اخبار داغ

برنامه‌هایی که در خصوص وزنه برداری بانوان داشتیم خیلی زودتر از انتظار محقق شد

آذری: برای وارد کردن میله هالتر اسپانسر گرفتیم/ بودجه وزنه بردار بانوان کمتر از آقایان است

آذری: برای وارد کردن میله هالتر اسپانسر گرفتیم/ بودجه وزنه بردار بانوان کمتر از آقایان است
سرپرست و مربی تیم وزنه برداری دختران نوجوان گفت: دختران ما با کمترین زمان به این جایگاه رسیدند و راه سختی را پیش رو داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سارا آذری سرپرست و مربی تیم وزنه برداری نوجوانان دختر درباره ابهامات مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری نوجوانان جهان اظهار داشت: این دختران را از شهرهای مختلف کشور دعوت کردیم. انتخابی هم که داشتیم بر اساس مسابقات استان‌ها و عملکرد آنان در طول اردوها بود. شرایط مسابقه ای متفاوت و غیرقابل پیش بینی است. امکان دارد رکورد اعلام شده از سمت ما با رکوردی که ورزشکاران کسب کردند متفاوت باشد. افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه در تمامی مسابقات این نکته را می‌دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به امکانات و شرایط متفاوت در همه استان‌ها افزود: ما سال گذشته به تمامی استان‌ها یک میله هالتر مخصوص بانوان ارسال کردیم. برای وارد کردن این میله‌ها اسپانسر گرفتیم و به خاطر محدودیت‌های تا یک جایی توانستیم این کار را ادامه دهیم. شاید یکسری مسائل در بانوان وجود دارد ولی ما فرقی بین آقایان و دختران قائل نمی‌شویم. محل اردو، غذا، امکانات خارج از اردو برای هر دو رده یکسان است. هر آنچه تیم ملی آقایان دارد، تیم ملی بانوان هم دارد.

,

آذری از عدم برگزاری دوره‌های مربی‌گری عنوان کرد: باید یک زمان ۳ الی ۴ ساله از هر دوره مربیگری بگذرد و اگر غیر از این باشد غیراصولی است. اگر این اتفاق رخ دهد، یک عده افراد غیرحرفه ای را وارد بدنه وزنه برداری کردیم. در درجه اول باید متقاضی این دوره‌ها را داشته باشیم ولی با وجود متقاضی این رشته را به گونه‌ای نشان می‌دهند که انگیزه‌ها کم می‌شود. کمیته آموزش ما هر ماه ۲ الی ۳ کلاس به صورت مجازی برای مربی‌گری و دانش افزایی برگزار می‌کند. وزنه‌برداری یک رشته تخصصی و عملی است و اگر کسی می‌خواهد مربی‌گری درجه ۳ را کسب کند باید تحت نظر مربی آموزش ببیند و شرایط کرونایی کمی کار را برای برپایی این دوره‌ها دشوار کرده است.

,

سرپرست و مربی وزنه‌برداری نوجوانان تاکید کرد: برنامه‌هایی که در خصوص بانوان داشتیم قطعا بعد از ۳ سال و خیلی زودتر از انتظار ما محقق شد که ما توانستیم مقام سوم جهانی را کسب کنیم. همچنین در برنامه‌های آتی المپیادهای نوجوانان و نونهالان را داریم. البته این رشته را حذف کرده بودند طی رایزنی‌های انجام شده، این رشته مجدد به المپیاد بازگشت. اردوهای نوجوانان را هم به صورت مستمر و بدون تعطیلی برگزار می‌کنیم.

,

آذری که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، در پایان گفت: دختران ما با کمترین زمان به این جایگاه رسیدند. درخصوص شرایط استان‌ها هم به هر حال یک ورزش نوپایی است اما ما سعی می‌کنیم شرایط بهتر شود. باید نگاه ویژه تری به بانوان شود. چرا که ما نشان دادیم در عرصه‌های بین المللی هم حرفی برای گفتن داریم. ما همان بودجه ای که به بانوان تخصیص می‌دهند چه بسا بیشتر از آن را هزینه می‌کنیم. از بودجه‌های دیگر کاستیم و به بانوان اضافه کردیم. بودجه بانوان به دلیل تعداد کم وزنه‌بردار بانوان از آقایان کمتر است. ما یک راه سختی را شروع کردیم. وزنه‌برداران با همه توان کار کردند و حتی مدتی از خانواده‌های خود دور بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه