اخبار داغ

یک شایعه و هزاران تحلیل غلط؛

لزوم بررسی علل انتشار شایعات مربوط به مصوبه محرمانه ماندن اموال مسئولان/ هجمه‌هایی که به ناحق علیه مجلس صورت گرفت

لزوم بررسی علل انتشار شایعات مربوط به مصوبه محرمانه ماندن اموال مسئولان/ هجمه‌هایی که به ناحق علیه مجلس صورت گرفت
اخیراً شایعاتی مبنی بر تصویب مصوبه محرمانه ماندن اموال مسئولان پس از اعلام در مجلس شورای اسلامی منتشر شده است و برخی‌ها نیز به آن دامن زدند؛ در حالی که به گفته نمایندگان، این مصوبه از اساس ربطی به این مجلس نداشته است اما تحلیل‌ها و برچسب‌زنی‌ها به این دوره مجلس همچنان ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، درحالی که مجلس فعلی با جدیت درصدد تصویب طرح‌هایی نظیر شفافیت آرا و … است، طی روزهای گذشته شایعاتی منتشر شد که مجلس مصوبه محرمانه ماندن اموال مسئولان پس از اعلام را تصویب کرده است.

انتشار این شایعه به سرعت واکنش های مختلفی را به دنبال داشت و موجی از تخریب و هجمه علیه نمایندگان این دوره مجلس شورای اسلامی ایجاد کرد؛ در حالی که موضوع از ریشه صحت ندارد و مصوبه مذکور مربوط به این دوره مجلس نیست.

حال با توجه به اینکه این اولین شایعه منتشر شده در فضای مجازی نیست باید علل انتشار این نوع شایعات مشخص شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,

, ,

نسبت دادن مصوبه محرمانه ماندن اموال مسئولان پس از اعلام تخریب مجلس است

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با بیان اینکه مصوبه مجلس درباره محرمانه ماندن اموال مسئولان پس از اعلام صحت ندارد، اظهار داشت: مصوبه مذکور مربوط به مجلس دوره هشتم بوده که به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده و ربطی به این دوره مجلس ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح شفافیت آرا و اموال موضوع اعلام درباره مسئولین، نمایندگان و وزرا عنوان شده است که انشاالله طرح مذکور به زودی در مجلس هم مطرح می شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه نسبت دادن مصوبه مذکور به این دوره مجلس تخریب است، گفت: مصوبه محرمانه ماندن اموال مسئولان پس از اعلام ارتباطی به مجلس فعلی ندارد.

, نسبت دادن مصوبه محرمانه ماندن اموال مسئولان پس از اعلام تخریب مجلس است, نسبت دادن مصوبه محرمانه ماندن اموال مسئولان پس از اعلام تخریب مجلس است,
,
, مرصادنیوز,
,
,
,
,

, ,

تصویب مصوبه محرمانه ماندن اموال مسئولان پس از اعلام در مجلس فعلی صحت ندارد

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: تصویب مصوبه ای تحت عنوان محرمانه ماندن اموال مسئولان پس از اعلام در مجلس فعلی صحت ندارد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته هم رئیس مجلس در نشست علنی به این موضوع پرداخت که برخی رسانه ها بدون اطلاع دقیق دست به انتشار شایعاتی زده اند.

منتظری با بیان اینکه نسبت دادن مصوبه فوق به مجلس فعلی نوعی تخریب است، تصریح کرد: عده ای در حال سنگ اندازی به مجلسی هستند که در حال تلاش است.

وی افزود: اصحاب رسانه که بسیار هم تلاشگر هستند باید دقت بیشتری قبل از انتشار اخبار کنند و منبع خبر را جویا شوند زیرا اگر چنین مصوبه ای در مجلس اتفاق می افتاد، نمایندگان هم باید در خبر می بودند.

, تصویب مصوبه محرمانه ماندن اموال مسئولان پس از اعلام در مجلس فعلی صحت ندارد, تصویب مصوبه محرمانه ماندن اموال مسئولان پس از اعلام در مجلس فعلی صحت ندارد,
,
, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,

, ,

مصوبه محرمانه ماندن اموال مسئولان پس از اعلام ربطی به این مجلس ندارد

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: روز گذشته هم دکتر قالیباف توضیح داد که مصوبه محرمانه ماندن اموال مسئولان پس از اعلام ربطی به این مجلس ندارد بلکه مربوط به مجلس دوره هشتم است که به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده و درباره محرمانه بودن آن تصمیمی گرفته شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی امروز آماده تصویب طرح شفافیت است همان گونه که نمایندگان مجلس در یک اتاق شیشه ای قرار بگیرند باقی ارکان نظام هم همین ظرفیت را دارند که در اتاقی شیشه ای قرار داده شوند.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: نگاه به شفافیت نباید در مسائل کارشناسی دنبال شود، به طور مثال هر روز یک موضوع مطرح است پس نباید فضایی را به وجود آوریم که اگر یک نماینده نظر مخالف داشت، عده ای علیه وی شعار دهند یا جوی ایجاد کنند.

وی افزود: در حوزه مسائل کارشناسی چندان نیازی به شفافیت نیست البته در مسائل کلان مملکت نظیر برجام، سی اف تی، اف آی تی اف باید همه مردم به عنوان موکل بدانند نمایندگان آنها در چه مسیری رای می دهند و نگاهشان چیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجموعا در مسائل کلان کشور ضرورت موضوع شفافیت جدی است اما در مسائل کارشناسی باید اجازه دهیم نمایندگان نظر کارشناسی خود را ابراز کنند.

انتهای پیام/

, مصوبه محرمانه ماندن اموال مسئولان پس از اعلام ربطی به این مجلس ندارد, مصوبه محرمانه ماندن اموال مسئولان پس از اعلام ربطی به این مجلس ندارد,
,
, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه