اخبار داغ

مسئول معاونت جهادی دانشگاه فرهنگیان کرمان عنوان کرد؛

مشارکت ۲۰۰ جهادگر در طرح تربیتی سال تحصیلی گذشته/ برگزاری بیش از ۷۰۰ کلاس درسی جهت آموزش دانش‌آموزان

مشارکت ۲۰۰ جهادگر در طرح تربیتی سال تحصیلی گذشته/ برگزاری بیش از ۷۰۰ کلاس درسی جهت آموزش دانش‌آموزان
فاطمه عابدینی پور با اشاره به اینکه دویست جهادگر در طرح جهاد تربیتی در سال تحصیلی گذشته مشارکت داشته اند، گفت: در این عرصه بیش از ۷۰۰ کلاس برگزار و بیش از سی مدرسه فعالیت داشتند و تعداد بسیاری از دانش آموزان تحت آموزش و تربیت قرار گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه پور عابدینی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص انجام طرح جهاد تربیتی در سال تحصیلی گذشته گفت: از زمانی که آموزش ها به صورت مجازی ادامه دار شد، با دانش آموزان بسیار زیادی مواجه بودیم که متأسفانه ترک تحصیل کرده بودند و بر اساس آماری که اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان داد، بیش از چهار هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول ترک تحصیل کرده اند.

مسئول معاونت جهادی بسیج دانشجویی واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان کرمان ادامه داد: بیش از سه هزار دانش آموز برای ثبت نام مراجعه نکرده بودند و متأسفانه علاوه بر این دانش آموزانی بودند که به علل مختلف، ترک تحصیل کرده بودند و از سوی دیگر دانش آموزانی را داشتیم که در مدارس ثبت نام کرده اما تلفن همراه نداشتند.

وی افزود: برخی از دانش آموزان در جنوب استان کرمان بودند که حتی تلویزیون نداشتند تا آموزش های سراسری شبکه های متعدد را پیگیری کنند و از سوی دیگر دانش آموزانی را داشتیم که تلفن همراه داشتند؛ اما به علل مختلف دچار آسیب های مجازی، آموزشی و تربیتی شده اند به عنوان مثال برخی از خانواده ها آنقدر درگیر مسائل متعدد بودند که تحصیل فرزندشان برای آنان اولویت نبود.

عابدینی پور بیان کرد: مجموعه عوامل یاد شده موجب شد تا طرح جهاد تربیتی در کل کشور توسط بسیج دانشجویی اجرا شود و ما نیز از آذر ماه سال گذشته در کرمان این کار را در واحدهای خواهران و برادران آغاز کردیم و افرادی مانند معلمین، دانشجو معلمین و کسانی که توانایی تدریس و دغدغه این مسائل را داشتند، پای کار آمدند.

مسئول معاونت جهادی بسیج دانشجویی واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان کرمان ابراز کرد: در این عرصه بیش از 700 کلاس برگزار و بیش از سی مدرسه فعالیت داشتند و تعداد بسیاری از دانش آموزان تحت آموزش و تربیت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه آمار دانش آموزان را در بسیاری از شهرستان ها، آموزش و پرورش در اختیار ما قرار می داد، عنوان کرد: اما سنگ اندازی و عدم همکاری برخی از ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها این مزیت را برای ما داشت که ما خیلی وابسته به آمار آنها نباشیم و در بسیاری از شرایط جهادگران در مساجد، زینبیه ها و پایگاه های بسیج تدریس می کردند و حتی برخی از جهادگران، کلاس درس را در منازل خود برگزار کردند.

عابدینی پور با بیان اینکه دویست جهادگر در طرح جهاد تربیتی مشارکت داشتند، خاطر نشان کرد: طرح جهاد تربیتی در استان کرمان با نام طرح امین و برگرفته از نام محمد امین سهرابی جهادگر آسمانی است که در این راه آسمانی شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه