اخبار داغ

فهرست سهمیه بازیکنان ملی لیگ برتر والیبال زنان 1400

لیگ برتر والیبال بانوان| قرعه‌کشی مسابقات با حضور 10 تیم/ جلسه هماهنگی به ریاست داورزنی برگزار شد

لیگ برتر والیبال بانوان| قرعه‌کشی مسابقات با حضور 10 تیم/ جلسه هماهنگی به ریاست داورزنی برگزار شد
قرعه‌کشی لیگ برتر والیبال زنان سال 1400 فردا (سه‌شنبه) به صورت آنلاین با حضور نمایندگان 10 تیم و مسئولین سازمان لیگ برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، لیگ برتر والیبال زنان (جام سردار دل‌ها) در سال 1400 با حضور 10 تیم از 13 آبان آغاز می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

با اعلام سازمان لیگ فدراسیون والیبال مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر والیبال زنان روز سه‌شنبه 27 مهر ساعت 16 با حضور نمایندگان تیم‌های لیگ برتری به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

,

تیم‌های پیکان، جوانان زرتشتی یزد، مس رفسنجان، مدرن مشهد، ریف اصفهان، ستارگان فارس، ذوب آهن، باریج اسانس کاشان، سایپا و شهرداری ورامین 10 تیم حاضر در این رقابت‌ها هستند.

,

دور مقدماتی لیگ برتر زنان 1400 در یک گروه به صورت دوره‌ای (رفت و برگشت) برگزار خواهد شد.

,

*برگزاری جلسه هماهنگی لیگ برتر والیبال بانوان با حضور مسئولین فدراسیون

, *برگزاری جلسه هماهنگی لیگ برتر والیبال بانوان با حضور مسئولین فدراسیون,

جلسه هماهنگی لیگ برتر بانوان در سال 1400(جام سردار دل‌ها) به صورت آنلاین به ریاست محمدرضا داورزنی داورزنی رئیس فدراسیون والیبال برگزار شد.

,

در این جلسه فریبا محمدیان نائب رئیس بانوان، میلاد تقوی دبیرکل، وحید مرادی مشاور عالی رئیس، مهناز شاددل مشاور رئیس در امور بانوان، شهرام عظیمی رئیس سازمان لیگ، اکرم ابن یمین و لیلا موتابیان اعضای سازمان لیگ حضور داشتند و همچینین مریم السادات هاشمی (سایپا)، نیلوفررشیدی (پیکان)، فریبا صادقی (ذوب‌آهن)، فرزانه شعبان‌خمسه (باریج اسانس کاشان)، سعیده جعفری (ریف اصفهان)، مانیا سلیمانی (مدرن مشهد)، آسیه پام (مس رفسنجان)، عالیه فتوحی (جوانان زرتشتی یزد) و پرهیزگار (ستارگان فارس) سرمربیان 9 تیم لیگ برتری به صورت آنلاین در این جلسه شرکت کردند.

,

در ابتدای این جلسه شهرام عظیمی رئیس سازمان لیگ ضمن خیرمقدم به حضار هدف فدراسیون را ارتقای سطح والیبال زنان برشمرد و از تیم‌های حاضر در لیگ سال گذشته به دلیل همکاری در شرایط دشوار کرونایی قدردانی کرد.

,

نایب رئیس بانوان نیز در سخنانی هدف اصلی برگزاری لیگ را رشد و توسعه هر چه بیشتر و نزدیک شدن به سطح جهانی والیبال زنان، تربیت و معرفی بازیکنان فنی و توانمند به تیم های ملی دانست و از حضور دختران والیبالیست در عرصه های بین‌المللی و لژیونر شدن آنان در لیگ‌های خارجی ابراز خرسندی کرد و این موضوع را نشانه‌ای از رشد والیبال ایران در دنیا دانست.

,

تاکید بر حضور مربی بدنساز و آنالیزر در تیم‌های لیگ برتری از جمله محورهای اصلی صحبت‌های محمدیان در این نشست بود.

,

سپس وحید مرادی مشاور عالی رئیس فدراسیون ضمن تبریک به باشگاه سایپا برای کسب رتبه چهارم مسابقات قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا در سخنانی کوتاه توسعه کمی و کیفی تیم‌های ملی بانوان و سرمایه‌گذاری در این بخش را از اولویت‌های فدراسیون دانست.

,

در ادامه جلسه شیوه برگزاری لیگ به نظرسنجی گذاشته شد و هر یک از حضار علاوه بر اعلام نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود، دغدغه‌ها و مشکلات پیش‌روی والیبال زنان را با مسئولان فدراسیون به اشتراک گذاشتند و مقرر شد لیگ برتر والیبال بانوان در سال 1400 با شرکت تیم‌های پیکان، جوانان زرتشی یزد، مس رفسنجان، مدرن مشهد، ریف اصفهان، ستارگان فارس، ذوب‌آهن، باریج اسانس کاشان، سایپا تهران و شهرداری ورامین به صورت رفت و برگشت برگزار شود.

,

8 تیم برتر مرحله گروهی به مرحله پلی‌آف صعود خواهند کرد و در مرحله نخست پلی‌آف 4 تیم برتر تعیین خواهند شد. مراحل پایانی این مسابقات به صورت متمرکز در تهران و در سالن فدراسیون والیبال در شرایطی نزدیک به مسابقات جهانی با وجود امکاناتی چون ویدئو چک و تیم وی آی اس برگزار می‌شود.

,

همچنین در راستای برگزاری هر چه بهتر لیگ برتر و افزایش سطح فنی این رقابت‌ها، مقرر شد هر تیم اجازه استفاده از حداکثر شش بازیکن ملی‌پوش را خواهد داشت و لیست 19 نفره تیم ملی با در نظر گرفتن عدم برگزاری مسابقات ملی زنان در دو سال اخیر با در نظر گرفتن عضویت در تیم ملی به مدت دو سال در سال های 1397، 1398 و 1400 از سوی کمیته‌ای متشکل از کارشناسان اعلام خواهد شد.

,

با توجه به فشردگی تقویم مسابقات و لزوم پایان پذیرفتن لیگ برتر زنان تا پایان سال 1400 و با استقبال تیم‌ها در خصوص برگزاری مرحله پلی‌آف، مقرر شد هر تیم یک هفته در میان دو بازی داشته باشد و بازی‌های فینال و رده‌بندی به صورت تک بازی برگزار شود.

,

فهرست سهمیه بازیکنان ملی لیگ برتر والیبال زنان 1400

, فهرست سهمیه بازیکنان ملی لیگ برتر والیبال زنان 1400,
پس از بررسی کارگروه فنی و با توجه به ضوابط تعیین شده، ضمن در نظر گرفتن حسن سابقه، بازیکنانی که در سال‌های 1397، 1398 و 1400 حداقل به مدت دو سال عضو تیم ملی بوده‌اند، جز سهمیه بازیکنان ملی لیگ برتر زنان سال جاری محسوب شدند.
,
آیتک سلامت، مهسا صابری، مهسا کدخدا، ندا چملانیان، منا آشفته، فاطمه عنایت، الهه پورصالح، فاطمه امینی، هانیه محتشمی پور، تهمینه درگزنی، شبنم علیخانی، الهام فلاح، نگار کیانی، هاله متقیان، زهرا بخشی، فرزانه مرادیان، پوران زارع، فاطمه حسنی و مهتا یحیی‌پور 19 بازیکن این فهرست هستند.
,
 
,
بر این اساس، هر باشگاه لیگ برتری می‌تواند حداکثر 6 بازیکن این فهرست 19 نفره را برای حضور در لیگ برتر زنان سال جاری در اختیار بگیرد.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه