اخبار داغ

در نشست خبری شورای شهر کرمان مطرح شد؛

شورای شهر هیچگونه ملاحظه سیاسی در انتخاب شهردار نداشت/ کمبود بودجه مهمترین بحران پیش روی شهرداری کرمان

شورای شهر هیچگونه ملاحظه سیاسی در انتخاب شهردار نداشت/ کمبود بودجه مهمترین بحران پیش روی شهرداری کرمان
محمدرضا کمساری سخنگوی شورای شهر کرمان با تاکید بر این که نزدیک به ۱۰۰ نفر ساعت و بدون در نظر گرفتن جریانهای سیاسی برای انتخاب شهردارجلسه گذاشته شد،گفت: شورای شهر هیچگونه ملاحظه ی سیاسی در انتخاب شهردار نداشته بلکه تعهد، کارآمدی و دارای برنامه بودن در انتخاب شهردار مطرح بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، پیش از ظهر امروز نشست خبری اعضای شورای شهر با اصحاب رسانه در خصوص شفافیت در نحوه ی انتخاب شهردار کرمان و برنامه های پیش روی شورا برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

 اولین اقدام برای انتخاب شهردار سهیم کردن مردم در انتخاب شهرداربود

,  اولین اقدام برای انتخاب شهردار سهیم کردن مردم در انتخاب شهرداربود,  اولین اقدام برای انتخاب شهردار سهیم کردن مردم در انتخاب شهرداربود,

در این نشست محمد رضا کمساری سخنگوی شورای شهر گفت : اولین اقدام برای انتخاب شهردار سهیم کردن مردم در انتخاب شهردار بود بنابراین ملاک های انتخاب شهردار را nv سایتی مطرح کردیم در حالیکه می دانستیم در این راه مورد قضاوت می شویم.

,

وی ادامه داد: در اولین مرحله ۱۲۶ نفر در قالب اولین فراخوان توسط مردم به شورای شهر معرفی شدند.

,

سخنگوی شورای شهر تاکید کرد: در این مرحله با این افراد ارتباط گرفته شد و در مرحله ی دوم از میان ۱۲۶ نفر، ۴۴ نفر انتخاب شد و بر اساس قانون در رابطه با خصوصیاتی از جمله بازشسته بودن، و دارای ۹ سال مدیریت میانی، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته های خاص و داشتن مدرک مرتبط تحصیلی  مورد بررسی قرار گرفتند.
 
کمساری بیان کرد: البته شورای شهر نیز مسائلی برایش مطرح بود که براساس این مسائل نیز صلاحیت کاندیداها دنبال شد.
 
وی در خصوص معرفی نکردن ۱۲۶ نفر به صورت رسمی گفت: افراد معرفی شده خواستار این بودند که در صورت تایید شورای شهر به صورت رسمی به مردم معرفی شوند از این رو  از بیان اسامی افراد خودداری کردیم .

,
,
,
,
,

شورای شهر هیچگونه ملاحظه ی سیاسی در انتخاب شهردار نداشت

, شورای شهر هیچگونه ملاحظه ی سیاسی در انتخاب شهردار نداشت, شورای شهر هیچگونه ملاحظه ی سیاسی در انتخاب شهردار نداشت,

وی با تاکید بر این که نزدیک به ۱۰۰ نفر ساعت و بدون در نظر گرفتن جریانهای سیاسی جلسه گذاشته شد، عنوان کرد: شورای شهر هیچگونه ملاحظه ی سیاسی در انتخاب شهردار نداشته بلکه تعهد، کارآمد و دارای برنامه بودن در انتخاب شهردار مطرح بوده است.

,

سخنگوی شورای شهر در خصوص انتخاب افراد در مراحل گوناگون بررسی شهردارگفت: اسامی در شورا به رای گذاشته می شد و با رای اکثریت شورا افردا به مرحله ی بعدی می رفتند از این رو بعد از بررسی ۴۴ نفر از افراد معرفی شده به ۲۲ نفر رسیدیم.

,

کمساری عنوان کرد: چند موضوع جدای از آیین نامه سال ۹۷ از جمله بومی بودن در منظر مردم، تحصیلات، داشتن سابقه ی کار، تحول گرا بودن، شناخت شهرداری، امکان حضور در کرمان، صداقت، توان مدیریتی، دارای برنامه بودن، فساد ستیز بودن، درک گفتمان اسلامی، جهادی بودن، مشورت پذیر بودن و نگاه مردم پایدار داشتن برای شورای شهر مهم بود که در انتخاب شهردار تاثیر داشت.
 
وی ادامه داد: بعد از انجام تحقیقات کاملا تحقیقات برای 14 گزینه ی باقی مانده برای و  بررسی‌های عملکرد آنها نهایتا به ۶گزینه رسیدیم که از این میان یک نفر انصراف داد و ۵ گزینه باقی ماند.
 
سخنگوی شورای شهر کرمان توضیح داد: ۵ نفر گزینه نهایی به صورت حضوری دعوت شدند البته به جز دکتر قاری قرآن که به صورت ویدئویی ارتباط با ایشان برقرار شد و باز هم امتیاز بندی شد و در نهایت امینی اصفهانی، شعر باف و پوراسماعیلی انتخاب شدند.
 
کمساری با بیان این که در ادامه شورا انتظاراتشان را به گزینه های شهرداری کرمان گفت و آنها نیز انتظاراتشان را به شورا مطرح کردند؛ از آنجا که حضور دائم شهردار در کرمان برایمان مساله بود اما امینی اصفهانی  به دلیل مشکلاتی نمی توانست در کرمان حضور دائم داشته باشد بنابراین ایشان انصراف داد.

,
,
,
,
,
,
,

وی با بیان این که در پایان تنها دو گزینه ی شعرباف و پوراسماعیلی از میان 126 کاندید مورد صلاحیت قرار گرفتند، ادامه داد: در مرحله ی پایانی باز هم از دو گزینه ی باقی مانده مصاحبه شد و انتظارات مطرح شد، شورای شهر فیلم مصاحبه را در اختیار افراد دانشگاهی و متخصص در امور شهری قرار داد تا آنها نیز نظرات خود را بیان کنند و در پایان با در نظر گرفتن جوانب کار و با رای ۶ به ۵ شعرباف به عنوان شهردار کرمان انتخاب شد.

,

سخنگوی شورای شهر کرمان با اشاره به دقت نظر و توجه شورای شهر در انتخاب شهردار،افزود: از میان گزینه هایی که مورد بررسی این شورا قرار گرفته بود دکتر  قاری قران شهردار منطقه ۱۲انتخاب شده که قبول نکردند،سالاری نیز شهرداری یکی از  مناطق تهران و امینی اصفهانی هم شهردار اهواز انتخاب شده و این نشان می دهد که شورای شهر کرمان گزینه های بسیار خوبی از لحاظ برنامه دار بودن و توانمند بودن انتخاب کرده است.

,

کمساری عنوان کرد: در ابتدای کار نگاه بر این بود که شورای شهر با دیدگاه سیاسی خاص شهردار انتخاب می کنند اما رایی که داده شد نشان داد که شهردار از پیش انتخاب شده ی کرمان نیست و در اولین جلسه ی شهردار همه ی اعضای شورا اعلام کردند که در کنار شهردار هستند تا به بهترین شکل ممکن خدمتگذار مردم کرمان باشند.
 
در ادامه محمد امینی زاده از اعضای شورای شهر گفت: این شورا به عنوان اولین شورای انقلابی برای مردم گام بر می دارد.

,
,
,

وی با تاکید بر این که شورای کنونی نگاه به جریان خاص سیاسی ندارد، ادامه داد: حتی در گزینه های ما، دو استاندار دوره ی روحانی بودند اما بنا به دلایلی قبول نکردند، شورای شهر در ابتدا اولویتهای ساختاری خود را انتخاب سپس فراخوان مردمی اتفاق افتاد و در نهایت با مشورت از نخبگان و با همفکری و با شفافیت کامل شهردار کرمان انتخاب شد.
 

,
,

همه اعضای شورای شهر از شهردار منتخب حمایت می کنند

, همه اعضای شورای شهر از شهردار منتخب حمایت می کنند, همه اعضای شورای شهر از شهردار منتخب حمایت می کنند,

در ادامه نادری رئیس شورای شهر کرمان در رابطه با شائبه ی انتخاب شهردار کنونی با رای حداقلی گفت: در این رابطه دو نگاه وجود دارد اول ان که حتما من به عنوان عضو شورا باید گزینه ی من شهردار باشد که اگر نگاه اعضای شورا این باشد بنابراین این فرد به دنبال این خواهد بود تا شهردار را زیر سوال ببرد اما پس از انتخاب شهردار، هر ۱۱ نفر اعتقاد دارند که موفقیت شعر باف موفقیت شورای شهر خواهد بود و این خدمت به مردم پای همه ی اعضای شورای شهر نوشته می شود.

,

وی ادامه داد: وقتی بحث موافق و مخالف است پذیرفته است که رای حداقلی است، اما در این بین ۲ نفر از ۱۲۶ نفر به مرحله ی نهایی رسیده اند یعنی این دو نفر مورد تایید هر ۱۱نفر است و اکنون هر ۱۱ نفر یکصدا پشت سر شهردار خواهند بود و ما یک نفر را به جمع اضافه کرده ایم و هر دو نفر در بالاترین سطوح شهرداری فعالیت خواهند کرد.

,

رئیس شورای شهر با بیان این که شعر باف پس از پشت سر گذاشتن فرایند قانونی حکم گرفته است عنوان کرد:نگاهی وجود دارد شهردار باید مدیر عملیاتی باشد بلکه نگاه ما این است که شهردار باید بتواند مجموعه را مدیریت کند البته‌ یقینا آشنا بودن با حوزه ی عملیات نیز مهم است.

,

وی ادامه داد: شرکت ثامن که شعرباف مدیر آن بوده صرفا شرکت ساختمانی نبوده است بلکه شرکت ثامن متولی ساماندهی بافت اطراف حرم امام رضا(ع) است.
کمبود بودجه مهم ترین بحران پیش روی شورای شهر و شهرداری کرمان

,
,

نادری در ادامه گفت: یکی از بیشترین انتقاد در انتخاب شهردار کرمان این بود که چرا بومی انتخاب نکردید، باید پاسخ داد که  برای رشد الزاما افراد نباید کرمانی باشند بلکه گاهی دید تازه باید وجود داشته باشد تا کارها موثرتر انجام شوند.

,

در ادامه محمد امینی زاده با بیان این که شهر کرمان با بحران تحویل شورای ششم شده است، گفت: شهرداری کرمان و‌ شورای شهر با بحرانهایی روبرو است و مهم ترین بحران بودجه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه