اخبار داغ

سخنگوی ستاد کرونای البرز:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در البرز به ۶۰ درصد رسید/ موج ششم کووید ۱۹دور از انتظار نیست

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در البرز به ۶۰ درصد رسید/ موج ششم کووید ۱۹دور از انتظار نیست
مهرداد بابایی گفت: اگر علی رغم واکسیناسیون که کامل ما را مصون نمی کند، پروتکل های بهداشتی رعایت نشود موج ششم دور از انتظار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سخنگوی ستاد کرونای البرز با اشاره به اینکه هنوز رسما موج ششم کرونا اتفاق نیافتده است اما نگرانی در این زمینه وجود دارد، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: بیماری فعال است و روزانه ۲ هزار بیمار سرپایی به بیمارستان های البرز مراجعه می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مهرداد بابایی به ۶۱۵ بیمار بستری در بیمارستان ها اشاره کرد و افزود: با آغاز فصل سرما و تهویه کمتر در اتاق، شیوع بیماری های ویروسی اعم از سرما خوردگی و آنفلوآنزا را داریم و متاسفانه رعایت شیوه نامه های بهداشتی هم کمتر شده است.
,
 
,
وی اظهار داشت:  در کشور نشانه های توقف سیر نزولی کرونا مشاهده شده است اما روند صعودی در البرز پیدا نکرده است، البته اگر علی رغم واکسیناسیون که کامل ما را مصون نمی کند، پروتکل های بهداشتی رعایت نشود موج ششم دور از انتظار نیست.
,
 
,
بابایی با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه ها در کشور به ۵۰ درصد و در البرز به ۶۰ درصد رسیده است، تصریح کرد: تا این رقم به ۸۰ درصد نرسد اطمینانی برای مقابله با کرونا نیست،  روزانه  بیش از ۴۰ هزار دوز واکسن در البرز تزریق می شود.
,
 
,
وی گفت: تا کنون دو میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن در البرز تزریق شده و واکسیناسیون  بیش از ۷۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال انجام شده است، محدودیتی برای تزریق دوز دوم وجود ندارد و افراد می توانند با تعیین نوبت مراجعه کنند.
,
 
,
بابایی افزود: کادر  بهداشت و درمان و بیماران صهب الاعلاج بعد از ۶ ماه از تزریق دوز دوم می توانند برای تزریق دوز سوم اقدام کنند، چرا که اثر واکسن پس از ۶ ماه کمتر می شود اما تزریق دوز سوم برای افراد عادی در دستور کار نیست.
,
 
,
سخنگوی ستاد کرونای البرز در خاتمه با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس به واسطه تائیر آموزش حضوری و آسیب دانش آموزان از آموزش غیر حضوری است، خاطر نشان داشت: باید بازگشایی ها تدریجی باشد و زمینه های جلوگیری از گسترش بیماری فراهم شود.
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه