اخبار داغ

استرس، سوغات آسمان‌نوردان برای مردم؛

خبری از کرونا در پرواز نیست!/ گلایه مسافران از عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سفرهای هوایی

خبری از کرونا در پرواز نیست!/ گلایه مسافران از عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سفرهای هوایی
شرایط پروازهای داخلی کشور و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در برخی از پروازها موجب اعلام نارضایتی مردم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ امروزه شرایط شیوع ویروس کرونا و از دست رفتن تعداد زیادی از هم وطنان عزیزمان در کشور ایران موجی از اندوه و ناراحتی را به خانواده های ایرانی اعطاء کرده است، که در گسترش آمار مرگ و میر برخی از عوامل  و تصمیمات انسانی نیز دخیل بوده اند.

نمونه این اقدامات را می توان عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محل های حضور مردمی و مکان های پر تردد و عادی انگاری ویروس منحوس کرونا توسط بعضی از مردم عنوان کرد.

با تشکیل ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در کشور شاهد اعمال برخی از تصمیمات در این زمینه بوده ایم که نمونه آن تصمیمات را می توان به دورکاری کارمندان و کاهش نیروی کار در سطح ادارات کشور عنوان کرد، اما تمام این اقدامات با یک هدف دنبال می شد و آن هم کاهش آمار مبتلایان به این ویروس منحوس بوده است.

کشور ایران اسلامی  از ابتدای ورود کووید19 به میهن، در برابر این ویروس بیولوژیک در 4 پیک خطرناک استقامت کرده است و در این حین نمی توان از اقدامات و جهاد مدافعین سلامت و کادر پزشکی غافل بود.

امروز امر واکسیناسیون در کاهش آمار مبتلایان نیز تاثیرگذار بوده است اما برخی از اقدامات نابخردانه توسط عموم مردم و حتی شرکت های تجاری  و خدماتی موجی از دلنگرانی ها را در سطح جامعه ایجاد کرده است.

عدم رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری های اجتماعی منجر می شود که علی رغم اینکه در وضعیتی بهتر از قبل قرار گرفته ایم به صورت مجدد با پیک های بعدی ویروس کرونا همراه شویم، که نمونه این معضل را در روزهای اخیر در برخی از پروازهای داخلی کشور شاهد هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,


عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی موجی از نگرانی را به همراه داشت

عالی پور یکی از شهروندان بندرعباسی که روز گذشته از مبداء تهران به مقصد بندرعباس از طریق مسیر هوایی کشور مسافرت داشته است در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: متاسفانه عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پرواز این مسیر موجی از نگرانی و عدم رضایت مندی اجتماعی را برای مسافران همراه در بر داشت.

این شهروند بندرعباسی با بیان اینکه مهم ترین خدمتی که در این برهه از زمان که مردم با ویروس کووید 19 دست و پنجه نرم می کنند، اهمیت دادن به سلامت مردم می باشد، افزود: متاسفانه شاهد بوده ایم که در پروازهای داخلی موضوع مهم فاصله گذاری اجتماعی که نوعی تکریم مسافر را نیز به همراه دارد رعایت نشده است.

عالی پور همچنین ضمن گلایه از مسئولان بخش فرودگاهی کشور تصریح کرد: هیچ گونه اطلاع رسانی در خصوص عدم فاصله گذاری اجتماعی در زمان تهیه بلیت و همچنین دریافت کارت پرواز نشده است که این موضوع در باب خودش اقدامی ناشایست در راستای امنیت سلامت اجتماعی به شمار می رود.

این شهروند بندرعباسی با اشاره به اینکه برای حضور در پایتخت کشور نیز از مسیر هوایی استفاده نمودم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در مسیر رفت نیز شاهد چنین ماجرایی بودم که باز هم مسافرین  و همراهان در پرواز نسبت به این مساله گلایه مند بودند.

,
, عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی موجی از نگرانی را به همراه داشت, عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی موجی از نگرانی را به همراه داشت,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,


افزایش بلیت پروازها در راستای فاصله گذاری اجتماعی بود

رضایی یکی دیگر از مسافرین پرواز روز گذشته از مقصد تهران به بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: شاهد عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این پرواز بودم و از این اقدام شرکت هواپیمایی مورد نظر بسیار گلایه مند هستم.

این شهروند تهرانی با بیان اینکه قیمت بلیت پروازهای داخلی به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی نسبت به قبل افزایش یافته است، گفت: حق ما شهروندان ایرانی اینگونه نیست که شرکت های هواپیمایی برای رفاه حالمان و فاصله گذاری های اجتماعی قیمت بلیت ها را افزایش داده اما از طرفی دیگر نسبت به اقدام عملی در پروازها این کار را انجام ندهند.

رضایی همچنین با ابراز گلایه از تمامیت خواهی شرکت های هواپیمایی در راستای سودآوری بیشتر ابراز کرد: نیاز است سازمان هواپیمایی کشور در این خصوص ورود جدی داشته باشد تا هم وطنان عزیزمان دچار مشکلات ناشی از این موضوع نشوند.

این شهروند تهرانی با بیان اینکه توزیع پذیرایی آن هم در شرایطی که هیچ گونه فاصله گذاری اجتماعی در هواپیما صورت نگرفته بود یکی دیگر از چالش ها به حساب می آید، تصریح کرد: شاهد بودم که تمام صندلی های هواپیما به مسافران این پرواز اختصاص داده شده بود، و پذیرایی هم زمان ،موجب شد ماسک ها از صورت ها برداشته شود که در جای خودش اقدامی غیر حرفه ای در باب رعایت پروتکل های بهداشتی به شمار می آید.
 

,
, افزایش بلیت پروازها در راستای فاصله گذاری اجتماعی بود, افزایش بلیت پروازها در راستای فاصله گذاری اجتماعی بود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

برداشتن محدودیت ها در پروازها  آغازگر پیک های جدید کرونا

دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  و رییس کمیته آموزش و اطلاع رسانی کرونای دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: برداشتن برخی از محدودیت ها در اماکن عمومی از جمله پروازها و وسایل حمل و نقل عمومی می تواند یکی از آغازگرهای پیک های جدید کرونا باشد.

نوروزیان با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به اینکه برخی از مردم واکسن دریافت کرده اند متاسفانه این ذهنیت برای خیلی ها پیش آمده که می توانند پروتکل ها را کمتر رعایت کنند و محدودیت ها نیز برداشته شود، تصریح کرد: این زنگ خطری برای ایجاد پیک های بعدی در کشور خواهد بود.

وی گفت: شاید در خصوص تزریق واکسن دوز اول در سطح جامعه و در کل کشور درصد قابل قبول باشد اما هنوز درصد افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند خیلی پایین است و جامعه و کشور ایمن نیست و انجام اینگونه رفتارها می تواند بسیار خطرناک باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ابراز کرد: در سفرها چه داخلی و خارجی علی رغم تزریق واکسن ، متاسفانه گردش ویروس میتواند صورت گیرد و امیدواریم مردم با توجه به این نکته ، رعایت پروتکل های بهداشتی را در پروازها و وسایل حمل و نقل عمومی را مثل گذشته انجام دهند.

نوروزیان بر رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، استفاده از ماسک به خصوص در فضاهای بسته استفاده از دو ماسک، عدم استفاده از خوراکی ها و آشامیدنی ها در شناورهای مسافربری در استان هرمزگان و وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس ها و پروازها تاکید و خاطرنشان کرد: رعایت این مسائل می تواند در حفظ سلامتی مردم تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

, برداشتن محدودیت ها در پروازها  آغازگر پیک های جدید کرونا, برداشتن محدودیت ها در پروازها  آغازگر پیک های جدید کرونا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه