اخبار داغ

دبیر ستاد امر معروف و نهی از منکر سبزوار مطرح کرد؛

تغییر رویکرد ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر به سمت مطالبه‌گری مشکلات مردم

تغییر رویکرد ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر به سمت مطالبه‌گری مشکلات مردم
شبیری با بیان اینکه عمده مصوبات و برنامه‌های این ستاد با هدف رفع مشکلات مردم انجام می‌شود از کم توجهی برخی ادارات این شهرستان نسبت به این مصوبات انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسین شبیری، دبیر ستاد امر معروف و نهی از منکر سبزوار در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار داشت: رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان احقاق حق، مطالبه گری، خدمت به مردم، حل مشکلات مختلف و کم و کاستی‌ها است لذا انتظار می‌رود مسئولان همکاری و همراهی لازم را نسبت به مصوبات این ستاد داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی گفت: برخی نهادهای اداری این شهرستان همکاری لازم را با ستاد امر به معروف و نهی از منکر ندارند و در مواردی از مصوبات این ستاد سرپیچی می‌کنند.

,

شبیری افزود: برای نمونه اواخر سال گذشته شاهد تفاوت قیمت کالاهای یکسان در  فروشگاه‌های مختلف شهر سبزوار بودیم که این موضوع نارضایتی مردم را به همراه داشت که ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصمیم گرفت در این خصوص وارد شود.

,

وی تصریح کرد: در پی نابسامانی قیمت کالاها که ناشی از کمبود بازرسان بود، ستاد امر به معروف شهرستان آمادگی در اختیار قرار دادن ناظران افتخاری را به اداره صنعت، معدن و تجارت برای نظارت بر بازار پس از طی آموزش و توجیه لازم داشت اما پاسخی به این درخواست از سوی نهاد مربوطه داده نشد.

,

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سبزوار گفت: یکی دیگر از درخواست‌های این ستاد با همکاری امام جمعه، فرماندار و نمایندگان مجلس از وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص قانون نحوه رسیدگی به تخلفات عرضه پوشاک نامتعارف در برخی از فروشگاه‌ها بوده است.

,

شیبری افزود: همچنین با توجه به پوشش نامناسب در برخی منشی‌های مطب پزشکان و داروخانه ها تذکری مکتوب به سازمان نظام پزشکی سبزوار داده شد که از طریق این نهاد  در این خصوص تذکرات لازم داده شود.

,

وی اظهار داشت: منظور ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این موضوع به صورت محدود بوده است چرا که  پرستاران مجاهدانه در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند و این قشر عظیم پرستاران، مصداق عملی معروف در جامعه هستند که با به خطر انداختن جان خود برای سلامتی بیماران تلاش می‌کنند.

,

 شبیری با بیان اینکه برخی درگیری ها و حواشی شورای اسلامی شهر سبزوار در سال گذشته زینده این شهر نبود، گفت: در این راستا ستاد امر به معروف به رییس وقت شورای شهر تذکر کتبی داد که به جای پرداختن به حواشی و اختلافات، وقت شورا را صرف خدمت به مردم و رفع مشکلات شهر نمایند.

,

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سبزوار گفت: استفاده شخصی از خودروهای اداری برخی از این موارد بوده است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر سبزوار در این مورد بارها تذکر داده است.

,

شبیری ادامه داد: همچنین به برخی درخواست‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر سبزوار به نهادهای اداری شهرستان حتی پس از گذشت دوماه پاسخی داده نمی‌شود که این موضوع تبعیض و کم‌کاری محسوب می‌شود.

,

وی افزود: برگزاری نمازهای جماعت مغرب و عشا در سطح پارک‌های شهر با هدف ترویج معارف اسلامی با  همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری یکی از مصوبات این ستاد بوده است.

,

 شبیری افزود: یکی از رویکردهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر سبزوار در کنار فرهنگسازی و مطالبه گری،  برجسته کردن معروفات در فضای جامعه است تا از این طریق منکرات کمرنگ شود.

,

وی اظهار داشـت: این ستاد طی سه سال گذشته ۹۹مصوبه در حوزه‌های مختلف داشته است و نیز رتبه برتر در بین ستادهای استانی را در سال گذشته کسب کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه