اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

دشمن از ۲ حربه تحریم و تحریف در برابر انقلاب اسلامی استفاده می‌کند

دشمن از ۲ حربه تحریم و تحریف در برابر انقلاب اسلامی استفاده می‌کند
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن از ۲ حربه تحریم و تحریف استفاده می‌کند، اظهار کرد: امروز جهاد ما در برابر حربه تحریف دشمن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت‌الاسلام عبداله حاجی‌صادقی امروز در یادواره شهدای طلاب و روحانیون استان زنجان که در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان در مصلای نماز جمعه زنجان برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را به خاطر نعمت ولایت که سنگ تمام نعمات است، شاکریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه خداوند را به دلیل نعمت جهاد و شهادت که یکی از مهمترین ابزارها برای رسیدن به هدفی است که انسان برای آن خلق شده، شاکریم، خاطرنشان کرد: جهاد و شهادت، عبادتی است که در رسیدن به مقصد الهی از همه راه‌ها تایید شده است.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی افزود: خداوند در قرآن کریم در مورد شهید با نزول آیه «عند ربّهم یرزقون» فرموده که شهید به مقصد رسیده و خداوند میزبانی او را بر عهده گرفته و پذیرایی می‌کند.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جهاد در عصر فعلی گفت: جهاد و دفاع از دین خدا وظیفه همیشگی و همگانی تمام مومنین است و جهاد، مبارزه و ایستادگی در برابر دشمنان، سرتاسر زندگی مومن را پر می‌کند.

,

وی با بیان اینکه ممکن است رنگ و جلوه جهاد تغییر کند اما اصل جهاد، دفاع و مقاومت تغییر نمی‌کند، اظهار داشت: جهاد همیشگی است اما ممکن است جلوه‌های آن تغییر کند.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی خاطرنشان کرد: اگر دشمن، عملیات فیزیکی و نظامی انجام داد، جهاد رنگ قتال به خود می‌گیرد و حضور شهدای عزیز استان و کشور در جبهه‌ها که به آن‌ها می‌بالیم وقتی در آن عرصه، دشمن با قدرت نظامی، انقلاب را مورد تعرض قرار داد، شهدا از حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) درس گرفته و گفتند که جان می‌دهیم اما دین خود را نمی‌دهیم.

,

وی با بیان اینکه جهاد در دفاع مقدس، رنگ قتال و گذشت از جان به خود گرفت و شهدا هم نمره قبولی گرفتند و هم به حیات رسیدند و هم در نزد پروردگار هستند، افزود: شهید، عامل زنده بودن جامعه است و امروز حیات ما با برکت خون شهدا است چرا که آن‌ها حیات‌بخش هستند و ما بر سر سفره حیات‌آفرینی شهدا قرار داریم و شهدا عامل زندگی و حیات ما هستند.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر حمله و تعرض دشمن به جهان اسلام، رنگ و بوی دیگری گرفت و از جنس فیزیکی نبود و جنس حمله‌اش فتنه و نرم بود و به دنبال براندازی نرم و شکستن ارکان اسلام و انقلاب بود، جای جهاد کبیر است، گفت: جهاد کبیر، راهبرد قرآن کریم در برابر تهاجم فکری و فرهنگی است.

,

وی اظهار داشت: آنجایی که دشمن بخواهد اراده و سلطه خود را تحمیل کند و کدخدایی خود را جا بیندازد، قرآن کریم می‌فرماید زیر بار سلطه کدخدا نروید و فرمانبر او نشوید و جهاد کبیر کنید.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با بیان اینکه راهکار جهاد کبیر را قرآن کریم در اول سوره احزاب یاد داده است، خاطرنشان کرد: راهکار آن با تکیه بر قانون الهی و توکل و تکیه بر خداوند است و در چنین عرصه‌ای باید اهل جهاد کبیر باشیم.

,

وی تصریح کرد: نمی‌تواند فردی، مومن باشد و در جبهه اسلام ناب علوی، فاطمی و حسینی باشد اما زندگی او سرتاسر مبارزه نباشد چرا که مبارزه و جهاد، سرتاسر زندگی انسان را شامل می‌شود البته نوع جهاد و مبارزه، تغییر پیدا می‌کند.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جنگ، تهاجم و حمله بین جبهه باطل با جبهه حق، همیشه بوده و درگیری جبهه شیاطین با ادیان الهی همواره وجود داشته و خداوند فرمود که این درگیری و تهاجم، سنت الهی است که همیشه حق با باطل درگیر باشد و این جنگ باید باشد تا انسان‌ها غربال شوند و جوهر حقیقی خود را نشان دهند و جبهه حسینی از جبهه غیرحسینی، تفکیک شود.

,

وی افزود: باید جبهه بین حق و باطل همیشه باشد وگرنه ممکن است ۱۸ هزار نفر بیعت کرده و ۱۲ هزار نامه هم بنویسند اما تا زمانی که به میدان جهاد نیایند، معلوم نمی‌شود چه کسانی با حسین(ع) هستند و چه کسانی فقط یاحسین می‌گویند.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با بیان اینکه مبارزه با جنگ نرم به مراتب، دشوارتر از جنگ سخت با دشمن است، اظهار کرد: دفع تجاوز فتنه‌انگیزی دشمن، کار سختی است گرچه جهاد، وظیفه همگانی است اما وظیفه برای روحانیت در صحنه جهاد، سنگین‌تر است چون فلسفه وجودی روحانیت، سنگرنشینی اسلام ناب است و روحانیت آمده تا از اسلام و انقلاب دفاع کند.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جهاد، یک رسالت همیشگی برای روحانیت است، گفت: روحانیت در دوران دفاع مقدس با جهاد اصغر به میدان آمد هم نقش فرماندهی هم در مسیر تهییج و ترغیب مردم به سوی جبهه‌ها طبق رسالتی که قرآن بیان کرده هم در پشتیبانی و هم در میدان‌های رزم، نقش خود را ایفا کرد.

,

وی با اشاره به خاطره‌ای از سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: امام خمینی(ره) بعد از خرمشهر فرموده بودند مهران باید آزاد شود در حالی که عملیات را با ۵۰ درصد امکانات آغاز کردند اما یک جوان پاسدار کرمانی (شهید قاسم سلیمانی) داوطلب شد و گفت که 2 گردان، خون گریه می‌کنند و اهل معنویت و توسل به اهل بیت(ع) هستند و به لطف الهی با کمک این‌ها مهران را آزاد می‌کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: ۹۰  طلبه تبلیغی- رزمی در آن گردان‌ها بودند و مشغول جهاد، مبارزه و پیکار بودند.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صاقی افزود: روحانیت نشان داده و ثابت کرده که برابر هر خطر، تهاجم و دشمنی چه از جنس سخت و چه در برابر تحریف‌ها و چه در فتنه‌انگیزی‌ها و دگرگون کردن واقعیت‌ها و تبدیل دین اسلام ناب به اسلام بی‌تحرک و بی‌خاصیت معاویه‌ای با قدرت ایستاده است.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه روحانیت، درس بزرگ را از سیدالشهدا(ع) گرفتند، گفت: وقتی به امام حسین(ع) گفتند چرا در حالی که نتیجه عملیات را میدانی که به کشته شدن خود و فرزندانت و اسیر شدن خانواده‌ات می‌انجامد اما به این میدان نبرد می‌روی؟ امام حسین(ع) در جواب آن‌ها گفت یا باید فاتحه اسلام خوانده شود یا باید این خون‌ها ریخته شود و این درسی است که روحانیت گرفته این شعار و پرچم روحانیت است.

,

وی با بیان اینکه امروز ۲ حمله، متوجه انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: دشمن ناتوان و شکست‌خورده در میدان عملیات فیزیکی امروز به معنای واقعی، جرات تعرض نظامی به ایران اسلامی را ندارد و بهتر از هر کسی می‌داند که قدرت و توانمندی که نیروهای انقلاب در صحنه‌های مختلف به آن رسیده‌اند، دشمن توان مقابله با آن‌ها در عملیات سخت را ندارد.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با بیان اینکه دشمن از 2 حربه تحریم و تحریف استفاده می‌کند، اظهار کرد: امروز جهاد ما در برابر حربه تحریف است و به تعبیر بزرگان و رهبر معظم انقلاب اسلامی مهم این است که خطر را بشناسیم و امروز 2 حربه بر علیه نظام اسلامی دارند که یکی از آن حمله اقتصادی است.

,

وی خاطرنشان کرد: دشمنان به خیال خودشان می‌گویند با حربه اقتصادی، بیخ گلوی انقلاب را می‌گیریم و آنقدر گرسنگی و تشنگی می‌دهیم تا ناچار دست به فرمانبری بزنند.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با بیان اینکه تحریف، حربه خطرناک دشمن است، افزود: راهکار در برابر تحریم و فشار اقتصادی، مقاومت و تکیه به توان داخلی است و باید بدانیم که ما کشور فقیری نیستیم‌ اما اِشغال ما این بود که به هشدارهای قرآن توجه نکردیم که فرمود اگر چشم به دشمن داشتید از نصرت خدا محروم می‌شوید.

,

وی با بیان اینکه آمریکا امروز شیطان بزرگ و ظالم است، ادامه داد: قرآن می‌فرماید مذاکره کنید اما تکیه به آن‌ها نداشته باشید چرا که اولا؛ نصرت خداوند شامل حال شما نمی‌شود و ثانیا؛ ولایت خدا را از دست می‌دهید.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه روحانیت در خطر تحریف که مهمتر است بیشتر وظیفه دارند، گفت: تحریف، خطر بزرگتری است که دشمن می‌خواهد خود سنگرنشینان انقلاب را در مقابل انقلاب اسلامی قرار دهد و حرف دشمن این است که یهود در صدر اسلام هرچه کرد، نتوانست اسلام را بشکند اما از زمان پیامبر(ص) که مسلمانان را گرفتار لغزش کردیم، توانستیم جگرگوشه پیامبر(ص) را در کربلا به شهادت برسانیم.

,

وی اظهار داشت: دشمنان در رابطه با انقلاب اسلامی نیز می‌گویند باید کاری کنیم که سنگرنشینان انقلاب را با خاموش کردن موتور محرکه انقلاب یعنی اسلام و تضعیف کردن ولایت و با گرفتن سوخت‌رسان انقلاب یعنی مردم که انقلاب را زنده نگه می‌دارد در برابر  انقلاب قرار دهیم.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با اشاره به آخرین سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان دانشگاهی خاطرنشان کرد: ایشان ماموریتی به جوانان دادند و آن جهاد تبیین است.

,

وی با بیان اینکه امروز روز جهاد تبیین در برابر خطر تحریف است، افزود: اولین و سنگین‌ترین رسالت که باید همه ما به دنبال آن باشیم و اولین اقدام، نهضت و جهاد تبیین است برای اینکه جوانان در صحنه‌های مختلف بتوانند این را خوب انجام دهند باید امامت آن در دست روحانیت باشد.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به 39 شهید روحانی استان زنجان و 4 هزار شهید طلبه و روحانی در سطح کشور گفت: اگر امروز نسبت به همه شهدا و شهدای طلبه و روحانیت، احساس دِین می‌کنید و معتقدید که به این شهدا بدهکاریم، امروز به یک جهاد تبیین نیاز داریم.

,

وی با بیان اینکه در جهاد تبیین، بسیجی می‌خواهیم اما مهمات آن با روحانیت است، ابراز کرد: سرفصل‌های جهاد تبیین در دست روحانیت است که دشمن چطور می‌خواهد موتور محرکه انقلاب را خاموش کند و با شیوه‌های مختلف به دنبال جنگ‌های نیابتی است لذا امروز روزی است که نیاز به جهاد تبیین داریم و سرفصل و امامت این جهاد را روحانیت به دست بگیرد.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی افزود: امروز دست به سوی روحانیت دراز می‌کنیم تا دین و بصیرت را برای ما بیافرینید چرا که هر کس در دین، بصیرت پیدا کند در سایر عرصه‌ها نیز بصیرت پیدا می‌کند.

,

وی تصریح کرد: ضمن جهاد تبیین باید وضع آشفته و شکست‌خورده دشمن را نیز تبیین کنیم تا امید و نشاط در جامعه به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان تقویت شود.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا به این جمع‌بندی رسیده که انقلاب اسلامی، مرگ تدریجی آن‌ها را رقم می‌زند و به این نتیجه رسیده‌اند که آن‌ها دیگر ویژگی ابرقدرتی را ندارند.

,

وی افزود: آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که انقلاب اسلامی است که سنگ فلسطینی‌ها را تبدیل به موشک کرده و اسرائیل امروز دیوارهای بلند و قطوری برای خودشان کشیده تا وضع موجود خود را حفظ کند.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی اظهار داشت: امروز انقلاب، سنگرهای کلیدی جهان را که امام خمینی(ره) وعده داده بود را کشف کرده و استقامت، نتیجه داد و انقلاب پیش می‌رود و همانطور که انقلاب اسلامی، تولد جدید اسلام ناب بود، کار عظیمی برای آینده انجام می‌شود که آن زمینه‌سازی نهضت ظهور است.

,

وی با بیان اینکه در کنار علائم ظهور باید به دنبال شرایط ظهور نیز باشیم، خاطرنشان کرد: ظهور 2 شرط دارد که یکی تولی یعنی دوستی با دوستان خدا و دیگری تبری یعنی مقاومت در برابر حاکمان است.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه محور دوم جهاد تبیین، ایجاد امید و نشاط برای شکست دشمن است، گفت: گفتمان انقلاب را تبیین کنید تا جوانان بدانند تنها راه زنده ماندن و راندن دشمن گرگ‌صفت، مقاومت و همچنین بیان فرصت‌هایی است که داریم.

,

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه و روحانیت به برکت دولت انقلابی می‌توانیم در برابر حربه تحریم و حمله اقتصادی مقاومت کنیم اما هدف تحریف، تغییر ذائقه مردم است که نیاز به تبیین دارد و امروز زمان عملیات جهاد تبیین است هر چند ممکن است هزینه جهاد تبیین در برخی جاها، سنگین‌تر از جان دادن باشد.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با بیان اینکه دشمن 2 نوع انحراف را متوجه جوانان ما کرده است، خاطرنشان کرد: یکی انحراف علمی، فکری و القای شک و شبهه و دیگری انحراف در میدان عمل است.

,

وی ابراز کرد: دشمن امروز می‌خواهد استقامت فکری جوانان ما را بشکند اما به برکت خون مطهر شهدا، معنویت، قرآن و اهل بیت(ع) نمی‌تواند کاری کند البته می‌تواند تضعیف کند که نباید از دشمن غافل بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه