اخبار داغ

معمای هزینه نیروی انسانی مازاد در بلدیه تبریز؛

پول پروژه‌های شهرداری تبریز صرفِ حقوق کارمندان شد؟

پول پروژه‌های شهرداری تبریز صرفِ حقوق کارمندان شد؟
شهرداری تبریز در حالی با بیش از ۱۵ هزار نیرو اداره می‌شود که تعداد مازاد نیرو در این مجموعه و هزینه آنها مشخص نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بحث سازماندهی نیروی انسانی در شهرداری تبریز چندسالی است که در شوراهای پنجم و ششم مطرح است و بسیاری معتقدند که این تعداد از نیروی انسانی در شهرداری تبریز نیاز نیست و از آنجایی که نمی‌توان افراد مشغول به کار در این مجموعه را تعدیل کرد پس باید راه جذب به شهرداری سخت تر شود تا فقط افراد متخصص و شایسته به استخدام این مجموعه بیایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

پیش از سرکار آمدن شورای ششم برخی زمزمه‌ها مبنی بر جذب دقیق نودی برخی افراد منتصب به مدیران وجود داشت و به همین دلیل شورای ششم تمدید قرارداد اقوام نسبی و سببی مدیرانی که در سال ۱۴۰۰ جذب شده بودند، ممنوع شد.

,

در این جلسه عباس رنجبر، شهردار تبریز با اشاره به جذب بدون ضابطه نیرو در سالهای گذشته و تحمیل هزینه به شهرداری گفت: در سالهای گذشته به قدری نیرو وارد شهرداری شده است که حالا پولی برای اجرای پروژه‌ها نداریم و حقوق کارکنان پرداخت می‌شود.

,

تعداد نیروی انسانی در شهرداری مشخص نیست

, تعداد نیروی انسانی در شهرداری مشخص نیست,

روح الله رشیدی در گفت‌وگو با آناج در خصوص تعداد نیروی انسانی مورد نیاز برای شهرداری و میزان حقوق آنها اظهار داشت: پست رسمی‌و سازمانی در شهرداری ۳۸۰۰ نفر است اما با توجه به گستره خدمات شهری و با توجه به توسعه تبریز قطعا این تعداد کفاف نمی‌دهد.

,

وی ادامه داد: وقتی برنامه جامع ساماندهی نیروی انسانی را می‌خواهیم یعنی نیاز به پایه اطلاعات است که چند نفر در شهرداری حضور دارند و نیاز به چند نفر است و به چه صورتی باید ساماندهی شوند.

,

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه حتی مشخص نیست شهرداری به چند نفر نیرو نیاز دارد، گفت: منطقه محرومی‌که درآمد آنچنانی ندارد جاذبه ای برای جذب ندارد و در عوض در مناطقی که درآمد بالا دارند، نیروی مازاد هم وجود دارد.

,

وی خاطرنشان ساخت: اگر تعداد افراد مورد نیاز در مناطق شهرداری مشخص شود با جابجایی عدالت توزیع نیروی انسانی هم ایجاد می‌شود و هزینه مدیریت شهری هم تخمین زده می‌شود.

,

نارضایتی مردم از شهرداری علی رغم نیروی انسانی مازاد

, نارضایتی مردم از شهرداری علی رغم نیروی انسانی مازاد,

روح الله دهقان نژاد هم در گفت‌وگو با آناج در خصوص تعداد نیروی انسانی مازاد در شهرداری ابراز داشت: شهرداری تبریز بیش از ۱۵ هزار نیروی فصلی و غیر فصلی دارد در حالیکه تعداد پست‌های سازمانی ۳۸۰۰ نفر است.

,

وی ادامه داد: با یک حساب سرانگشتی هم می‌توان فهمید که به جز پست‌های رسمی‌نهایتا به نیمی‌از افراد جذب شده در شهرداری نیاز است که نشان می‌دهد جذب‌ها با حساب و کتاب نبوده و هرکسی که توان جذب داشت نیرو وارد بدنه شهرداری کرده است.

,

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه نمی‌توان با تعدیل نیرو بحران اجتماعی ایجاد کرد، اظهار داشت: اما از این ۱۵ هزار نفری که به مردم خدمات می‌دهند چقدر رضایت وجود دارد؟ تمام حقوق کارکنان شهرداری از جیب مردم پرداخت می‌شود اما رضایت مردم از شهرداری بسیار پایین است.

,

وی با بیان اینکه هدف از طرح عدم تمدید قرارداد اقوام نسبی و سببی مدیران عنوان کرد: هدف ما از این طرح این بود که از این به بعد فقط نیروی متخصص در شهرداری جذب شود و از امضاهای طلایی که باعث انحراف در جذب بود، جلوگیری شود.

,

تحقق ۸۷ درصدی بودجه ۱۴۰۰

, تحقق ۸۷ درصدی بودجه ۱۴۰۰,

اگرچه تعداد نیروی انسانی مورد نیاز در شهرداری و بودجه‌ای که باید برای آنها صرف می‌شد مشخص نیست اما طبق اعلام مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز امسال بیش از ۸۷ درصد بودجه شهرداری محقق شده است که نشان می‌دهد شهرداری با کمبود جدی منابع مالی برای اجرای پروژه‌های پیش بینی شده، روبرو نبوده است.

,

اگرچه اگر تعداد نیروی انسانی متناسب با نیاز شهرداری بود احتمالا بودجه بیشتری برای پروژه‌هی عمرانی شهرداری بود اما با توجه به تحقق بودجه و عدم تغییر چندان در تعداد نیروی انسانی نمی‌توان گفت که اعتبار پروژه‌ها در سال جاری صرف حقوق کارمندان شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه