اخبار داغ

یک انیماتور:

انیمیشن فرهنگ‌ساز است/ اثر هنری که می‌تواند مثل نفت ارزآور باشد

انیمیشن فرهنگ‌ساز است/ اثر هنری که می‌تواند مثل نفت ارزآور باشد
محسن سادات ساوکی گفت: انیمیشن مثل نفت محصولی درآمدزا و انسان محور است. تهیه کنندگان باید خوب هزینه کنند و در آینده سود آن را برداشت کنند زیرا سرمایه گذاری در آن دیربازده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن سادات ساوکی تولیدکننده انیمیشن کودک در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: انیمیشن مثل نفت، محصولی درآمدزا و انسان محور است. تهیه کنندگان باید خوب هزینه کنند و در آینده سود آن را برداشت کنند، زیرا سرمایه گذاری در آن دیربازده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: متاسفانه نگاه به انیمیشن در کشور ما این گونه نیست و سرمایه گذاران می خواهند بلافاصله پس از سرمایه گذاری به سود دهی برسند.
,
 
,
ساوکی گفت: برای اینکه بتوانیم یک انیمیشن را میلیاردی کنیم نیازمند ساخت همزمان تمام وسایل جانبی آن اعم از لوازم التحریر، کتاب، لباس و ... هستیم.
,
 
,
این کارشناس افزود: باید قهرمان انیمیشن همزمان با پخش آن در رسانه ملی در جامعه و افکار مخاطب نهادینه شود، ولی متاسفانه در کشور ما این هماهنگی دیر صورت می گیرد.
,
 
,
ساوکی گفت: یک انیمیشن ساز در کشور باید کفش آهنی به پا کند تا بتواند اثر خود را تولید و در بازار عرضه کند و دریافت مجوز پروسه ای زمانبر است که گاهی وقتها تولیدکننده را از ساخت اثر منصرف می کند.
,
 
,
وی تصریح کرد: انیمیش فرهنگ ساز است بنابراین اگر اهمیتی که به صنعت خودرو داده می شود فقط یک درصد آن به انیمیشن داده می شد اکنون می توانستیم به عنوان یک منبع درآمد مثل نفت به آن نگاه کنیم.
,
 
,
این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: در نگاه مسئولین فرهنگی ما اقتصاد هنر در حد شعار است ولی کشورهای پیشرفته دنیا از انیمیشن درآمدهای میلیاردی دارند چون نگاه آنها از همان ابتدا اقتصادی است.
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه