اخبار داغ

به مناسبت آغاز امامت امام عصر(عج) در مصلی بیت المقدس اراک مطرح شد؛

آسیب های دوران غیبت امام زمان(عج) از زبان حجت الاسلام رفیعی

آسیب های دوران غیبت امام زمان(عج) از زبان حجت الاسلام رفیعی
حجت الاسلام و المسلمین رفیعی کارشناس مسائل مذهبی به مناسبت جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در مصلی بیت المقدس به بیان برخی آسیب های دوران غیبت امام زمان(عج) پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت الاسلام و المسلمین رفیعی کارشناس مسائل مذهبی به مناسبت جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در مصلی بیت المقدس اراک گفت: حکومت امام زمان(عج) با سایر امامان متفاوت است از این جهت که ایشان پس از غیبتی طولانی حکومت را بدست می گیرند و در زمان حکومتشان هیچ فرد دیگری حاکم هیچ کجای دنیا نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با اشاره به اینکه هر چیزی آفتی دارد و غیبت امام زمان(عج) که طولانی شده هم از این قاعده مستثنی نیست، گفت: برخی از این آسیب ها و آفت ها توسط ائمه پیشین هم پیش بینی شده بود که در اینجا به برخی اشاره داریم.

رفیعی ادامه داد: اولین آفت این است که امام زمان(عج) را امامی کنار گذاشته شده، بایگانی شده و تنها برای دوران ظهور آن حضرت بدانیم. این در حالی است که ایشان در حال حاضر نیز حضور دارند و بر اعمال ما ناظرند. کار ایشان و تاثیر ایشان همین الان هم وجود دارد و اینطور نیست که اقداماتشان پس از ظهور آغاز شود و تا قبل از آن به چیزی کاری نداشته باشند و ما از حضورشان بی بهره باشیم.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: نقش هر چیزی یا هر کسی یا هر موجودی ملتزم حضور آن موجود است نه ظهورش. همانگونه که فرشتگان در اطراف ما و در این دنیا حضور دارند و کار خود را می کنند، امام زمان(عج) نیز حضور دارند و تاثیر اقداماتشان در دنیا و زندگی ما انسان ها وجود دارد. ایشان زنده هستند و حتی بنا بر روایات ما ایشان را می بینیم ولی نمی شناسیم. برای همین زنده بودنشان است که ما برایشان دعای فرج و دعای سلامتی می خوانیم، برایشان صدقه می دهیم و اگر کار خیری انجام دهیم ایشان را شریک آن کار قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه آسیب دوم در زمان غیبت کبری، انطباق علائم رخ داده با علائم ظهور است، گفت: اینکه ما بیاییم و علائم رخ داده در دنیا را با علائم ظهور تطبیق دهیم و آن را نشانه ظهور بدانیم کار اشتباهی است. علائم قطعی ظهور تنها ۵ مورد است که تابحال هیچکدام از آنها رخ نداده است ولی علائمی که قطعی نیست بسیار است و در طول تاریخ بسیار اتفاق افتاده که علائمی مشابه آن رخ دهد ولی این را نباید نشانه ظهور دانست. چرا که وظیفه ما در دوران غیبت انطباق علائم دنیای اطرافمان با علائم ظهور نیست و این ما را گمراه می کند. بجای این کار بایستی وظایف خود را بخوبی انجام دهیم و بدانیم که افرادی در دوران غیبت از آفت ها و آسیب ها سالم می مانند که برای امام عصر(عج) دعا کنند و به ایشان معتقد بمانند.

رفیعی تصریح کرد: ادعاهای دروغین افراد شیاد و جا زدن خود به عنوان امام زمان(عج)، آسیب سومی است که در زمان غیبت رخ می دهد و بایستی مواظب آن باشیم. در طول تاریخ افرادی بودند که خود را امام زمان، همسر امام زمان، سید خراسانی، سید یمانی و ... دانسته اند و با این کار افراد حتی تحصیل کرده را هم گمراه کرده و یا از آنها اخاذی کرده اند. بایستی مواظب بود و در دام چنین افرادی نیفتاد.

وی با بیان اینکه چهارمین آسیب ادعای ملاقات برخی با امام زمان(عج) است، گفت: ائمه(ع) در روایات معتبری به ما گفته اند مدعیان ملاقات با امام زمان(عج) را تکذیب کنید. همینطور به دنبال ملاقات با امام زمان(عج) بودن کار درستی نیست چرا که بجای پافشاری بر ملاقات با ایشان بایستی وظایف بندگی خود در زمان غیبت را به درستی انجام دهیم.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: آسیب پنجم و آخری که در این جلسه می خواهم عنوان کنم، جدایی از علما و مرجعیت در زمان غیبت امام زمان(عج) است. بنا بر روایات معتبر بایستی در دوران غیبت به راویان حدیث و علما مراجعه کنیم تا در دنیا گمراه نشویم. علت آن هم کاملا مشخص است و اگر انسان تحقیق کند مشاهده می کند که کمترین انحراف در مرجعیت شیعه در طول این سالها رخ نداده است. این در حالی است که بقیه مذاهب و ادیان و عارفان و ... دچار انحراف هایی شده اند که انسان ها را هم به راه اشتباه کشیده اند. لذا باید ارتباط خود را در زمان غیبت از علما و مرجعیت جدا نکنیم تا دچار آسیب زمان غیبت نشویم.

انتهای پیام/

,

, ,

وی با اشاره به اینکه هر چیزی آفتی دارد و غیبت امام زمان(عج) که طولانی شده هم از این قاعده مستثنی نیست، گفت: برخی از این آسیب ها و آفت ها توسط ائمه پیشین هم پیش بینی شده بود که در اینجا به برخی اشاره داریم.

,

رفیعی ادامه داد: اولین آفت این است که امام زمان(عج) را امامی کنار گذاشته شده، بایگانی شده و تنها برای دوران ظهور آن حضرت بدانیم. این در حالی است که ایشان در حال حاضر نیز حضور دارند و بر اعمال ما ناظرند. کار ایشان و تاثیر ایشان همین الان هم وجود دارد و اینطور نیست که اقداماتشان پس از ظهور آغاز شود و تا قبل از آن به چیزی کاری نداشته باشند و ما از حضورشان بی بهره باشیم.

,

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: نقش هر چیزی یا هر کسی یا هر موجودی ملتزم حضور آن موجود است نه ظهورش. همانگونه که فرشتگان در اطراف ما و در این دنیا حضور دارند و کار خود را می کنند، امام زمان(عج) نیز حضور دارند و تاثیر اقداماتشان در دنیا و زندگی ما انسان ها وجود دارد. ایشان زنده هستند و حتی بنا بر روایات ما ایشان را می بینیم ولی نمی شناسیم. برای همین زنده بودنشان است که ما برایشان دعای فرج و دعای سلامتی می خوانیم، برایشان صدقه می دهیم و اگر کار خیری انجام دهیم ایشان را شریک آن کار قرار می دهیم.

,

, ,

وی با بیان اینکه آسیب دوم در زمان غیبت کبری، انطباق علائم رخ داده با علائم ظهور است، گفت: اینکه ما بیاییم و علائم رخ داده در دنیا را با علائم ظهور تطبیق دهیم و آن را نشانه ظهور بدانیم کار اشتباهی است. علائم قطعی ظهور تنها ۵ مورد است که تابحال هیچکدام از آنها رخ نداده است ولی علائمی که قطعی نیست بسیار است و در طول تاریخ بسیار اتفاق افتاده که علائمی مشابه آن رخ دهد ولی این را نباید نشانه ظهور دانست. چرا که وظیفه ما در دوران غیبت انطباق علائم دنیای اطرافمان با علائم ظهور نیست و این ما را گمراه می کند. بجای این کار بایستی وظایف خود را بخوبی انجام دهیم و بدانیم که افرادی در دوران غیبت از آفت ها و آسیب ها سالم می مانند که برای امام عصر(عج) دعا کنند و به ایشان معتقد بمانند.

,

رفیعی تصریح کرد: ادعاهای دروغین افراد شیاد و جا زدن خود به عنوان امام زمان(عج)، آسیب سومی است که در زمان غیبت رخ می دهد و بایستی مواظب آن باشیم. در طول تاریخ افرادی بودند که خود را امام زمان، همسر امام زمان، سید خراسانی، سید یمانی و ... دانسته اند و با این کار افراد حتی تحصیل کرده را هم گمراه کرده و یا از آنها اخاذی کرده اند. بایستی مواظب بود و در دام چنین افرادی نیفتاد.

,

وی با بیان اینکه چهارمین آسیب ادعای ملاقات برخی با امام زمان(عج) است، گفت: ائمه(ع) در روایات معتبری به ما گفته اند مدعیان ملاقات با امام زمان(عج) را تکذیب کنید. همینطور به دنبال ملاقات با امام زمان(عج) بودن کار درستی نیست چرا که بجای پافشاری بر ملاقات با ایشان بایستی وظایف بندگی خود در زمان غیبت را به درستی انجام دهیم.

,

, ,

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: آسیب پنجم و آخری که در این جلسه می خواهم عنوان کنم، جدایی از علما و مرجعیت در زمان غیبت امام زمان(عج) است. بنا بر روایات معتبر بایستی در دوران غیبت به راویان حدیث و علما مراجعه کنیم تا در دنیا گمراه نشویم. علت آن هم کاملا مشخص است و اگر انسان تحقیق کند مشاهده می کند که کمترین انحراف در مرجعیت شیعه در طول این سالها رخ نداده است. این در حالی است که بقیه مذاهب و ادیان و عارفان و ... دچار انحراف هایی شده اند که انسان ها را هم به راه اشتباه کشیده اند. لذا باید ارتباط خود را در زمان غیبت از علما و مرجعیت جدا نکنیم تا دچار آسیب زمان غیبت نشویم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه