اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد؛

بودجه فرهنگی استان هرمزگان افزایش پیدا کند

بودجه فرهنگی استان هرمزگان افزایش پیدا کند
حجت الاسلام انصاری راد گفت: بودجه فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان نسبت به طرح و برنامه های این اداره کل اندک است و لازم است جهشی در تخصیص بودجه فصل پنجم صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به دیدار با استاندار به مشکلات عدیده حوزه فرهنگی استان اشاره داشت و اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان از محصول حوزه علمیه بهره می گیرد به عبارتی از ظرفیت روحانیونی که در حوزه علمیه تعلیم و تربیت می یابند در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و رفع و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با تاکید بر اینکه برای رشد و توسعه حرکت دینی و فرهنگی در استان نیازمند تقویت زیرساخت ها هستیم افزود: بخشی از این زیرساخت ها به دلیل کمبود اعتبارات در اودار گذشته، آن طور که باید و شاید رشد نیافته و درخصوص احداث خانه های عالم جهت استقرار روحانی در مناطق روستایی، نیازمند احداث این خانه ها در روستاها هستیم.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: حدود ۳۰۰ باب خانه عالم در سراسر استان احداث شده در حالی که ۱۴۰۰ مسجد در استان هرمزگان بنا شده است.

,

حجت الاسلام انصاری راد ادامه داد: اعتبارات لازم برای احداث این خانه عالم، بخشی از محل اعتبارات دولتی، بخش دیگر از کمک سپاه و کمک های مردمی تامین است.

,

وی افزود: انتظار می رود سالانه حدود ۱۰ باب خانه عالم از محل اعتبارات دولتی در روستاهای استان هرمزگان احداث شود و امید است این نگاه با حضور استاندار تقویت شود.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بر ضرورت رشد و توسعه فعالیت های قرآنی در استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۳۵۸ مراکز قرآنی در سطح استان هرمزگان راه اندازی و تاسیس شده است که می بایست این آمار نسبت به تعداد و جمعیت روستاهای هرمزگان در بازه زمانی کوتاه مدت افزایش یابد.

,

انصاری راد همچنین به فعالیت های تشکل های دینی و تشکیل ۱۶۰۰ هیئت مذهبی مجوزدار و دارای شناسنامه در سطح استان هرمزگان خبر داد و گفت: از آنجایی که این هیئت ها دارای طرح و برنامه هستند و در حوزه های دینی، فرهنگی، اجتماعی و … فعالیت دارند نیاز است کمک هایی به آنان معطوف شوند.

,

وی گفت: اردوگاه آموزشی، فرهنگی و تفریحی هماگ در یکی از روستاهای خوش آب و هوای استان در سال ۷۶ احداث شده است که در حال حاضر نیازمند تعمیر، تجهیزات و .. است و برای توسعه آن نیازمند نگاه ویژه استاندار است.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد: بودجه فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان نسبت به طرح و برنامه های این اداره کل اندک است و لازم است جهشی در تخصیص بودجه فصل پنجم صورت گیرد. پیش از شروع شیوع ویروس کرونا، بیش از ۳۵۰۰ مبلغ به نقاط مختلف شهری و روستایی استان هرمزگان اعزام می شد اما به دلیل عدم افزایش بودجه فرهنگی، آمار اعزام مبلغ کاهش یافت.

,

انصاری راد بیان داشت: علاوه بر کاهش آمار اعزام مبلغان، برای کاهش و رفع مشکلات روحانیون مستقر و طرح هجرت نیازمند تخصیص اعتبارات فرهنگی هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه