اخبار داغ

وزیر کار:

سالانه باید یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شود

سالانه باید یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های اشتغال، باید سالیانه یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الله عبدالملکی در سومین نشست ستاد اشتغال قرارگاه رفاه مردم و کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های اشتغال، باید سالیانه یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شود، اظهار کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهوری، باید سهم هر کدام از دستگاه‌ها در تحقق یک میلیون شغل در سال مشخص شود و این موضوع، بدون همکاری همه متولیان در این حوزه محقق نمی‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با اعلام این خبر که نشست بعدی شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهوری برگزار می‌شود، اظهار امیدواری کرد: در نشست آتی، برنامه عملیاتی تحقق یک میلیون فرصت شغلی در هر سال و کلیات آن مصوب شود.
,
 
,
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه چارچوب مفهومی زیست بوم اشتغال کشور، باید بتواند بین تولید و اشتغال ارتباط منطقی برقرار کند، افزود: باید هرگونه ایجاد اشتغال به افزایش تولید منجر شود، تولید و اشتغال دو روی یک سکه هستند، اشتغال بدون تولید معنا ندارد و در نگاه اقتصاد اسلامی، انسان‌ها، باید ارزش آفرین باشند.
,
 
,
عبدالملکی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هماهنگ کننده موضوع اشتغال بین دستگاه‌ها و نهادها در کشور است، گفت: ما وظیفه تسهیل‌گری و انجام بهتر امور را بر عهده داریم.
,
 
,
وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال، دارای اقتضائات کلان و بخشی است، تصریح کرد: در موضوع ایجاد اشتغال باید در ابتدا شفاف‌سازی لازم صورت گیرد و سپس جامعه هدف در همه دستگاه‌ها کاملاً مشخص شود.
,
 
,
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه جغرافیای اشتغال و اصناف در دستگاه‌ها باید شناسایی شوند، افزود: باید کمیت‌ها، کیفیت‌ها و نقش افراد در اکوسیستم اشتغال کشور مشخص شود.
,
 
,
عبدالملکی، بر باز طراحی زیست‌بوم ملی اشتغال کشور و تعیین سهم هر کدام از دستگاه‌ها تاکید کرد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه باید بتوان ارتباط منطقی بین عوامل مختلف در ایجاد اشتغال برقرار کرد، افزود: فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، مشاوره، ایجاد زیرساخت‌های لازم و آموزش‌های مهارتی از جمله عوامل کلیدی و مهمی هستند که باید در حوزه ایجاد اشتغال به آنها توجه شود.
,
 
,
عبدالملکی تاکید کرد: در نشست بعدی شورای عالی اشتغال، تفاهم‌نامه دوجانبه بین شورای عالی اشتغال به نمایندگی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های مربوطه مانند صدا و سیما، کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارت اقتصاد و دارایی، شهرداری‌ها، بانک مرکزی و مجموعه‌های دیگر منعقد خواهد شد.
,
 
,
وی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه دوجانبه با هدف تعیین راهبردها و نقشه‌ها در زیست بوم ملی اشتغال بین دولت و سایر دستگاه‌های مربوطه منعقد می‌شود.
,
 
,
عبدالملکی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها، نهادها، بنیادها و سازمان‌ها باید پیوست اشتغال در برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی خود را مشخص کنند، افزود: لازم است، نمای کلی اشتغال در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ ترسیم شود.
,
 
,
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها در قبال دریافت تسهیلات برای انجام فعالیت اقتصادی باید ملزم به ایجاد اشتغال شوند، افزود: اشتغال ایجاد شده باید رسمی، بیمه دار و پایدار باشد و به ازای هر یک میلیارد تومان، یک شغل در کشور ایجاد شود.
,
 
,
وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، باید اطلاعات مربوط به اشتغال را در سامانه ملی کسب و کار و اشتغال ثبت کنند و ضروری است ایجاد اشتغال برای هر فرد در کد ملی افراد ثبت و درج شود تا بتوان برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری در این حوزه صورت گیرد.
,
 
,
عبدالملکی با تاکید بر ضرورت حفظ و تثبیت اشتغال موجود، گفت: با توجه به شرایط کرونا در سال گذشته، یک میلیون و ۹۰۰ هزار فرصت شغلی از بین رفت و اگر اقداماتی برای حفظ و تثبیت اشتغال موجود انجام گیرد بسیار ارزشمند است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به موجب قانون، فعالیت‌های حوزه اشتغال را نظارت می‌کند، اظهار داشت: مصوبات شورای عالی اشتغال باید لازم الاجرا باشد.
,
 
,
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در حوزه ایجاد اشتغال، ضرورت تمرکز زدایی بیش از پیش احساس می‌شود، افزود: در این راستا، بهبود و توسعه کسب و کارهایی که قابلیت اشتغال زایی بیشتری دارند، ضروری به نظر می‌رسد.
,
 
,
عبدالملکی تصریح کرد: در شورای عالی اشتغال، لازم است شرایطی فراهم شود تا در قالب تفاهم‌نامه‌هایی پ، مجوزهای لازم به وزارت امور خارجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده شود و بتوان از ظرفیت‌های منطقه‌ای و کشورهای همسایه برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.
,
 
,
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضرورت استفاده مؤثر از اورژانس کسب و کار را یادآور شد و افزود: در نشست مشترک کمیسیون تخصصی شورای عالی اشتغال و قرارگاه رفاه مردم، همه دستگاه‌ها باید با ایفای نقش مؤثر کمک کنند تا تعهد دولت که همان نیاز کشور به ایجاد یک میلیون شغل در سال است، محقق شود.
,
 
,
 
,
اعطای وام لزوماً به اشتغال پایدار منجر نخواهد شد
, اعطای وام لزوماً به اشتغال پایدار منجر نخواهد شد,
 
,
در این نشست، عیسی منصوری معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز با بیان اینکه با استفاده از داشبورد اشتغال امکان گزارش گیری و تصمیم گیری برای مسئولین فراهم می‌شود، بیان کرد: در این داشبورد، خروجی‌ها و دستاوردهای اشتغالی مشخص شده است.
,
 
,
منصوری تاکید کرد: بر اساس مصوبات شورای عالی اشتغال، هرگونه سیاستگذاری و تصمیم گیری بر اساس داده‌های ثبتی در داشبورد اشتغال صورت می‌گیرد.
,
 
,
وی افزود: داده‌های ثبتی در این داشبورد، مبنای هرگونه سیاست گذاری معطوف به اشتغال خواهد بود.
,
 
,
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال با اشاره به اینکه اعطای وام لزوماً به اشتغال پایدار در کشور منجر نخواهد شد، اظهار کرد: اشتغال پایدار زمانی صورت می‌گیرد که سهم بهره‌وری در ایجاد اشتغال، به ۲۸ درصد افزایش یابد.
,
 
,
منصوری اضافه کرد: در حال حاضر، سهم بهره‌وری در کشور زیر ۶ درصد است.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه