اخبار داغ

یادداشت؛

روایت انتصاب یک استاندار!

روایت انتصاب یک استاندار!
دولت سیزدهم بعد از انتخاب وزرا، روند انتخاب استانداران جدید را آغاز کرد تا مساله تغییر مدیران استانی نیز به سرعت پیگیری و اجرایی شود و در این یادداشت روایت انتصاب یک استاندار را می‌خوانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، دولت سیزدهم بعد از انتخاب وزرا، روند انتخاب استانداران جدید را آغاز کرد تا مساله تغییر مدیران استانی نیز به سرعت پیگیری و اجرایی گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

مردم انتظار داشتند که روند انتخاب استانداران در مدت کوتاهی تعیین و تکلیف شود، اما این روند مسیر متفاوتی از انتظارات مردمی را طی کرد.

,

هر روز بازار شایعات داغ تر می شد و اسامی مختلفی در این بین مطرح بود و هرکسی برای خود لیست پیشنهادی داشت.

,

حتی به گونه ای شد که برخی رسانه های استانی برای معرفی افراد خاص به عنوان گزینه پیشنهادی، پولهای هنگفتی دریافت می کردند.

,

این روند تا جایی ادامه داشت که کاریکاتور مهدکود آذربایجان غربی در رسانه ها پخش شد، زیرا هر کسی که تشنه قدرت بود خود را به عنوان استاندار مطرح می کرد و برای خود رزمه متنوعی را می ساخت!

,

دولت به خاطر این که مردمی بوده، در همین راستا از نمایندگان استان، در مورد منصب استانداری نظرخواهی کرد.

,

ولی در این بین نباید از نقش نمایندگان آذربایجان غربی نیز غافل بود زیرا با نداشتن اتحاد لازم و کافی هر نماینده گزینه خود را برای سکانداری آذربایجان غربی مطرح می کرد.

,

در همین راستا بود که جنگ قدرت و قومیت بین نمایندگان بالا گرفت. مساله به جایی رسید که از دهها گزینه مطرح، نوبت به مسوولان گذشته این استان رسید.

, ,

در این بین رسانه ها باز هم بازار گرمی کردند و با مطرح کردن استاندار جوان انقلابی خواهان استانداری جوان برای این استان شدند. اما این بازی رسانه‌ای بازیگران دیگری هم داشت!

,
فرمان از کجا!
,
فرمان از کجا!
,
فرمان از کجا!
, فرمان از کجا!,

دولت باز هم اقدام به انتخاب استانداران مختلف کرد و هنوز نوبه به آذربایجان غربی نرسید زیرا کش و قوس های مختلفی بر سر استاندار دلخواه مطرح بود.

,

گزینه ها یکی پس از دیگری در رسانه های استانی مطرح می‌شدند، صبح تایید و بعدازظهر تکذیب می شد و دو قطبی در بین رسانه های آذربایجان غربی به اوج خود رسید.

,

امروز انتقاد و فردا حمایت! در این بین گروهی از رسانه های استان که منتقد فردی بودند در یک چرخش ناگهانی و یک شبه همگی حامی جریان خاصی و فرد مورد نظر شدند.

,

زمان به وقت شطرنج!

, زمان به وقت شطرنج!, زمان به وقت شطرنج!,

جریان های خاص با سفرهای متعدد به پایتخت قصد داشتند تا مهره مورد نظر خود را بر کرسی استانداری بنشانند.

,

در این بحبوحه بازی برابر شد و معتمدیان استاندار خراسان رضوی و یکی از مدیران ارشد اسبق امنیتی آذربایجان غربی در دولت روحانی و محمودی یکی از مدیران دولت احمدی نژاد در این استان، به عنوان استاندار آذربایجان‌غربی مطرح شدند.

,

اما همچنان گزینه نهایی به تایید دولت وابسته بود ! و در این بین افکار عمومی جامعه نسبت به گزینه های مطرحی شده واکنش مثبتی نداشتند.

,

نفرات جناح ها در تهران حضور یافتند تا شخص استاندار مورد نظر خود را برای کرسی استانداری نهایی کنند، و این درحالی بود که تا ظهر همان روز خبرها نشان می داد که معتمدیان یکی از گزینه های مطرح برای آذربایجان غربی برای استان دیگری نیز مطرح بود.

,

در انتها با نظر هیات دولت معتمدیان ناگهان به دلایل متعددی به عنوان استاندار آذربایجان‌غربی انتخاب شد.

,

محمد صادق معتمدیان کیست؟

, محمد صادق معتمدیان کیست؟, محمد صادق معتمدیان کیست؟,

"محمدصادق معتمدیان" عصر روز، یکشنبه با تصویب هیات دولت به عنوان استاندار دولت سیزدهم در استان مرزی آذربایجان غربی انتخاب شد.

,

معتمدیان در سال ۱۳۴۹ در کرمانشاه متولد شد و از اواخر دهه ۱۳۷۰ مسوولیت هایب را در حوزه های مختلف اجرایی و امنیتی در استان های گوناگون از جمله آذربایجان غربی تجربه کرده است.

,

وی همچنین مدرک کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد مدیریت را از دانشگاه ارومیه در استان آذربایجان غربی در کارنامه خود دارد.

,

عضویت در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور، رییس شورای سیاست گذاری موسسات آموزشی ـ پژوهشی در شمال غرب کشور، خدمت در ستاد دستگاههای اجرایی در تهران تا سطح مدیرکل، کارشناس و پژوهشگر مسائل قومی ـ منطقه ای و توسعه ای از دیگر مسوولیت های معتمدیان طی سال های گذشته بوده است.

,

محمد صادق معتمدیان، پاییز سال ۱۳۹۷ به عنوان استاندار خراسان جنوبی عازم بیرجند شد و همچنین حدود یک سال پیش به عنوان استاندار خراسان رضوی، مدیریت دومین استان پرجمعیت کشور را برعهده گرفت.

,

معتمدیان پانزدهمین استاندار آذربایجان غربی پس از انقلاب اسلامی و به عبارتی سی و پنجمین استاندار آذربایجان غربی از ابتدای تبدیل این منطقه به استان به شمار می رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه