اخبار داغ

ورود دادستانی به موضوع کیفیت بنزین؛

رئیس سازمان استاندارد: زمانی که بنزین به جایگاه‌های عرضه می‌رسد، بی‌کیفیت است

رئیس سازمان استاندارد: زمانی که بنزین به جایگاه‌های عرضه می‌رسد، بی‌کیفیت است
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ادعا می‌کند، آنچه عرضه می‌کند، شرایط و استاندارد‌ها را دارا است، اما طبق بررسی ما، زمانی که بنزین به جایگاه‌های عرضه می‌رسد، دارای کیفیت مورد ادعا نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد درباره اعلام غیر استاندارد بودن بنزین بیان کرد: درباره موضوع بنزین به صورت مجلد نتایج بررسی‌های خودمان را به وزارت نفت و سایر مسئولان مرتبط ارسال کردیم. دادستانی کل کشور هم برای پیگیر این مساله است و چندین جلسه با مسئولان این حوزه برگزار کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: بعد از اعلام نتایج، موضوع اجرای استاندارد بنزین جزء موضوعات مورد پیگیری دادستان کل قرار گرفت.
,
 
,
شریعتی با اشاره به ورود دادستانی به این موضوع وپیگیری آن، تصریح کرد: ارزیابی‌های ما به صورت ۶ ماهه انجام می‌شود و فعلا مبنای ارزیابی ما همان چیزی است که اعلام کردیم. جلسات متعددی برای اجرای استاندارد کامل برگزار کردیم و ادامه خواهد داشت.
,
 
,
رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه بنزین و گازوئیل برای رسیدن به استاندارد باید در برخی شاخص‌ها بهبود کیفیت داشته باشند، گفت: در این مدت بنزین روند رو به بهبود داشته اما هنوز به طور کامل استاندارد‌های ما را پاس نمی‌کند. در موضوع گازوئیل اوضاع از بنزین بدتر است و بنا شده در این حوزه هم به سمت اصلاح حرکت کنند.
,
 
,
شریعتی گفت: نحوه ارزیابی ما نمونه گیری از سطح جایگاه‌های عرضه است، البته پالایش و پخش باید نمونه‌های لازم برای ارزیابی را خودش برای ما بفرستد، اما این کار را نکرده و به آنچه طبق قانون بر عهده داشته، عمل نکرده است. با این وجود ما از موضوع بنزین غافل نشدیم و با نمونه گیری از جایگاه‌ها فرایند ارزیابی بنزین را پیگیری کردیم.
,
 
,
وی با اشاره به تعهدات قانونی شرکت پالایش و پخش برای ارائه نمونه آزمایشی بنزین و نتایج بررسی های شرکت از کیفیت بنزین، تاکید کرد: یکی از بحث‌هایی که شرکت پالایش و پخش دارد این است که ادعا می‌کند، آنچه که ما عرضه می‌کنیم شرایط و استاندارد‌ها را دارد، اما بنزین زمانی که به جایگاه عرضه می‌رسد در آن کیفیت نیست.
,
 
,
رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه برای ما نمونه‌های ادعایی را نفرستادند تا این ادعا را ارزیابی کنیم، گفت: از طرفی قانون محل عرضه را مبنای سنجش استاندارد اعلام کرده است، پس باید پالایش و پخش بر این موضوع نظارت کند. اگر این ادعا درست است نباید اجازه بدهد که در فرایند عرضه اختلال ایجاد شود و کیفیت بنزین اُفت پیدا کند. در مجموع، مسئولیتی از این شرکت‌ها کم نمی‌کند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه