اخبار داغ

واکنش نماینده تبریز به مطالبات مردم سهند؛

اخذ عوارض آزادراه تبریز سهند در دست بررسی

اخذ عوارض آزادراه تبریز سهند در دست بررسی
فرهنگی در واکنش به مطالبه مردم سهند درباره اخذ عوارض از آزادراه این شهر از پیشنهادات جایگزین برای اخذ عوارض سخن گفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ چندی پیش پایگاه خبری آناج در گزارشی از احتمال نصب جایگاه و اخذ عوارض از خودرهای عبوری به مقصد شهر سهند و بلعکس در آزادراه تازه افتتاح شده این شهر خبر داد. اخذ عوارض در آزادراه یکی از متداول ترین اقدامات برای بازگشت سرمایه ساخت به حساب می‌آید اما مشکلات حل نشده این مسیر یکی از اصلی ترین دلایل اعتراض شهروندان سهند نسبت به این اقدام بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج, گزارشی,

برخی از مشکلات متداول این آزادراه همچون نبود امنیت کافی، روشنایی در نقاط مشخص، عدم تکمیل تجهیزات راهنمایی و رانندگی همچون نبود گاردریل، نبود دوربین کنترل سرعت یا عدم پوشش آنتن تلفن همراه و اینترنت همراه از جمله مواردی بود که ساکنان شهر سهند نسبت به آن گلایه داشته و اخذ عوارض را در صورتی مورد رضایت خود دانسته بودند که این ایرادات برطرف شود.

,

محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و رئیس مجمع نمایندگان استان چند روز پیش در واکنش به این اعتراضات در حاشیه آیین کلنگ زنی پروژه‌ی ایجاد دوربرگردان در کیلومتر ۱۶ آزادراه تبریز – سهند و پارک مولانا در فاز سه شهر سهند اظهار داشت: در صورت جلب رضایت پیمانکار، رایزینی‌های مربوطه با شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید و وزارت راه در تهران انجام خواهد شد تا جایگزینی بر عوارض تعیین شود، اما اگر به هر دلیلی با مبلغ پایین قرار بر اخذ عوارضی شود، در اواسط اتوبان باید نصب شود تا تنها افرادی که به سهند یا بالعکس سفر می‌کنند، عوارضی پرداخت کنند.

,

آزادراه تبریز سهند مسیر بیش از ۴۵ دقیقه دسترسی به شهر سهند را به زیر ۱۵ دقیقه کاهش داده است و طبیعی است که این موضوع موجب کاهش بسیاری از هزینه‌ها از جمله سوخت و استهلاک خواهد شد اما آنچنان که گفته شد اخذ عوارض به دو شرط رضایت مردم سهند را در پی خواهد داشت، اول رفع تمام ایرادات مربوط به آزادراه و دوم، تعیین قیمت مناسب برای عوارض است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه