اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

اسکان اضطراری 160 خانوار خسارت‌دیده از زمین‌لرزه کوهرنگ/ بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ از هفته آینده آغاز می‌شود

اسکان اضطراری 160 خانوار خسارت‌دیده از زمین‌لرزه کوهرنگ/ بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ از هفته آینده آغاز می‌شود
خسرو کیانی گفت: در زلزله کوهرنگ تا این لحظه ۱۶۰ خانواری که امکان سکونت در واحد مسکونی خود را به دلیل خسارت وارد شده ندارند، اسکان اضطراری داده شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خسرو کیانی مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در زلزله کوهرنگ تا این لحظه ۱۶۰ خانواری که امکان سکونت در واحد مسکونی خود را به دلیل خسارت وارد شده ندارند، اسکان اضطراری داده شده‌اند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد خانوارهایی که نیاز به اسکان اضطراری دارند تا ۲۰۰ خانوار هم برسد.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه روستاهای دره هندو، کچو، دره شیخ‌عالی، چلگرد و اخیراً صمصامی بیشترین اسکان اضطراری را داشتند ادامه داد: همچنان دو تیم امداد واکنش سریع در منطقه حضور دارند و موارد در حال رصد است.
 
کیانی از ادامه امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و عنوان داشت: اولویت اول ما با توجه به شرایط اقلیمی، فصلی و بارندگی تعیین تکلیف اسکان‌های اضطراری است، خوشبختانه تا آخر این هفته ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده در شهر بازفت تشکیل می‌شود که در بحث بازسازی و استفاده از مصالح بومی با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و حفظ بافت روستایی و معماری منطقه پیگیر خواهند بود.
 
وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته دستورالعمل بازسازی تهیه شود و هفته آینده بحث بازسازی وارد مرحله اجرایی می‌شود.
 
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به برآورد خسارت در این منطقه ادامه داد: هفته گذشته جمع‌بندی‌ها در این زمینه انجام و به تهران جهت تأمین اعتبار ارسال شد و پیش‌بینی می‌شود امروز یا چهارشنبه در جلسه هیات دولت مطرح و مصوبه به برنامه و بودجه جهت تأمین اعتبار ابلاغ شود.
 
کیانی یادآور شد: خانوارهایی که اسکان اضطراری شدند پک مشخصی از جمعیت هلال‌احمر علاوه بر چادر شامل وسایل گرمایشی و وسایل امدادی  دریافت می‌کنند، اما غیرازاین یک پک امدادی تحویل خانوارهای آسیب‌دیده می‌شود که شامل وسایل گرمایشی، خوراکی و پوشاکی است.
 
وی افزود: از زمان وقوع زلزله جلسه هماهنگی بین نیروهای امداد تشکیل شده صورت گرفته و علاوه بر آن نیروهای نظامی و انتظامی خصوصاً سپاه، گروه‌های مردم‌نهاد، نیروهای بهزیستی و کمیته امداد در کنار نیروهای امدادی فعال هستند و از همه ظرفیت‌ها برای کمک در منطقه استفاده می‌کنیم.
 
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری حداقل زمان موردنیاز برای بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده را ۶ ماه عنوان و گفت: تا آن زمان اسکان اضطراری تبدیل به اسکان موقت می‌شود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه