفا نماییم.

,

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار بنده از فدراسیون اسکواش این است که اسکواش مسیر همگانی کردن و آشنایی آحاد جامعه با ورزش اسکواش از جمله در مناطق محروم را دنبال و با قوت بیشتری ادامه دهد. ما نیز نهایت سعی و تلاش خود را در این خصوص خواهیم داشت. همینطور رایزنی با مجموعه های مختلف از جمله با کمیسیون های مختلف در مجلس شورای اسلامی شامل کمیسیون فرهنگی، کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه و نهادهای مرتبط از طریق فراکسیون ورزش که بتواند در معرفی این رشته ورزشی موثرتر و مفیدتر نقش ایفا نماید. اسکواش ورزشی قهرمانی محسوب می شود که کسب مدال و جایگاه برای کشور برای مدیران امر بسیار قابل اهمیت محسوب می شود. بنابراین نقش فدراسیون اسکواش در این زمینه کلیدی و موثر است. امیدواریم که با توجه تلاش های بسیار خوبی که در سال های اخیر صورت گرفته و بخش زیادی که از فرصت هایی که تا به الان به دست آمده با قدرت بیشتری ادامه دهند و تلاش کنند تا بتوانیم در موقعیت و جایگاه های بهتری قرار بگیریم.

,

عضو و سخنگو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، نماینده حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه در استان خراسان جنوبی و عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: از مجموعه فدراسیون اسکواش تشکر دارم که برای رشد و توسعه این ورزش قویا در حال زحمت و تلاش هستند. از خانواده ها درخواست دارم که بیشتر به این ورزش توجه کنند. فواید ورزش اسکواش را حتما مطالعه نمایند که خیلی می تواند به افزایش تندرستی فرزندان کمک کند. جدای از کسب مقام، موقعیت های مدالی و جایگاهی که فرزندان آنان می توانند داشته باشند، در بحث سلامتی و تندرستی و افزایش استقامت نیز خیلی می تواند موثر باشد. بنابراین والدین فرزندان خود را ترغیب کنند تا به سمت این ورزش جذاب خوب و جذاب گرایش پیدا نمایند. از مسئولین کشور به ویژه در وزارت ورزش و جوانان نیز درخواست می کنم همراهی و همسویی بیشتری با این ورزش داشته باشند. باید فراتر از شرایط معمول به ورزش هایی مثل اسکواش پرداخته شود، توجهات لازم انجام گیرد تا بتواند جهشی را داشته باشد تا پس از آن ادامه مسیر را بر اساس توانمندی خود پیدا کند. در این مقطع زمانی نیازمند آن توجه جدی همه مسئولان کشور هستیم که بتوانیم این جهش را در موضوع اسکواش شاهد باشیم.
انتهای پیام/

 

,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه