اخبار داغ

گزارشی از صدر تا قعر یک خائن؛

روایتی از اسناد خیانت بنی‌صدر که در لانه جاسوسی کشف شد/ چه اقداماتی در قانون کشورها "خیانت بزرگ" خوانده می‌شود؟

روایتی از اسناد خیانت بنی‌صدر که در لانه جاسوسی کشف شد/ چه اقداماتی در قانون کشورها "خیانت بزرگ" خوانده می‌شود؟
خیانت‌های بنی‌صدر در یک سال و اندی ریاست جمهوری نسبت به ملت ایران بر همگان واضح و آشکار است و عناوین آن لیست بلندی شامل می‌شود که اسناد آن موجود و در تاریخ ثبت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ تارنمای سایت منتسب به "ابوالحسن بنی صدر" روز شنبه ۱۷ مهر از مرگ وی در بیمارستان “سالپتریه” پاریس در سن ۸۸ سالگی به دلیل ابتلا به بیماری، خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

ابوالحسن بنی صدر در انتخابات پنجم بهمن سال 1358 با کسب حدودا ۷۶ درصد آرای شرکت‌کنندگان، به عنوان نخستین رئیس جمهور ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخاب شد مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری او به علت بیماری امام خمینی (ره) در بیمارستان قلب تهران برگزار شد و حضرت امام در سخنرانی کوتاه خود با اشاره به حدیث «حب الدنیا رأس کل خطیئه» از وی خواست تا مابین قبل از ریاست جمهور و بعد از ریاست جمهور در اخلاق روحی وی تفاوتی نباشد.

, نخستین رئیس جمهور ایران,

حدود یک‌ماه بعد از پیروزی بنی صدر در انتخابات، حضرت امام (ره) طی حکمی او را به ریاست شورای انقلاب منصوب کرد اندکی بعد هم برای تثبیت موقعیت او، فرماندهی کل قوا را به وی محول کرد.

, ریاست شورای انقلاب, فرماندهی کل قوا,

اما با این حال ابوالحسن بنی‌صدر یک‌سال‌ و‌ نیم بیشتر بر مسند ریاست‌جمهوری ننشست! چراکه بعد از مدت کوتاهی پس از پیروزی در انتخابات به تدریج چهره واقعی خود را آشکار کرد او با ایجاد فضای دو قطبی در جامعه، کشور را که اتفاقا به تازگی درگیر جنگی نابرابر و تحمیلی شده بود را ملتهب و آشوب می کرد. بنی صدر به دنبال برتری خود بود و قصد داشت کشور را تک بعدی اداره کند غافل از اینکه نظام بر پایه جمهوریت بنا شده و همه ارکان به هم پیوسته است و رئیس دولت به تنهایی نمی تواند برای اداره کشور تصمیم بگیرد بلکه نیازمند تایید مصوبات و نظارت دیگر قوا و نهادها و ارگان های متناظر است.

,

او ۱۴ اسفند ۱۳۵۹ در مراسم سالروز درگذشت دکتر مصدق در دانشگاه تهران با یک سخنرانی جنجالی از وجود شکنجه در زندان‌های ایران خبر داد و این سخنرانی باعث التهاب و جنجال‌های زیادی در فضای سیاسی ایران شد. بنی صدر از آنجا که به تنهایی توان مقابله با مخالفانش را نداشت با سازمان مجاهدین خلق به سرکردگی مسعود رجوی که دارای تشکیلاتی سازمان‌یافته و مسلح بود، متحد شد. مجاهدین خلق نیز در پی تعارضات شدید با انقلاب اسلامی، از بنی‌صدر حمایت کرده و در ۲۹ خرداد سال ۱۳۶۰، هوادارانش را به قیام و آشوب خیابانی بر علیه نظام جمهوری اسلامی فراخواند. و بدین ترتیب ترورهای های کور مردم بی گناه و بی دفاع و مسئولان عالی رتبه کشور توسط اعضای منافق سازمان مجاهدین خلق اوج گرفت.

,

این وقایع همزمان با پیشروی گسترده ارتش رژیم بعث عراق به مرزهای غرب و جنوب غربی کشور و سقوط خرمشهر و محاصره بسیاری دیگر از شهرهای مرزی شده بود و طبیعتا حفظ تمامیت ارضی کشور و مقابله با دشمن متجاوز باید در اولویت رئیس جمهور کشور قرار می گرفت ولی متاسفانه بنی صدر با همدستی منافقین کشور را دچار درگیری و التهاب کرده بود از طرفی با اشتباهات فاحش رزمندگان را زمین گیر کرده بود، نظر فرماندهان جنگ را در نظر نمی گرفت و با طرح های عملیاتی موفق آنها مخالفت می کرد تا جاییکه مرحوم سپهبد شهید صیاد شیرازی را که آن زمان از فرماندهان عالی رتبه و ممتاز ارتش در جبهه های جنگ بود را به تهران فراخواند. بنی صدر با این اقدامات عملا به پیشروی وقیحانه نیروهای صدام بعثی کمک می کرد و به نوعی در اصطلاح نظامی ستون پنجم دشمن بود.

, ستون پنجم دشمن,

بنی صدر با بی توجهی نسبت به هشدار‌ها در مورد حمله عراق به خاک کشورمان سعی میکرد مقامات ارشد نظام را در بی خبری نگه دارد پس از حمله عراق، سعی کرد تا راه را برای سلطه صدام بر خوزستان هموار کند. شواهد به وضوح نشان می‌دهد که بنی صدر مستقیماً در سقوط قصر شیرین و خرمشهر دست داشت. حدود چهل روز ارتش، سپاه و مردم در خرمشهر استقامت کردند، ولی او نه تنها حتی یک قبضه اسلحه سنگین به خرمشهر نفرستاد؛ بلکه دستور داد که همه اسلحه‌های سنگین از جزیره آبادان نیز خارج شود.

,

امیر سرتیپ ناصر آراسته جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرماندهی معظم کل قوا در مورد دستور بنی صدر برای ندادن اسلحه به سپاه و بسیج می‌گوید: «بنی صدر رسماً به ارتش می‌گفت که به سپاه و بسیج اسلحه ندهید.» هدف اصلی بنی صدر بروز تفرقه و عدم وحدت میان ارتش و سپاه پاسداران بود. او نه خودش در جایگاه فرماندهی کل قوا به سپاه تجهیزات می‌داد و نه می‌گذاشت نیرو‌های ارتش به سپاه سلاح بدهند.

,

در نهایت این خیانت‌ها فاش شد و بنی صدر ۲۰ خرداد سال ۱۳۶۰ ابتدا از فرماندهی کل قوا برکنار شد و سپس فرایند بررسی عدم کفایت سیاسی او در مجلس شورای اسلامی آغاز و تا ۳۱ خرداد همان سال به طول انجامید و در نهایت یک روز بعد یعنی اول تیر سال 60 از پست ریاست‌جمهوری عزل شد و بعد از آن بنی صدر در خانه‌های تیمی منافقین مخفی شد. نکته مهم اینکه ششم تیر همان سال حضرت آیت الله خامنه ای در مسجد ابوذر تهران مورد سوء قصد قرار گرفت که منجبر به جانبازی ایشان شد و هفتم تیر ماه نیز با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی دکتر سید محمد بهشتی به همراه 72 نفر از یارانش که شامل چندین نفر از وزرای دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای حزب جمهوری اسلامی بودند به شهادت رسیدند.

,

, ,

بنی صدر و مسعود رجوی علی رغم ضربه های جبران ناپذیری که به انقلاب اسلامی وارد کردند اما نظام جمهوری اسلامی همچنان استوار و پابرجا باقی ماند و هدف و نقشه شوم آنها شکست خورد و در نهایت شامگاه هفتم مرداد ماه سال 1360 بنی صدر با تغییر چهره، (آرایش و لباس زنانه) به همراه مسعود رجوی به صورت مخفیانه از فرودگاه مهرآباد و با هواپیمایی که بهزاد معزی (خلبان مخصوص محمدرضا پهلوی) هدایت آن را بر عهده داشت از ایران گریخته و با عبور از کشورهای ترکیه، قبرس، یونان و شمال ایتالیا، در یک فرودگاه نظامی واقع در حومه پاریس به زمین نشستند. معزی پیشتر نیز هدایت هواپیمای شاه را به قصد مراکش بر عهده داشت. فردای آن روز کانال دو تلویزیون فرانسه بنی‌صدر را نشان داد در حالی که سبیلش را تراشیده و در کنار مسعود رجوی، سلامتیان و سرهنگ معزی ایستاده بود.

,

این وقایع تاثیر ماندگاری بر تغییر رفتار علنی گروهک تروریستی منافقین و شرایط سیاسی – امنیتی کشور گذاشت رجوی و بنی صدر در فرانسه به همراه برخی گروه‌های دیگر ضد انقلاب، «شورای ملی مقاومت» را برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران تشکیل داد و مدتی در جبهه مقاومت همراه رجوی بود و حتی دخترش فیروزه را هم به همسری کوتاه‌مدت رجوی درآورد، اما بعد از مدتی (حدود دو سال) هم بنی صدر و هم دخترش از رجوی جدا شدند

,

بنی‌صدر تقریبا بعد از عزل و فرار از ایران، به‌جز مدت کوتاه حضورش در جبهه مقاومت، تقریبا حیات سیاسی‌اش پایان یافت اما با این حال چهره خبیثانه او برعلیه جمهوری اسلامی و ملت ایران تغییر نکرد و چندین بار در نقد سیاست‌های جمهوری اسلامی با شبکه‌های تلویزیونی معاند اظهارنظرهایی کرد، از قضا با حسین دهباشی هم یک مصاحبه مفصل ویدئویی داشت.

,

بر اساس قوانین همه کشورها حفظ استقلال و تمامیت ارضی، وفاداری نسبت به منافع وطن و حفظ امانت و اعتماد مردم از وظایف اصلی و اولیه رئیس جمهور به شمار می رود و عدم وفاداری نسبت به منافع کشور خود، همکاری با گروه های مخالف حکومت در براندازی حکومت، جاسوسی برای نیروهای بیگانه از جمله موارد خیانت بزرگ یا خیانت ملی به‌شمار می‌آید و خیانت بزرگ از جرایم سنگین به‌شمار می‌آید و کیفر آن در بسیاری از کشورها مرگ است.

, خیانت بزرگ, خیانت ملی,

* برخی دیدگاه ها در خصوص خیانت های نخستین رئیس جمهور

, * برخی دیدگاه ها در خصوص خیانت های نخستین رئیس جمهور, * برخی دیدگاه ها در خصوص خیانت های نخستین رئیس جمهور,

در حالی که خیانتکار بودن بنی صدر در یک سال و اندی ریاست جمهوری نسبت به ملت ایران بر همگان واضح و آشکار است و عناوین آن لیست بلندی شامل می شود که اسناد آنها موجود و در تاریخ ثبت شده است اما برخی دیدگاه ها هم وجود دارد که سعی کرده اند به عملکرد نخستین رئیس جمهور، نظام جمهوری اسلامی ایران نگاه منصفانه ای داشته باشند از جمله؛

,

دریادار علی شمخانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی در برنامه‌ای تلویزیونی که به صورت زنده از شبکه تهران پخش می‌شد، پس از آنکه مجری برنامه با طرح سؤالی، مبنی بر اینکه «جریان نامه‌ای که بعد از فتح خرمشهر برخی فرماندهان نظامی به بنی صدر نوشتند و دستور عقب‌نشینی ایشان را تقبیح کردند، چه بود»، پرسید، خطاب به وی گفت: «بنی‌صدر اصلاً آن موقع نبود. بنی صدر تا زمانی که در خاک ایران بود و فرمانده کل قوا بود، هیچ عملیات موفقی انجام نداد. بنی‌صدر در عملیات سال ۵۹ که می‌خواست خرمشهر را آزاد کند و شکست خورد و فاجعه هویزه رخ داد، قصد خیانت نداشت! بنی صدر دنبال پیروزی بود و حتی اگر پیروز می‌شد، تانک‌هایی که به سمت بصره می‌رفتند تانکهایی در تهران به سمت کرسی‌های قدرت می‌رفتند و می‌گفت من عامل پیروزی‌ام؛ لذا بنی صدر خیانت نکرد»

, دریادار علی شمخانی,

مصطفی میرسلیم هم در یکی از اظهار نظر‌ها به تسنیم گفته بود: «من شخصا سند محکمی که نشان‌دهنده وابستگی بنی‌صدر به بیگانگان باشد، ندیده و نیافته‌ام، اما بنی‌صدر با آن ویژگی آقازادگی و به‌علاوه نداشتن تسلط بر نفسانیات که ترکیب شده بود، با اطرافیانی اغلب غیرانقلابی و فرصت‌طلب و خانواده‌ای که چندان مراعات اقتضای ظاهر انقلاب را هم نمی‌کردند، گرفتار خودشیفتگی شد و این خودشیفتگی او را به سقوط در دامان ننگین منافقان کشاند. منافقان با تحلیل شرایط او، به‌راحتی و سریعا توانستند او را که منزوی شده بود، طعمه خود کنند».

, مصطفی میرسلیم,

رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران نیز سال 1387 در یک برنامه تلویزیونی، در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه «می‌گویند بنی صدر در جنگ و دفاع خیلی به ما خیانت کرد ولی هیچ‌کس نگفته خیانت او چه بود» گفت: «من هم نمی‌توانم کلمه خیانت را به کار ببرم. بلکه نفهمی او را نسبت به موضع خودش که رئیس‌جمهور بود و فرمانده کل قوا بود اما انقلاب اسلامی را درک نکرده بود و عظمت امام را و اینکه بالاخره باید تابع امام باشد. البته نسبت به مسئله جنگ هم چیزی نمی‌فهمید.».

, رحیم صفوی,

سید محمد غرضی هم خائن بودن بنی‌صدر را رد کرد و فقط او را قدرت‌طلب دانست.

, سید محمد غرضی,

* بزک کاری لیدر فتنه سال ۸۸ از چهره یک خیانتکار!

, * بزک کاری لیدر فتنه سال ۸۸ از چهره یک خیانتکار!, * بزک کاری لیدر فتنه سال ۸۸ از چهره یک خیانتکار!,

روزنامه اعتماد پس از انتشار خبر مرگ بنی صدر در مطلبی با عنوان «بنی صدری که من در خاطر دارم» به قلم «علی شکوهی» نوشت: «بنی‌صدر را نه نفوذی می‌دانم و نه وابسته به بیگانه و نه حتی خائن. او را روشنفکری می‌دانم که اندیشه و تفکراتش در آن زمان با روح حاکم بر تفکرات جریان انقلابی خط امامی سازگار نبود و کارش حتما به تعارض با حکومت می‌انجامید».

, روزنامه اعتماد,

با اینحال این روزنامه اصلاح طلب، این فرد خائن و وابسته به بیگانه را که با فرار از کشور سالها در فرانسه به زندگی خفت بار ادامه داده بود را روشنفکر نامیده و کارنامه سیاه وی را بزک کرده است.

,

روزنامه اعتماد که همواره از لیدرهای فتنه ۸۸ حمایت کرده و کارنامه نابخشودنی جماعتی را که شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» را بزک کرده است، در این مقاله نیز اصل ولایت فقیه را مورد هجمه و تخطئه قرار داده است.

,

, ,

* خیانت‌های بزرگ و ملی بنی‌صدر به ملت ایران که در تاریخ ثبت شده است

, * خیانت‌های بزرگ و ملی بنی‌صدر به ملت ایران که در تاریخ ثبت شده است, * خیانت‌های بزرگ و ملی بنی‌صدر به ملت ایران که در تاریخ ثبت شده است,

ابوالحسن بنی‌صدر یکی از افرادی است که به خاطر عملکرد موذیانه، از همان ابتدا مورد توجه سازمان سیا قرار گرفت و به سرعت خود را در زمین بازی آمریکا قرار داد. به طوری که در اسناد لانه جاسوسی، برای بنی‌صدر کد رمز در نظر گرفته شد.

,

به عنوان مثال، معصومه ابتکار از دانشجویان تسخیر کننده لانه جاسوسی در این رابطه می‌گوید: در اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آمریکا «… یکی از این اسناد درباره فردی بود که سازمان سیا از او به عنوان SD LURE نام می‌برد. در دی‌ماه 58 (یک ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری) در گاوصندوق اتاق رئیس پایگاه سیا در تهران، هفت سند درباره این فرد پیدا کردیم. در این اسناد شماره تلفن او ذکر شده بود. با کنترل این شماره تلفن متوجه شدیم متعلق به منزل جناب بنی‌صدر است که به زودی به ریاست جمهوری ایران برگزیده می‌شد. سند دیگر از او به عنوان یک منبع اطلاعاتی و تماس بالقوه نام می‌برد.»

,

همچنین بنابر اعتراف یکی از گروگان‌ها به نام تام آهرن – رئیس قرارگاه سیا در تهران – یکی از جاسوسان سیا که خود را نماینده یک کمپانی تجاری معرفی کرده بود، در حوالی 29 مرداد 58، به تهران می‌آید و بین سه تا پنج بار با بنی‌صدر ملاقات می‌کند. در آخرین جلسه بنی‌صدر با پیشنهاد دریافت حقوق ماهیانه هزار دلار به عنوان مشاور اقتصادی شرکت تجاری تحت پوشش سیا موافقت می‌کند.

,

از بین بردن اسناد و مدارک و آثار به جا مانده از هواپیمای متجاوز آمریکایی در حادثه طبس، ارتباط پنهانی با حزب بعث در زمان ریاست جمهوری، ارتباط ویژه با گروهک تروریستی و جنایتکار منافقین، ممانعت از ارسال تسلیحات نظامی به خرمشهر برای دفاع مقابل دشمن، جلوگیری از اعزام نیرو به جنوب کشور در آغاز جنگ تحمیلی، نقش اصلی در جنایات اسفند 1359، نقش ویژه در جنایات خرداد 1360، مبدع تزِ «زمین می دهیم، زمان می خریم» در دوران دفاع مقدس و…بخشی از خیانت های بنی صدر به ملت ایران به شمار می رود.

,

* بنی صدر فردی نادان بود که رئیس جمهور شده بود

, * بنی صدر فردی نادان بود که رئیس جمهور شده بود, * بنی صدر فردی نادان بود که رئیس جمهور شده بود,

محمود معلمی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ اظهار کرد: خیانت مسئولان که ممکن است مرتکب شوند انواع و ابعاد مختلفی دارد شامل خیانت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اخلاقی و غیره می شود. خیانت اقتصادی مثل کسب درآمدهای نامشروع با استفاده از رانت و تسهیلات و برخی روابط، در خیانت سیاسی برجام یک نمونه خیانت سیاسی محسوب می شود که خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب و شورای عالی امنیت ملی در آن را مسئولان رعایت نکرده و کشور را تحقیر کردند و درحالی که ما با 15 کشور همسایه هستیم با این کشورها رابطه برقرار نکردند اما به سراغ کشورهایی که مناسب نبود و هیچ نفعی برای ما نداشتند رفتند و آخرش هم هیچ فایده ای نداشت و این خیانت سیاسی محسوب می شود خیانت فرهنگی هم همین شرایطی است که در حال حاضر در جامعه بوجود آمده و با سال های ابتدایی پیروزی انقلاب بلکه با قبل از دولت قبل هم فاصله بسیار زیادی دارد البته خیانت فرهنگی در زمینه های مختلف شامل می شود.

,

این استاد علوم سیاسی دانشگاه ادامه داد: خیانت در مجموع یعنی پشت کردن و یا نادیده گرفتن آرمان های انقلاب اسلامی است راه حضرت امام(ره) را نادیده گرفتن و به راه دیگر رفتن خیانت به آرمان های انقلاب اسلامی و خون شهدا است.

,

وی افزود: فردی که در باطن هیچ اعتقادی به دستورات دین اسلام و قوانین ندارد با حرف و شعار و ظاهر اسلامی مسئولیتی در کشور می گیرد و به روی کار می آید اما به مرور در حین کار خودش را نشان می دهد حضرت آقا فرمودند که چنین افرادی اگر بیایند و مسئولیتی را بگیرند حقوق آنها حرام شرعی است و متاسفانه نمونه چنین مسئولانی را در گذشته داشتیم، امروز داریم و شاید در آینده هم در بین مسئولان کشورمان وجود داشته باشند.

,

وی در خصوص برخی دیدگاه هایی که بنی صدر را فردی خائن نمی دانند، بیان کرد: استراتژی بنی صدر در جنگ تحمیلی عقب نشینی و گرفتن زمان بود در حالی که استراتژی حضرت امام(ره) نبرد عاشورایی بود یعنی اینکه باید به دل دشمن زد و او را به عقب راند. 

,

معلمی بیان داشت: بعد از عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا هم همین طور شد و توانستیم موفقیت های بزرگی به دست بیاوریم و شهرها و مناطق اشغال شده را از دشمن پس بگیریم. اما اینکه کسانی بنی صدر را خائن نمی دانند به این دلیل است که با بنی صدر کار کرده اند و معتقد هستند بنی صدر نادان و متکبر بود و به نظر نظامیان توجه نمی کرد اما معتقد هستند که بنی صدر خائن نبود تا زمانی که با منافقین پیمان بست و متحد شد و آنها را مسلح کرد و بعد هم همراه آنها فرار کرد.

,

کارشناس امور سیاسی افزود: یک وقتی فردی با نیت و آگاهی قصد بر زمین زدن نظام دارد خیانت محسوب می شود ولی یک وقتی یک نفر نادانسته با روش غلط تصمیم اشتباه برای کشور می گیرد آقا رحیم صفوی و علی شمخانی هم چون از نزدیک با بنی صدر کار کرده اند معتقد هستند که بنی صدر فردی نادان بود در زمان جنگ به نظر کارشناسان جنگ توجه نمی کرد و تبعیت نداشت اما در جریان اتحاد با منافقین و شهادت شهید بهشتی و فرار به فرانسه خیانتکار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه