اخبار داغ

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه:

متصدیان و کارکنان اماکن عمومی حق ندارند بدون تزریق واکسن فعالیت کنند

متصدیان و کارکنان اماکن عمومی حق ندارند بدون تزریق واکسن فعالیت کنند
بهمن خدادادیان گفت: دستور المل الزام متصدیان و کارکنان اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به انجام واکسیناسیون ابلاغ شده بر همین مبنا افراد حق ندارند در مراکز مذکور بدون تزریق واکسن فعالیت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: دستورالعمل الزام متصدیان و کارکنان اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به انجام واکسیناسیون ابلاغ شده بر همین مبنا افراد حق ندارند در مراکز  مذکور بدون تزریق واکسن فعالیت کنند.

وی افزود: هماهنگی های لازم با اتاق اصناف درباره الزام همه کارکنان اماکن عمومی از جمله مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، فروشگاه ها، رستوران‌ها، مدارس و مهدهای کودک برای تزریق واکسن انجام شده همچنین کارکنان این مراکز باید کارت دیجیتالی واکسیناسیون خود را در معرض دید بازرسان و عموم مردم قرار دهند.

خدادادیان تصریح کرد: بازرسی از ۱۵ هزار امکنه عمومی در سطح عرضه آغاز شده و بازرسین اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه ها موظف شده اند موضوع واکسیناسیون را پیگیری کنند زیرا عدم انجام واکسیناسیون به عنوان یک نقص لحاظ می شود و حتما با چنین مواردی برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: همچنین نظارت ویژه بر نانوایی ها با تشکیل گشت مشترک و محوریت فرمانداری برنامه ریزی شده به گونه ای که کارشناسان ادارات مرتبط به صورت دقیق و کارشناسانه رسیدگی به تخلفات صنفی و مسائل بهداشتی واحدهای نانوایی را در دستور کار قرار داده اند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه همچنین از برخورد با سبزی کاری های غیرمجاز خبر داد و گفت: در همین راستا احکام قضایی اخذ شده و برخی مزارع در حاشیه رودخانه قره سو شناسایی شده اند که درصدد معدوم سازی آنها هستیم.

خدادادیان خاطرنشان کرد: نظارت بر اراضی کشاورزی توسط تیمی متشکل از مرکز بهداشت، محیط زیست، جهاد  کشاورزی، بخشداری و امور آب با هماهنگی نیروی انتظامی انجام می شود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات تیم مشترک بازرسی مرکز بهداشت، دامپزشکی، اجرائیات شهرداری و نیروی انتظامی مقابله با موارد ذبح غیرمجاز دام در برخی محلات شهر کرمانشاه از جمله جعفرآباد، الهیه،  شاطر آباد، مسکن، شهرک نصر، جهاد، نوکان، دانش، خیابان ده مجنون است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: به دنبال نظارت‌های انجام شده ۳۲ تن گوشت غیرمجاز دام با همکاری ادارات مذکور جمع آوری شده و همچنان برخورد با افراد سودجو در دستور کار است.

خدادادیان تصریح کرد: مردمی که تاکنون در برابر واکسیناسیون مقاومت می کنند در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند زیرا واکسیناسیون شدت بیماری فرد را کاهش و از بستری و فوت شدن جلوگیری می کند.

وی افزود: انجام واکسیناسیون نافی رعایت پروتکلهای بهداشتی نیست بلکه افراد واکسینه شده باید ضمن استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری از حضور در اجتماعات بپرهیزند.

خدادادیان تصریح کرد: با توجه به اتمام ماه صفر متاسفانه در برخی تالارها با جمعیت فراوان مراسم عروسی برگزار می شود.

وی افزود: مردم می توانند گزارش تخلفات بهداشتی و موارد مشکوک را در ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق سامانه ۱۹۰  اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه