اخبار داغ

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خبر داد:

افزایش ۱۰۰ میلیون تومانی وام ازدواج زوجین روستایی و عشایری دهه شصتی

افزایش ۱۰۰ میلیون تومانی وام ازدواج زوجین روستایی و عشایری دهه شصتی
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: برای زوجین روستایی و عشایری دهه شصتی که تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج‌ کنند ۱۰۰ میلیون تومان وام علاوه بر وام ازدواج در نظر گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در آیین گرامی داشت روز جهانی زنان روستایی و پنجمین همایش ملی نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار که با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از زنان روستایی و عشایری کشور برگزار شد، اظهار کرد: نرخ باسوادی و تحصیلات تکمیلی در روستاها و عشایر رو به رشد است و به ۸۳ درصد نزدیک شده است و نرخ بیکاری در روستاها بسیار کاهش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: بازماندگان از تحصیل و ترک تحصیل در عشایر و روستاییان موضوع مهمی است که باید به خوبی به آن پرداخته شود.
,
 
,
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: به این منظور خوابگاه های شبانه روزی، روستا مرکزی  و آموزش مجازی از اقداماتی است که انجام شده و امکاناتی مانند گوشی هوشمند و تبلت در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان عشایری قرار گرفته است.
,
 
,
خزعلی تصریح کرد: عشایر و روستاییان سرمایه‌های کشور هستند که ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانند در تولید، کشاورزی و صنایع دستی باعث حرکت و توسعه کشور شوند تا کشور را به جایگاه خود برسانند.
,
 
,
وی افزود: من شاهد نشاط و توانمندی در زنان روستایی بوده ام و تولید صنایع خانگی، دستی و خرد روستاها و عشایر در دست زنان است، این همت و اراده و جدیت برای استفاده از دسترنج بسیار افتخارآفرین است.
,
 
,
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تاکید کرد: وظیفه ما این است که امکانات مورد نیاز اعم از آموزش و فرهنگ‌سازی، استانداردسازی، بازاررسانی محصولات و تلاش برای صادرات و همچنین تسریع در اعطای مجوز را برای این قشر فراهم کنیم و با جدیتی که از دکتر ساداتی نژاد دیده ام این حمایت‌ها قابل انجام خواهد بود.
,
 
,
وی با بیان این که زنان روستایی در بخش مدیریتی در  شورای روستاها، دهداری ها و بخشداری ها حضور فعال دارند، عنوان کرد: باید به دنبال نمایشگاه های دائمی برای فروش و عرضه محصولات زنان روستایی و عشایری باشیم.
,
 
,
خزعلی در رابطه با بیمه تامین اجتماعی زنان روستایی گفت: موضوع بیمه برای زنان سرپرست خانوار را پیگیری کرده ایم و مقدمات کار فراهم شده است تا این زنان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.
,
 
,
وی در خصوص اعطای وام ازدواج به روستائیان و عشایر خاطرنشان کرد:  برای زوجین روستایی و عشایری دهه شصتی که تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج‌ کنند ۱۰۰ میلیون تومان وام علاوه بر وام ازدواج در نظر گرفته شده است.
,
 
,
در پایان این مراسم، از هفت نفر از زنان روستایی و عشایر کارآفرین و فعال در حوزه تولید و ترویج کشاورزی توسط وزیر جهاد کشاورزی و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تقدیر به عمل آمد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,
نویسنده :عباس بسطامی
, نویسنده :عباس بسطامی,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه