اخبار داغ

جزئیات جلسه شورای شهر تبریز؛

آغوشمان برای سرمایه گذاران باز است/ کلاهِ گشادِ معاون خدماتی بر سر شهردار منطقه

آغوشمان برای سرمایه گذاران باز است/ کلاهِ گشادِ معاون خدماتی بر سر شهردار منطقه
جلسه امروز شورای شهر تبریز با گزارش کمیسیون سرمایه گذاری، شرکت توزیع برق و بررسی درخواست موسسه بصیر به پایان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، نخستین دستور جلسه امروز گزارش کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر تبریز بود که حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم زعفرانچیلر با بیان اینکه بحث سرمایه گذاری در تبریز یک قصه پرغصه است،گفت: در بحث گردشگری هم خانه باقرخان ویران، مجموعه دوکمال فراموش شده، ربع رشیدی زیر خروارها خاک و مقبره الشعراهم آواره مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با اشاره به کارهای انجام شده در کمیسیون سرمایه گذاری اظهار داشت: بررسی سیاست‌های سرمایه گذاری، اطلس سرمایه گذاری و آسیب شناسی این حوزه انجام شده است.

,

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورا ادامه داد: در تبریز در چهار سال گذشته یک پروژه سرمایه گذاری رخ نداده و وضعیت مطلوب نیست، شهرداری متکی به عوارض شده و بهتر است به جای نام شهرداری، نام عوارضی بر مجموعه بگذاریم.

,

وی با بیان اینکه صددرصد پروژه‌های ما یا مشکل مالکیت یا مشکل اهلیت سرمایه‌گذار دارند، عنوان کرد: اداره سرمایه گذاری با چهار نفر نیرو در شهرداری چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

,

حجت الاسلام زعفرانچیلر با کنایه به نگاه شهرداری به سرمایه گذار ابراز داشت: نگاه شهرداری به سرمایه‌گذاری این است که کسی پول اضافی دستش مانده و می‌خواهد”باشینا داش سالا”.

,

وی ادامه داد: در دیگر شهرها برای مباحث سرانه عمومی‌سرمایه‌گذار جذب شده و ما فقط برای مسائل تجاری سرمایه‌گذار جذب کرده‌ایم و ما نمی‌دانیم در شهر چند سرمایه‌گذار و چه حجم از سرمایه‌گذاری داریم.

,

سلاخی سرمایه‌گذار در شهرداری تبریز

, سلاخی سرمایه‌گذار در شهرداری تبریز,

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به بروکراسی‌های اداری گفت: شهرداری تبریز در مسیر سرمایه‌گذاری به قدری سرمایه‌گذار را سلاخی کرده که دیگر سرمایه‌ای باقی نمانده است.

,

وی ادامه داد: ما امروز کسی را داریم که می‌خواهد میلیاردها پول سرمایه گذاری کند، اما به قدری در شهرداری دوانده شده که پوشه در دستش از بین رفته است.

,

حجت الاسلام زعفرانچیلر خطاب به شهردار ابراز داشت: از شهردار می‌خواهیم در اولین فرصت کسانیکه در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری تخصص دارند جمع کنند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم به ما گلایه می‌کنند که به مسائل نیروی انسانی بیش از حد می‌پردازید در حالیکه وظایف شهرداری بدون نیروی انسانی پیش نمی‌رود. اگر عدالت در بین نیروی انسانی برقرار نشود، هیچ تحولی انجام نمی‌شود.

,

آغوشِ باز برای استقبال از سرمایه‌گذاران

, آغوشِ باز برای استقبال از سرمایه‌گذاران,

عباس رنجبر، شهردار تبریز در خصوص این گزارش تصریح کرد: سازمان سرمایه‌گذاری در شهرداری برای تشکیل تصویب شده است اما فردی که می‌خواهیم برای این کار بیاید، فرد رده بالایی در تهران است که راضی نمی‌شود برای این پست بیاید.

,

وی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم تحول خاصی انجام دهیم باید افراد درستی که می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند، بر سرکار بیایند.

,

شهردار تبریز در خصوص مقایسه تبریز با دیگر شهرها گفت: اینکه وضعیت اصفهان با تبریز را مقایسه کنیم ابتدا باید عملکرد اداره گردشگری، مالیات و راه و شهرسازی اصفهان و تبریز را مقایسه کنیم.

,

وی ادامه داد: در اصفهان برای پادگان ماده صد تعیین کرده‌اند و پولش را به حساب شهرداری واریز کردند اما در تبریز افتخار ادارات این است که پیش وزیر بگویند به شهرداری ۵۰ میلیارد بدهی داشتیم و با لابی آن را ۲۰ میلیارد کردیم

,

رنجبر با اطمینان خاطر به سرمایه گذاران اظهار داشت: من امروز به راحتی اعلام می‌کنم برای کمک به سرمایه‌گذاری هرکاری انجام می‌دهم و اگر سنگی جلوی پای سرمایه‌گذار انداختم در رسانه‌ها اعلام کنند.

,

وی افزود: اگرچه عملکرد شهرداری در چهارسال گذشته بسیار ضعیف بوده است اما باید نقش مسائل اقتصادی را هم در نظر بگیریم.

,

سرقت هفت میلیارد از تاسیسات برق

, سرقت هفت میلیارد از تاسیسات برق,

دستور جلسه بعدی گزارش شرکت توزیع نیروی برق تبریز بود که عادل کاظمی‌مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: شرکت توزیع برق تبریز به سه شهرستان تبریز، اسکو و آذرشهر خدمات می‌دهیم و بالغ بر ۱۰ هزار کیلومتر شبکه و ۷ هزار ۵۰۰ پست توزیع داریم.

,

وی با بیان اینکه چشم انداز شرکت ارائه خدمات خواسته شده است که هدف داریم جزو چند شرکت برتر کشور باشیم، افزود: در زمینه تبدیل کابل‌‌‌های مسی قدیمی‌به کابل‌‌‌های خود نگهدار که در زمینه دزدی از شبکه و همچنین پدافند غیر عامل تاثیر گذار هستند اقدامات اساسی انجام‌ شده است.

,

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز عنوان کرد: در خصوص تبدیل چراغ‌‌‌های گازی قدیمی‌به ال ای دی اقدامات اساسی انجام‌شده است که می‌توان با جذب سرمایه گذار این اقدام را گسترش داد.

,

وی اضافه کرد: ماهانه بیش از ۱ میلیارد تومان از تاسیسات شرکت برق سرقت می‌شود که از ابتدای سال ۷ میلیارد سرقت انجام شده است.

,

روح الله رشیدی در ادامه گفت: اجرای تونل انرژی در ایده‌لی و سد شدن راه خدمات شهری یکی از معضلات منطقه است که باید کاربرد و زمان اتمام‌آن مشخص شود.

,

در تبریز شاهد کمبود نور هستیم

, در تبریز شاهد کمبود نور هستیم,

فریدون بابایی اقدم هم با بیان اینکه در شهرهای دیگر نیز کمبود برق وجود دارد، ابراز داشت: اما در تبریز شاهد کمبود نور شهری هستیم حتی در خیابان‌‌‌های اصلی نیز با مشکل کمبود روشنایی روبرو هستیم.

,

وی ادامه داد: سرمایه گذار تبریزی در زمینه روشنایی تهران فعالیت می‌کند که لازم است در تبریز نیز به روشنایی‌ها توجه شود.

,

عضو شورای اسلامی‌شهر تبریز اضافه کرد: در تبریز محور‌‌‌های تاریخی که نیاز به نگهداری و ساماندهی دارند زیاد است که باید این‌ها تجمیع شو تا بودجه در نظر گرفته شود.

,

بابایی اقدم اضافه کرد: در مناطق ولیعصر به دلیل تراکم بالا امکان اتصال ساختمان‌‌‌های جدید به شبکه برق وجود ندارد.می‌توانیم با استفاده از تجربیات سایر شهر‌ها نسبت به راه اندازی پنل‌‌‌های خورشیدی اقدام کنیم.

,

مشکلات مردم و توزیع برق تبریز

, مشکلات مردم و توزیع برق تبریز,

یاسین بجانی هم با اشاره به مشکلات نابینایان اظهار داشت: در پیاده رو‌ها گاهی تیر‌های برق در وسط مسیر باقی مانده که باعث شده بعضی مواقع باعث ایجاد مشکل برای نابینایان باشد.

,

حجت الاسلام برگی با اشاره به اینکه به دلیل پخش زنده جلسه شورا در فضای مجازی برخی شهروندان مشکلاتی را مطرح کرده اند، ابراز داشت: بیمه‌ای که قول داده شده بود در صورت آسیب وسیله ای برقی در زمان قطعی برق از طرف اداره برق پرداخت شود همچنان بی نتیجه باقی مانده و کسی نتوانسته خسارت خود را دریافت کند.

,

وی افزود: راه دسترسی خلجان روشنایی ندارد و بارها باعث ایجاد تصادف شده، در کلانتر کوچه نیز مشکل تیر‌های برق در وسط کوچه وجود دارد.

,

رئیس شورا خاطرنشان کرد: حیف است که بازار سرپوشیده تبریز با آن تاریخ با سیم‌‌‌های برق که مثل تار عنکبوت گسترش یافته بد منظر شود.

,

ابلاغ شیوه نامه نامگذاری معابر به کمیسیون فرهنگی

, ابلاغ شیوه نامه نامگذاری معابر به کمیسیون فرهنگی,

دستور جلسه بعدی شیوه نامه نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی‌شهر تبریزدر جلسه علنی شورای اسلامی‌شهر تبریز بود که حکیمه غفوری در این خصوص اظهار داشت: برای نامگذاری‌ها در شهر تبریز کمیته نامگذاری تشکیل شده بود که تاییدیه فرمانداری را نداشته و با این حساب تمامی‌تغییر نام‌‌‌های چند سال اخیر وجهه قانونی ندارند.

,

وی افزود: در همین راستا پیشنهاد دادیم یا کمیسیون فرهنگی و یا کمیته‌ای با نظارت کمیسیون فرهنگی برای نامگذاری‌ها تشکیل یابد و نتایج نهایی در صحن مطرح شده و نامگذاری‌ها رای شورا را دریافت کنند.

,

با تصویب اعضای شورای شهر کمیته نامگذاری در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تشکیل شده و شیوه نامه آن به صحن شورا ارجاع خواهد شد.

,

به همه موسسات خیریه یکسان کمک کنیم

, به همه موسسات خیریه یکسان کمک کنیم,
دستور جلسه بعدی مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر بود که علیرضا نوای باغبان در این خصوص گفت: موسسه بصیر که ۹۰۰ نفر نابینایان تبریز در این موسسه عضو هستند درخواست کرده‌اند مکانی برای آنها اختصاص یابد که این موضوع به کمیسیون ارجاع شد که در تبصره‌‌‌های دائمی‌برنامه بودجه به شهرداری تکلیف شده که شهرداری می‌تواند به این موسسات مکانی اختصاص دهد تا فعالیت کنند که با تصویب شورا و مشخص شدن مکان شهرداری، باید مکانی در نظر بگیرد  تا شورای شهر با علم به جزئیات به آن رای دهد.
,
 
,
یاسین بجانی هم در این خصوص اظهار داشت: موسسه فرهنگی هنری نابینایان بصیر از سال ۸۷ شروع به کار کرده اند که یکی از موسسات بسیار خوب فرهنگی هستند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه این موسسه در حوزه‌‌‌های فرهنگی،ورزشی، مددکاری و مدهبی فعالیت می‌کند، افزود: در عین حال مجموعه هیچگونه فعالیت اقتصادی ندارند و این مجموعه تقریباً با کمک خیرین اداره می‌شود که نیاز است شهرداری از این مجموعه حمایت کند.
,
 
,
بابایی اقدم هم در این خصوص ابراز داشت: بخشی دیگر از این عزیزان به همراه توان خواهان دیگردر پارک آتا مستقر شده‌اند. پیشنهاد می‌دهم برای اینکه موردی تصمیم گیری نشود یکی از کمیسیون‌ها موظف به بررسی این موضوع باشند که همه این عزیزان مورد حمایت قرار گیرد.
,
 
,
وی افزود: نباید به صورت موردی تصمیم گیری شود تا هرکس ارتباط داشت امکانات بگیرد و هرکس نمی‌تواند کمکی نگیرد.
,
 
,
با تصویب اعضای شورا مقرر شد موضوع اختصاص مکان به موسسات فرهنگی در کمیسیون فرهنگی بررسی شود.
,
 
,
کلاهی که معاون خدماتی بر سر شهردار منطقه گذاشت
, کلاهی که معاون خدماتی بر سر شهردار منطقه گذاشت,
 
,
حجت الاسلام برگی در تذکری اظهار داشت: در یکی از مناطق مردم از من گلایه کردند که محله آسفالت‌ریزی نمی‌شود و من هم از شهردار منطقه درخواست کردم که این مساله را حل کنند، شهردار منطقه قول داد که این کار انجام شود و مردم هم مدام زنگ می‌زدند که چرا قول دادید و عمل نکردید.
,
 
,
وی ادامه داد: شهردار آن منطقه به من زنگ زد که آسفالت ریزی آن محله تمام شد و چند عکس هم به من نشان دادند، وقتی به آن محله رفتیم حتی یک فرغون آسفالت تراشی و آسفالت ریزی هم نشده بود!
,
 
,
رئیس شورای شهر تبریز عنوان کرد: شهردار منطقه هرقدر به معاون خودش زنگ زد حاضر به حضور در محله نبود و نهایتا هم گفتند آن آسفالتی که گفته بودید در محله دیگر ریخته شد! ما مگر قرار است سر مردم کلاه بگذاریم؟ شهردار تبریز به این مسائل حتما رسیدگی کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه