اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه:

کارکنان شهرداری به تکریم ارباب رجوع توجه ویژه کنند/ مبارزه با «بی تفاوتی» رویکرد جدید ستاد امربه معروف است

کارکنان شهرداری به تکریم ارباب رجوع توجه ویژه کنند/ مبارزه با «بی تفاوتی» رویکرد جدید ستاد امربه معروف است
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری ارومیه به عنوان نهاد مردمی راه های دسترسی شهروندان جهت پیگیری و رفع مشکلات به مدیران را سهل الوصول کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمد خلیل پور و با حضور اعضای شورا با دستور جلسه بررسی نامه ها و مصوبات پیشنهادی کمیسیون های تخصصی و نیز حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل  پور در نطق پیش از دستور خود با اشاره به ۹ ربیع الاول آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت بقیهالله الاعظم و آخرین حجت خدا؛ امام عصر (عج) و طلیعه امامت یگانه منجی انسان ها، بر گستره هستی و منتظران ظهور موعود موجود (ع) بر مسلمانان عالم مبارک و تهنیت باد.

,

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های خود درباره امام زمان (عج) فرموده اند: این حقیقت عظیم، متعلّق به یک ملت و یک زمان خاص نیست؛ بلکه متعلق به بشرّیت است. این «میثاق اللَّه الّذی أخذه و وکَّده»، میثاق خدا با انسان است. «وعد اللَّه الذی ضمنه»؛ این، وعده‌ خداست که تحقّق آن را ضمانت کرده است. همه انسان های طول تاریخ، نسبت به این پدیده‌ی عظیم و شگفت‌آور، احساس نیاز معنوی و قلبی کرده‌اند؛ چون تاریخ، از اوّل تا امروز و از امروز تا لحظه‌ی طلوع آن خورشید جهان‌تاب، با ظلم و بدی و پلیدی آمیخته بوده است. همه‌ کسانی که از ظلمی رنج برده‌اند – چه آنهایی که به خودشان ظلم شده است و رنج برده‌اند و چه آن هایی که به ستمکشیِ دیگران نگاه کرده‌اند و رنج برده‌اند –  با یاد این منجیِ عظیم تاریخ و بشر، در دلشان امیدی به وجود می‌آید.

,

وی ضمن تبریک روز جهانی غذا گفت: ۲۴ مهر ماه، برابر با ۱۶ اکتبر، روز جهانی غذاست. این روز به افتخار تاسیس سازمان فائو در سال ۱۹۴۵ نامگذاری شده و در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود. در این روز، سازمان های بین المللی، به منظور برقراری روابط در زمینه کشاورزی و زمینه سازی برای جلوگیری از فقر و گرسنگی و نابودی محیط زیست، تلاش می کنند. استفاده از تجربیات، نحوه تغذیه، انتقال فن آوری از کشورهای توسعه یافته به کشورهای در حال توسعه، موجب رونق و پیشرفت در صنعت مواد غذایی در ملل جهان سوم می شود. روز جهانی غذا، تلنگری برای بیداری وجدان های به خواب رفته و روز همدردی با گرسنگانی است که از ابتدایی ترین حق زندگی، یعنی غذا محرومند.

,

حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: شهردار ارومیه موانع موجود در شهرداری مرکزی و سازمان‌های تابعه درخصوص ارتباط مردم با مدیران شهری را تسهیل بخشد.

,

وی تصریح کرد: رسیدگی به درخواست‌های شهروندان از وظایف مدیران شهری و تمامی اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه است و نباید گذاریم مردم ساعت‌ها پشت درب‌های اتاق مدیران شهری باشند.

,

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: مدیران شهری روحیه مردمی خود را باید حفظ کنند و سعی کنند درخواست‌های مردم را در اسرع وقت رسیدگی کنند. به تکریم ارباب رجوع و  پرسنل بازنشسته در بدنه شهرداری ارومیه نگاه ویژه شود.

,

وی با اشاره به فریضتین امر به معروف و نهی از منکر گفت: در مقوله امر به معروف و نهی از منکر آن گونه باید و شاید نتوانسته ایم  به موفقیت دست یابیم.

,

حجت الاسلام خلیل پور تاکید کرد: نبود امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، مرگ آن جامعه را رقم می زند چرا که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دسترسی ترین  سیستم بشری،  آن را  از خطا مصون نگه می دارد.

,

همچنین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی حجت الاسلام و المسلمین بهنام دلریش در این جلسه حضور یافت و اظهار کرد: احیای تمام بشریت به احیای فریضتین است. در بیش از ۷۰ آیه قرآن کریم بصورت مستقیم و غیرمستقیم به موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است.

,

حجت الاسلام دلریش گفت: امر به معروف و نهی از منکر ذخیره ارزشمندی است که بزرگی و شرافت را رقم می زند. رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر مبارزه با منکر بی تفاوتی است چرا که منکر بی تفاوتی به عنوان بزرگترین درد انحطاط جامعه را رقم می زند.

,

وی افزود: بصورت محله محور و مسجد محور با معرفی الگوهای برتر به سمت مقوله امر به معروف و نهی از منکر حرکت می کنیم ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی نیاز به حمایت دارد.

,

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: فضاسازی های محیطی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر بیش از پیش پر رنگ شود.

,

وی تاکید کرد: فرهنگسرای تخصصی امر به معروف و نهی از منکر جهت استفاده عموم و فرهنگ سازی این فریضیه راه اندازی شود و نیز پیشنهاد می شود یکی از معابر شهر به نام امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شود.

,

نقی کریمی، عضو شورای اسلامی شهر در جلسه صحن علنی با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: در جامعه امروزی در مقوله مهم  امر به معروف حرکتی مشاهده نمی شود و هر آن چه  است نهی از منکر بوده بهمین دلیل به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم.

,

وی افزود: تاکید و پیشنهاد بر حرکت جامعه به سمت امر به معروف را دارم. در  تمام سیستم های اداری منجلمه در  شهرداری ارومیه پرسنل نمونه و شایسته شناسایی و تجلیل شوند و از محل درآمد برخی از واحد های تجاری،‌ هزینه ای  جهت فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر  اختصاص یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه