اخبار داغ

کارشناس رسانه:

برگزاری "جشن طلاق" نشان از سست‌شدن بنیان خانواده دارد/ اینستاگرام و رواج سبک زندگیِ به ظاهر لاکچری

برگزاری "جشن طلاق" نشان از سست‌شدن بنیان خانواده دارد/ اینستاگرام و رواج سبک زندگیِ به ظاهر لاکچری
محمد حاجی قاسمی گفت: تقلید از بلاگرهای اینستاگرامی، بسیاری از زندگی‌ها را متلاشی کرده و موجب جدایی زوجین از هم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حاجی قاسمی کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: این روز‌ها با وجود بلاگر‌های اینستاگرامی، بخش عمده‌ای از مردم تمام فکر و ذکرشان تقلید از این افراد به ظاهر لاکچری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: شاید غیرقابل باور باشد اما تقلید از این بلاگرها، بسیاری از زندگی‌ها را متلاشی کرده و موجب جدایی زوجین از هم شده است.
,
 
,
این کارشناس افزود: بسیاری از روانشناسان بر این باورند که عدم اشتغال جوانان و نداشتن تفریح و سرگرمی باعث شده است تا گردش در فضای مجازی جایگزین شماری از کارهای روزمره شود؛ افراد با دنبال کردن بلاگرها، زندگی دور از حقیقت و آمیخته با رویا می‌سازند.
,
 
,
حاجی قاسمی تصریح کرد: اما وقتی حقیقت واقعی زندگی بلاگرها فاش می شود ملاحظه می کنید که با دنیای مجازی به شدت تفاوت دارد و آنها فقط درصدد جلب مخاطب هستند.
,
 
,
وی بیان کرد: اینستاگرام ذائقه ها را به سمت سبک زندگی های غربی سوق داده و آرام و به صورت ناخودآگاه ارزش ها و فرهنگ زندگی ما هدف قرار داده است. این همان تهاجم فرهنگی است که مقام معظم رهبری چندین سال گذشته بارها تذکر دادند.
,
 
,
این کارشناس ادامه داد: برگزاری رسوم عجیب و تجمل گرایانه در این شبکه اجتماعی، معلول کم رنگ شدن ارزش های اسلامی، دینی و انسانی در بین اینگونه اقشار است چرا که برای مثال برگزاری جشن طلاق نشان از شکست قبح طلاق در جامعه و سست شدن اصول در بنیان خانواده است.
,
 
,
حاجی قاسمی در خاتمه خاطرنشان کرد: هرچه از ساده زیستی فاصله گرفتیم و تشریفات افزایش پیدا کرد، ارتباطات و رفت و آمدها بین افراد کاهش یافت و ترویج این روش‌ها باعث ایجاد عادات جدید در بین افراد شد که این نوع سبک زندگی غربی است و هیچ شباهتی به‌زندگی ساده و سالم ایرانی - اسلامی ندارد.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه