اخبار داغ

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران و برف و کاهش شدید دما در کشور/ وزش باد شدید در پایتخت

بارش باران و برف و کاهش شدید دما در کشور/ وزش باد شدید در پایتخت
سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ سامانه بارشی نسبتا سرد به کشور برای نوار شمالی و شمال غرب بارش باران و برف و کاهش محسوس دما تا ۱۰ درجه پیش بینی و اعلام کرد فعالیت این سامانه روز پایان روز جمعه ادامه دارد.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس گزارش سازمان هواشناسی؛ امروز و فردا با گذر متناوب امواج کم‌دامنه ترازهای میانی جو از نوار شمالی کشور در برخی مناطق سواحل شمالی، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سازمان هواشناسی همچنین از نفوذ و فعالیت سامانه بارشی نسبتا سرد به کشور از بعدازظهر امروز تا پایان روز جمعه هفته جاری خبر داد که برای نوار شمالی و شمال غرب کشور، ‌بارش باران، رگبار باران گاهی توام با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه و در ارتفاعات همراه با بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
,
 
,
این سامانه، امروز در شمال آذربایجان غربی و شرقی، شمال اردبیل، مازندران و گیلان، فردا در نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان و روز چهارشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی فعال خواهد بود.
,
 
,
فعالیت این سامانه نسبتا سرد روز پنجشنبه در آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و هرمزگان و روز جمعه در نیمه شرقی خراسان رضوی و هرمزگان پیش بینی شده است.
,
 
,
بنابراین روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در سواحل خزر و روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال‌شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد افزایش می‌یابد و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما را خواهیم داشت.
,
 
,
روز چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان، گلستان، مازندران و خراسان شمالی ابرناکی، بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات احتمال بارش برف وجود دارد.
,
 
,
روز پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، شدت بارش‌ها در شرق اردبیل، گیلان و مازندران رخ خواهد داد، البته در این روز در دامنه‌ای جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و سمنان افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
,
 
,
روز جمعه برای بخش‌هایی از مناطق نوار شمالی کشور بارش پراکنده پیش بینی شده و سایر مناطق کشور دارای جوی پایدار خواهد بود.
,
 
,
از روز پنجشنبه وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد که در برخی مناطق به ویژه منطقه زابل احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.
,
 
,
خلیج فارس از امروز تا روز پنجشنبه و دریای خزر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج است؛ همچنین در خلیج فارس وزش باد نسبتا شدید توام با مواج شدن از بعدازظهر امروز تا پایان وقت جمعه این هفته رخ خواهد داد که باعث افزایش ارتفاع موج‌ها در سواحل و فراساحل به ترتیب ۱.۵ تا ۲ متر می شود.
,
 
,
آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد در بعدازظهر باد شدید پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای هوا در پایتخت ۲۵ و ۱۵ درجه خواهد بود.
,
 
,
اهواز امروز با دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهر‌کرد با دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه