اخبار داغ

مصائب شهروندان قزوینی در دریافت خدمات تاکسیرانی؛

از عدم اجرای فاصله‌گذاری تا اخذ کرایه‌های چند برابری/ حدود ۷۵درصد از ناوگان تاکسیرانی فرسوده هستند

از عدم اجرای فاصله‌گذاری تا اخذ کرایه‌های چند برابری/ حدود ۷۵درصد از ناوگان تاکسیرانی فرسوده هستند
عدم فعالیت تاکسی‌ها در ساعات نیاز مردم، رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و نبود نظارت مطلوب بر حمل و نقل درون شهری از جمله موضوعات مهمی شمرده می‌شود که متاسفانه به دور از توجه مسئولان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ در طول سال شاهد افزایش کرایه‌های تاکسی هستیم که به علت عدم اطلاع‌رسانی‌ درست و متمرکز از سوی سازمان‌ حمل و نقل عمومی، بیشتر مردم از این افزایش قیمت‌ها بی‌اطلاع هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین؛,

از طرفی با توجه به مشکلات معیشتی و درآمد پایین؛ همواره مردم از اعلام نرخ‌های ناعادلانه از سوی رانندگان تاکسی گلایه‌مند هستند.

با شیوع ویروس کرونا، ستاد مقابله با کرونای استان قزوین به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای رانندگان تاکسی درون شهری و برون‌شهری را تصویب کرد.

متأسفانه این قانون طی دوسال اخیر در تاکسی‌های درون‌ شهری قزوین اجرا نشده و همچنان با ظرفیت چهار مسافر به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

اوج‌گیری ویروس کرونا در چند ماه اخیر، تعطیلی چند هفته‌ای در ناوگان اتوبوس‌رانی را رقم زد که با این امر مردم برای انجام کارهای روزمره خود مجبور به استفاده از تاکسی شدند.

یکی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، ضمن گلایه از مشکلات تاکسیرانی درون‌ شهری قزوین، اظهار کرد: داستان گرانی کرایه‌ها برای ما تازگی ندارد چون بر اساس قانون هرسال افزایش کرایه در سراسر کشور و بالطبع استان قزوین اجرا می‌شود.

وی ادامه افزود: متأسفانه بسیاری از رانندگان از نصب نرخ کرایه‌ها در معرض دید مسافران خودداری کرده و معمولا کرایه را بیش از آنچه تعیین شده دریافت می‌کنند.

عدم فعالیت تاکسی‌ها در ساعات نیاز مردم

هاشمی بیان کرد: متاسفانه رانندگان تاکسی درون‌شهری سلیقه‌ای فعالیت می‌کنند به طوری که در اوج تردد مردم که اول صبح و ساعت ۸ تا ۹ شب است، کار خود را تعطیل کرده و مردم باید ساعت‌ها منتظر تاکسی باشند.

این شهروند اذعان کرد: منکر افزایش هزینه‌های ابزار و لوازم ماشین‌ نیستیم اما رانندگان نباید هزینه‌های زیاد تر از نرخ مصوب را با بی‌انصافی از جیب مردم دریافت کنند چه بسا که بیشترین قشری که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، قشر متوسط و کم‌درآمد جامعه هستند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود به منظور پیشگیری از ویروس کرونا تعداد اتوبوس‌ها افزایش یابد تا مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ترافیک شهری راحت‌تر بتوانند در سطح شهر تردد کنند.

وی ادامه داد: از سازمان تاکسیرانی تقاضا داریم که تاکسی‌ها را طوری در خطوط شهری طبقه‌بندی کنند که تمام شهروندان به طور مساوی بتوانند از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

حسینی از دیگر شهروندان قزوینی بیان کرد: حدود چند دقیقه‌ای است که منتظر تاکسی هستم و طی این مدت چندین تاکسی خالی بدون هیچ توجهی از مقابلم عبور کردند به جز دو تاکسی که پیشنهاد تاکسی دربست یا با قیمتی بیش از نرخ تعیین شده را داشتند.

ضرورت تقسیم‌بندی خطوط تاکسیرانی‌ در تمام مناطق شهر

وی بیان کرد: چرا برنامه‌ریزی لازم برای تقسیم بندی تاکسی‌های در مناطق مختلف شهر صورت نمی‌گیرد تا دغدغه مردم بویژه بانوان و نوجوانان را برطرف کنند.

این شهروند بیان کرد: با توجه به قرار گیری در نیمه دوم سال و کوتاه شدن طول روز، باید ساعات کاری تاکسیرانی افزایش پیدا کند تا بانوان بویژه قشر شاغل با امنیت بیشتری بتوانند مسیر محل کار را تا منزل طی کنند.

بابایی، یکی از رانندگان تاکسی در گفت‌وگو با خبر اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: شغل رانندگان تاکسی از مشاغل سخت و طاقت فرسا به شمار می‌رود و آن‌ها مجبور هستند به صورت شبانه‌روز در فصل‌های گرم و سرد سال، درحال خدمات‌رسانی به شهروندان باشند.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون مشکلات ما دو چندان شده چون مجبور هستیم برای به دست آورد روزی حلال تمام مسافرانی را که از ایمنی و سلامت آن‌ها مطمئن نیستیم را به مقصدشان برسانیم.

افزایش هزینه‌های قطعات خودرو و تعمیرات چالشی بر سر راه تاکسیرانان

این راننده تاکسی با اشاره به افزایش هزینه‌های جانبی خودرو طی سال‌های اخیر بیان کرد: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا ما مجبور بودیم به جز تامین هزینه‌های لوازم یدکی نیز هزینه افزایش قیمت بنزین و لاستیک را هم متحمل شویم.

وی ادامه داد: شهر قزوین نیز مانند شهرهای دیگر سالانه میزبان مسافران بومی و غیربومی بسیاری است که در شرایط بحرانی کرونا با وجود محدودیت‌های اعمال شده، تعداد مسافران و توریست‌ها بسیار محدود بود که همین موضوع تاثیر منفی در شغل رانندگان تاکسی و کسب درآمد آن‌ها داشت.

راننده دیگری با اشاره به فرسودگی وسیله نقلیه‌اش اضافه کرد: قصد خرید ماشین مدل بالاتر را داشتم تا مقداری از دغدغه‌هایم کم شود که متأسفانه با توجه به قیمت‌های بالا توان خرید ندارم و از طرفی هر روز مجبور هستم ساعاتی از زمان کارم را در مکانیکی‌های سطح شهر بگذرانم.

این راننده تاکسی بیان کرد: گرانی‌ها و تورم طی دو سال اخیر بسیاری از مشاغل را تحت تاثیر قرار داده اما در شغل ما بسیار مشهودتر است چون علاوه بر نگرانی برای تامین معاش، هر روز شاهد افزایش قیمت قطعات خودرو، بیمه و از طرفی هزینه‌های تامین سوخت هستیم.

وی عنوان کرد: رانندگان تاکسی نیز مانند تمام خانواده‌های دیگر فرزند دانشجو، مدرسه‌ای یا در سن ازدواج دارند که شرایط گرانی، مشکلات فراوانی را برای آن‌ها ایجاد کرده است. از طرفی بسیاری از جامعه رانندگان تاکسی علاوه بر هزینه تامین معاش خود نگران پرداخت اقساط نوسازی وسایل نقلیه و بیمه خود هستند.

این راننده ضمن گلایه از برخی شهروندان ابراز کرد: متاسفانه ما در این شغل با هر نوع شخصیتی سر و کار داریم؛ بارها پیش آمده که مسافران از روی عصبانیت یا عجله‌ای که دارند، درب ماشین را محکم می‌بندند و این علاوه بر خسارت به ماشین موجب آزردگی خاطر ما و مسافران دیگر می‌شود.

دولت تسهیلات بانکی مناسب با بهره کم برای نوسازی تاکسی در نظر گیرد

یکی از دیگر رانندگان قزوینی ادامه داد: متاسفانه ما امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که هر روز با درصدی تورم همراه هستیم به طوریکه علاوه بر افزایش قیمت‌های روزانه لوازم یدکی خودرو، طی سال گذشته سه بار افزایش حق بیمه را نیز داشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به قانون سازمان تاکسیرانی هر ساله درصدی افزایش کرایه اعمال می‌شود و ما نیز به منظور تامین معاش خود مجبور به اجرای آن هستیم؛ از طرفی با افزایش کرایه‌ها استقبال مردم از تاکسی بسیار کاهش یافته و ترجیح می‌دهند با اتوبوس در سطح شهر تردد داشته باشند و همین موضوع موجب شده که ما ساعت‌ها بدون مسافر در سطح شهر تردد داشته باشیم.

این راننده تاکسی تصریح کرد: انتظار داریم دولت تسهیلات بانکی مناسب با بهره کم برای متقاضیان طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده درون‌شهری در نظر گیرد تا تاکسیرانان قادر به تعویض خودروهای خود باشند که متأسفانه به دلیل بالارفتن بیش از حد قیمت خودرو، رانندگان توان نوسازی و تعویض تاکسی خود را ندارند وهر روز باید هزینه تعمیرات بپردازند.

وی عنوان کرد: تعطیلی مراکز آموزشی، دانشگاهی و مدارس و استقبال مردم از تاکسی‌های اینترنتی در شرایط کرونایی موجب کسادی شغل تاکسیرانان شده به‌طوری که حتی بسیاری از رانندگانی که وسایل نقلیه فرسوده داشتند اکنون خانه‌نشین و بیکار شده‌اند چون توانایی پرداخت هزینه‌های ماشین را نداشتند.

این راننده تاکسی اضافه کرد: بیشتر تاکسی‌های درون شهری قزوین شامل پراید، پیکان، پژو و سمند هستند که متأسفانه شرکت سازنده از قطعات با کیفیت و ضمانت‌دار استفاده نکرده و این موضوع را خود تاکسیرانی‌ هم تایید کرده است؛ چرا نظارت لازم بر شرکت‌های خودروسازی صورت نمی‌گیرد و اینگونه مردم را گرفتار پرداخت هزینه‌های هنگفت برای تعمیر خودروهای خود ‌می‌کنند.

دریافت کرایه بیش از نرخ مصوب توسط رانندگان تاکسی تخلف محسوب می‌شود

اسماعیل عرشیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در شهر قزوین ۳ هزار و ۶۵۰ تاکسی داریم که در قالب تاکسی زرد خطی، گردشی و آژانسی فعالیت دارند که از این میزان ۱۹۶ دستگاه تاکسی آماده خدمات تلفنی ۵۰۰ تاکسی خطی و مابقی به صورت گردشی هستند.

وی درباره تعیین میزان کرایه‌های ناوگان تاکسیرانی افزود: همه ساله با شروع سال جدید بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده، افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها را داریم که این مبلغ بعد از ارزیابی و کارشناسی جهت بررسی بیشتر به صحن شورای شهر و فرمانداری ارسال و در نهایت بعد از تایید فرمانداری اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین بیان کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته نرخ کرایه‌ها اجرا شد اگرچه عوامل تاثیرگذاری مانند هزینه‌های تامین لوازم یدکی خوردو، لاستیک و سوخت نیز در تعیین قیمت نهایی بی‌تاثیر نبود به طوری که ما خواستار افزایش ۶۵ درصدی نرخ کرایه‌ها بودیم که در نهایت با افزایش ۳۰ درصدی موافقت و ابلاغ شد.

عرشیان درباره گلایه و شکایات مردمی نسبت به رانندگان تاکسی تصریح کرد: شهروندان قزوینی می‌توانند شکایات خود را از طریق ارتباط با شماره سامانه ۱۳۷ با ما در جریان بگذارند و یا مشکلات خود را با مسئول خط و گشت بازرسی که معمولا در تمامی خطوط تاکسیرانی‌ حضور دارند، اطلاع داده تا در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی شود.

این مسئول با بیان اینکه دریافت کرایه بیش از نرخ مصوب توسط رانندگان تاکسی تخلف محسوب می‌شود، ادامه داد: مردم می‌توانند شکایت خود را از سه روش؛ تماس با سامانه ۱۳۷، خط ۳۳۸۴۸ داخلی ۱۰ (واحد شکایت تاکسیرانی) یا ارسال کد یا پلاک تاکسی به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۱۳۳ با ما در میان گذاشته و انتقادات و پیشنهادات خود را نسبت رفتار و عملکرد رانندگان انعکاس دهند.

حدود ۷۵ درصد از ناوگان تاکسیرانی فرسوده هستند

وی درباره فرسودگی ناوگان عمومی استان اذعان کرد: حدود ۷۵ درصد از ناوگان تاکسیرانی قزوین فرسوده هستند و وضعیت مناسبی ندارند بنابراین اگر اقدام جدی در این زمینه صورت نگیرد تا چند سال آینده کل ناوگان فرسوده خواهند بود و سفرهای داخل شهر قزوین دچار چالش خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین اضافه کرد: از آنجایی که سهم تاکسی‌ها در تامین سفرهای داخل شهری حدود ۵۰ درصد است باید چاره‌ای برای رانندگان تاکسی داشته باشیم تا بتوانند ناوگان خود را با قیمت مناسب‌تری نوسازی کرده و خدمات با کیفیت‌تری به مردم ارائه دهند.

عرشیان با تصریح بر اینکه متاسفانه قیمت خودرو در طی سه سال اخیر بیش از ۴ برابر افزایش داشته است، گفت: با توجه به افزایش قیمت خودرو، تامین لوزام یدکی و معیشت رانندگان؛ درآمدهای آن‌ها پاسخگوی هزینه‌هایشان نیست که باید فکری برای این قشر داشته باشیم.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی ناوگان فرسوده است، همچنین برنامه‌های متنوع دیگری در قالب لوایح در شورای شهر مطرح شده که امیدواریم بعد از تایید فرمانداری اجرایی شوند.

وی عنوان کرد: بیش از ۸۰ درصد عوامل یا پارامترهایی که در تعیین نرخ کرایه وجود دارد، مربوط به نرخ لوزام یدکی است لذا تا زمانی که ما نتوانیم لوازم یدکی ارزان قیمت و با کیفیت به رانندگان تاکسی ارائه کنیم قطعا رانندگان تاکسی نمی‌توانند خدماتی باکیفیتی با نرخ کرایه مناسب به مردم ارائه دهند.

تاکسی‌ها موظف به نصب برچسب نرخ کرایه هستند

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین افزود: امروز مهمترین دغدغه ما افزایش قیمت ناگهانی ناوگان عمومی نو و قیمت‌های افسار گسیخته لوزام یدکی است و تا زمانی که نهاده‌های مربوط به تاکسی مدیریت نشود، نمی‌توان انتظار خدمات بهتر و در مقابل دریافت کرایه کمتر را داشت.

عرشیان عنوان کرد: رانندگان تاکسی موظف هستند بعد از تعیین نرخ مصوب کرایه‌ها؛ نرخ‌نامه را روی شیشه جلوی تاکسی سمت راست نصب نمایند و در صورتی که راننده تاکسی گردشی نرخ نامه نداشت، حتما مسافرین به ما انعکاس دهند تا در کمیته انضباطی رسیدگی و برخورد شود.

وی عنوان کرد: ۱۸۰۰برچسب نرخ کرایه برای تاکسی‌های گردشی تهیه و توزیع شده و راننده‌ای که برچسب نداشته باشد، اعمال قانون خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: چند دستگاه تاکسی خطی جدید تهیه شده که در آینده نزدیک وارد مدار می‌شوند و امیدواریم بتوانیم خدمات مطلوب‌تری را به مردم ارائه نماییم.

انتهای پیام/

,

از طرفی با توجه به مشکلات معیشتی و درآمد پایین؛ همواره مردم از اعلام نرخ‌های ناعادلانه از سوی رانندگان تاکسی گلایه‌مند هستند.

,

با شیوع ویروس کرونا، ستاد مقابله با کرونای استان قزوین به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای رانندگان تاکسی درون شهری و برون‌شهری را تصویب کرد.

,

متأسفانه این قانون طی دوسال اخیر در تاکسی‌های درون‌ شهری قزوین اجرا نشده و همچنان با ظرفیت چهار مسافر به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

,

اوج‌گیری ویروس کرونا در چند ماه اخیر، تعطیلی چند هفته‌ای در ناوگان اتوبوس‌رانی را رقم زد که با این امر مردم برای انجام کارهای روزمره خود مجبور به استفاده از تاکسی شدند.

,

یکی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، ضمن گلایه از مشکلات تاکسیرانی درون‌ شهری قزوین، اظهار کرد: داستان گرانی کرایه‌ها برای ما تازگی ندارد چون بر اساس قانون هرسال افزایش کرایه در سراسر کشور و بالطبع استان قزوین اجرا می‌شود.

,

, ,

وی ادامه افزود: متأسفانه بسیاری از رانندگان از نصب نرخ کرایه‌ها در معرض دید مسافران خودداری کرده و معمولا کرایه را بیش از آنچه تعیین شده دریافت می‌کنند.

,

عدم فعالیت تاکسی‌ها در ساعات نیاز مردم

, عدم فعالیت تاکسی‌ها در ساعات نیاز مردم, عدم فعالیت تاکسی‌ها در ساعات نیاز مردم,

هاشمی بیان کرد: متاسفانه رانندگان تاکسی درون‌شهری سلیقه‌ای فعالیت می‌کنند به طوری که در اوج تردد مردم که اول صبح و ساعت ۸ تا ۹ شب است، کار خود را تعطیل کرده و مردم باید ساعت‌ها منتظر تاکسی باشند.

,

این شهروند اذعان کرد: منکر افزایش هزینه‌های ابزار و لوازم ماشین‌ نیستیم اما رانندگان نباید هزینه‌های زیاد تر از نرخ مصوب را با بی‌انصافی از جیب مردم دریافت کنند چه بسا که بیشترین قشری که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، قشر متوسط و کم‌درآمد جامعه هستند.

,

وی ادامه داد: انتظار می‌رود به منظور پیشگیری از ویروس کرونا تعداد اتوبوس‌ها افزایش یابد تا مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ترافیک شهری راحت‌تر بتوانند در سطح شهر تردد کنند.

,

وی ادامه داد: از سازمان تاکسیرانی تقاضا داریم که تاکسی‌ها را طوری در خطوط شهری طبقه‌بندی کنند که تمام شهروندان به طور مساوی بتوانند از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

,

حسینی از دیگر شهروندان قزوینی بیان کرد: حدود چند دقیقه‌ای است که منتظر تاکسی هستم و طی این مدت چندین تاکسی خالی بدون هیچ توجهی از مقابلم عبور کردند به جز دو تاکسی که پیشنهاد تاکسی دربست یا با قیمتی بیش از نرخ تعیین شده را داشتند.

,

ضرورت تقسیم‌بندی خطوط تاکسیرانی‌ در تمام مناطق شهر

, ضرورت تقسیم‌بندی خطوط تاکسیرانی‌ در تمام مناطق شهر, ضرورت تقسیم‌بندی خطوط تاکسیرانی‌ در تمام مناطق شهر,

وی بیان کرد: چرا برنامه‌ریزی لازم برای تقسیم بندی تاکسی‌های در مناطق مختلف شهر صورت نمی‌گیرد تا دغدغه مردم بویژه بانوان و نوجوانان را برطرف کنند.

,

این شهروند بیان کرد: با توجه به قرار گیری در نیمه دوم سال و کوتاه شدن طول روز، باید ساعات کاری تاکسیرانی افزایش پیدا کند تا بانوان بویژه قشر شاغل با امنیت بیشتری بتوانند مسیر محل کار را تا منزل طی کنند.

,

بابایی، یکی از رانندگان تاکسی در گفت‌وگو با خبر اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: شغل رانندگان تاکسی از مشاغل سخت و طاقت فرسا به شمار می‌رود و آن‌ها مجبور هستند به صورت شبانه‌روز در فصل‌های گرم و سرد سال، درحال خدمات‌رسانی به شهروندان باشند.

,

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون مشکلات ما دو چندان شده چون مجبور هستیم برای به دست آورد روزی حلال تمام مسافرانی را که از ایمنی و سلامت آن‌ها مطمئن نیستیم را به مقصدشان برسانیم.

,

افزایش هزینه‌های قطعات خودرو و تعمیرات چالشی بر سر راه تاکسیرانان

, افزایش هزینه‌های قطعات خودرو و تعمیرات چالشی بر سر راه تاکسیرانان, افزایش هزینه‌های قطعات خودرو و تعمیرات چالشی بر سر راه تاکسیرانان,

این راننده تاکسی با اشاره به افزایش هزینه‌های جانبی خودرو طی سال‌های اخیر بیان کرد: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا ما مجبور بودیم به جز تامین هزینه‌های لوازم یدکی نیز هزینه افزایش قیمت بنزین و لاستیک را هم متحمل شویم.

,

وی ادامه داد: شهر قزوین نیز مانند شهرهای دیگر سالانه میزبان مسافران بومی و غیربومی بسیاری است که در شرایط بحرانی کرونا با وجود محدودیت‌های اعمال شده، تعداد مسافران و توریست‌ها بسیار محدود بود که همین موضوع تاثیر منفی در شغل رانندگان تاکسی و کسب درآمد آن‌ها داشت.

,

راننده دیگری با اشاره به فرسودگی وسیله نقلیه‌اش اضافه کرد: قصد خرید ماشین مدل بالاتر را داشتم تا مقداری از دغدغه‌هایم کم شود که متأسفانه با توجه به قیمت‌های بالا توان خرید ندارم و از طرفی هر روز مجبور هستم ساعاتی از زمان کارم را در مکانیکی‌های سطح شهر بگذرانم.

,

این راننده تاکسی بیان کرد: گرانی‌ها و تورم طی دو سال اخیر بسیاری از مشاغل را تحت تاثیر قرار داده اما در شغل ما بسیار مشهودتر است چون علاوه بر نگرانی برای تامین معاش، هر روز شاهد افزایش قیمت قطعات خودرو، بیمه و از طرفی هزینه‌های تامین سوخت هستیم.

,

وی عنوان کرد: رانندگان تاکسی نیز مانند تمام خانواده‌های دیگر فرزند دانشجو، مدرسه‌ای یا در سن ازدواج دارند که شرایط گرانی، مشکلات فراوانی را برای آن‌ها ایجاد کرده است. از طرفی بسیاری از جامعه رانندگان تاکسی علاوه بر هزینه تامین معاش خود نگران پرداخت اقساط نوسازی وسایل نقلیه و بیمه خود هستند.

,

این راننده ضمن گلایه از برخی شهروندان ابراز کرد: متاسفانه ما در این شغل با هر نوع شخصیتی سر و کار داریم؛ بارها پیش آمده که مسافران از روی عصبانیت یا عجله‌ای که دارند، درب ماشین را محکم می‌بندند و این علاوه بر خسارت به ماشین موجب آزردگی خاطر ما و مسافران دیگر می‌شود.

,

دولت تسهیلات بانکی مناسب با بهره کم برای نوسازی تاکسی در نظر گیرد

, دولت تسهیلات بانکی مناسب با بهره کم برای نوسازی تاکسی در نظر گیرد, دولت تسهیلات بانکی مناسب با بهره کم برای نوسازی تاکسی در نظر گیرد,

یکی از دیگر رانندگان قزوینی ادامه داد: متاسفانه ما امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که هر روز با درصدی تورم همراه هستیم به طوریکه علاوه بر افزایش قیمت‌های روزانه لوازم یدکی خودرو، طی سال گذشته سه بار افزایش حق بیمه را نیز داشتیم.

,

وی ادامه داد: با توجه به قانون سازمان تاکسیرانی هر ساله درصدی افزایش کرایه اعمال می‌شود و ما نیز به منظور تامین معاش خود مجبور به اجرای آن هستیم؛ از طرفی با افزایش کرایه‌ها استقبال مردم از تاکسی بسیار کاهش یافته و ترجیح می‌دهند با اتوبوس در سطح شهر تردد داشته باشند و همین موضوع موجب شده که ما ساعت‌ها بدون مسافر در سطح شهر تردد داشته باشیم.

,

این راننده تاکسی تصریح کرد: انتظار داریم دولت تسهیلات بانکی مناسب با بهره کم برای متقاضیان طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده درون‌شهری در نظر گیرد تا تاکسیرانان قادر به تعویض خودروهای خود باشند که متأسفانه به دلیل بالارفتن بیش از حد قیمت خودرو، رانندگان توان نوسازی و تعویض تاکسی خود را ندارند وهر روز باید هزینه تعمیرات بپردازند.

,

وی عنوان کرد: تعطیلی مراکز آموزشی، دانشگاهی و مدارس و استقبال مردم از تاکسی‌های اینترنتی در شرایط کرونایی موجب کسادی شغل تاکسیرانان شده به‌طوری که حتی بسیاری از رانندگانی که وسایل نقلیه فرسوده داشتند اکنون خانه‌نشین و بیکار شده‌اند چون توانایی پرداخت هزینه‌های ماشین را نداشتند.

,

این راننده تاکسی اضافه کرد: بیشتر تاکسی‌های درون شهری قزوین شامل پراید، پیکان، پژو و سمند هستند که متأسفانه شرکت سازنده از قطعات با کیفیت و ضمانت‌دار استفاده نکرده و این موضوع را خود تاکسیرانی‌ هم تایید کرده است؛ چرا نظارت لازم بر شرکت‌های خودروسازی صورت نمی‌گیرد و اینگونه مردم را گرفتار پرداخت هزینه‌های هنگفت برای تعمیر خودروهای خود ‌می‌کنند.

,

دریافت کرایه بیش از نرخ مصوب توسط رانندگان تاکسی تخلف محسوب می‌شود

, دریافت کرایه بیش از نرخ مصوب توسط رانندگان تاکسی تخلف محسوب می‌شود, دریافت کرایه بیش از نرخ مصوب توسط رانندگان تاکسی تخلف محسوب می‌شود,

اسماعیل عرشیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در شهر قزوین ۳ هزار و ۶۵۰ تاکسی داریم که در قالب تاکسی زرد خطی، گردشی و آژانسی فعالیت دارند که از این میزان ۱۹۶ دستگاه تاکسی آماده خدمات تلفنی ۵۰۰ تاکسی خطی و مابقی به صورت گردشی هستند.

,

وی درباره تعیین میزان کرایه‌های ناوگان تاکسیرانی افزود: همه ساله با شروع سال جدید بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده، افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها را داریم که این مبلغ بعد از ارزیابی و کارشناسی جهت بررسی بیشتر به صحن شورای شهر و فرمانداری ارسال و در نهایت بعد از تایید فرمانداری اجرا می‌شود.

,

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین بیان کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته نرخ کرایه‌ها اجرا شد اگرچه عوامل تاثیرگذاری مانند هزینه‌های تامین لوازم یدکی خوردو، لاستیک و سوخت نیز در تعیین قیمت نهایی بی‌تاثیر نبود به طوری که ما خواستار افزایش ۶۵ درصدی نرخ کرایه‌ها بودیم که در نهایت با افزایش ۳۰ درصدی موافقت و ابلاغ شد.

,

عرشیان درباره گلایه و شکایات مردمی نسبت به رانندگان تاکسی تصریح کرد: شهروندان قزوینی می‌توانند شکایات خود را از طریق ارتباط با شماره سامانه ۱۳۷ با ما در جریان بگذارند و یا مشکلات خود را با مسئول خط و گشت بازرسی که معمولا در تمامی خطوط تاکسیرانی‌ حضور دارند، اطلاع داده تا در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی شود.

,

این مسئول با بیان اینکه دریافت کرایه بیش از نرخ مصوب توسط رانندگان تاکسی تخلف محسوب می‌شود، ادامه داد: مردم می‌توانند شکایت خود را از سه روش؛ تماس با سامانه ۱۳۷، خط ۳۳۸۴۸ داخلی ۱۰ (واحد شکایت تاکسیرانی) یا ارسال کد یا پلاک تاکسی به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۱۳۳ با ما در میان گذاشته و انتقادات و پیشنهادات خود را نسبت رفتار و عملکرد رانندگان انعکاس دهند.

,

حدود ۷۵ درصد از ناوگان تاکسیرانی فرسوده هستند

, حدود ۷۵ درصد از ناوگان تاکسیرانی فرسوده هستند, حدود ۷۵ درصد از ناوگان تاکسیرانی فرسوده هستند,

وی درباره فرسودگی ناوگان عمومی استان اذعان کرد: حدود ۷۵ درصد از ناوگان تاکسیرانی قزوین فرسوده هستند و وضعیت مناسبی ندارند بنابراین اگر اقدام جدی در این زمینه صورت نگیرد تا چند سال آینده کل ناوگان فرسوده خواهند بود و سفرهای داخل شهر قزوین دچار چالش خواهد شد.

,

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین اضافه کرد: از آنجایی که سهم تاکسی‌ها در تامین سفرهای داخل شهری حدود ۵۰ درصد است باید چاره‌ای برای رانندگان تاکسی داشته باشیم تا بتوانند ناوگان خود را با قیمت مناسب‌تری نوسازی کرده و خدمات با کیفیت‌تری به مردم ارائه دهند.

,

عرشیان با تصریح بر اینکه متاسفانه قیمت خودرو در طی سه سال اخیر بیش از ۴ برابر افزایش داشته است، گفت: با توجه به افزایش قیمت خودرو، تامین لوزام یدکی و معیشت رانندگان؛ درآمدهای آن‌ها پاسخگوی هزینه‌هایشان نیست که باید فکری برای این قشر داشته باشیم.

,

, ,

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی ناوگان فرسوده است، همچنین برنامه‌های متنوع دیگری در قالب لوایح در شورای شهر مطرح شده که امیدواریم بعد از تایید فرمانداری اجرایی شوند.

,

وی عنوان کرد: بیش از ۸۰ درصد عوامل یا پارامترهایی که در تعیین نرخ کرایه وجود دارد، مربوط به نرخ لوزام یدکی است لذا تا زمانی که ما نتوانیم لوازم یدکی ارزان قیمت و با کیفیت به رانندگان تاکسی ارائه کنیم قطعا رانندگان تاکسی نمی‌توانند خدماتی باکیفیتی با نرخ کرایه مناسب به مردم ارائه دهند.

,

تاکسی‌ها موظف به نصب برچسب نرخ کرایه هستند

, تاکسی‌ها موظف به نصب برچسب نرخ کرایه هستند, تاکسی‌ها موظف به نصب برچسب نرخ کرایه هستند,

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین افزود: امروز مهمترین دغدغه ما افزایش قیمت ناگهانی ناوگان عمومی نو و قیمت‌های افسار گسیخته لوزام یدکی است و تا زمانی که نهاده‌های مربوط به تاکسی مدیریت نشود، نمی‌توان انتظار خدمات بهتر و در مقابل دریافت کرایه کمتر را داشت.

,

عرشیان عنوان کرد: رانندگان تاکسی موظف هستند بعد از تعیین نرخ مصوب کرایه‌ها؛ نرخ‌نامه را روی شیشه جلوی تاکسی سمت راست نصب نمایند و در صورتی که راننده تاکسی گردشی نرخ نامه نداشت، حتما مسافرین به ما انعکاس دهند تا در کمیته انضباطی رسیدگی و برخورد شود.

,

وی عنوان کرد: ۱۸۰۰برچسب نرخ کرایه برای تاکسی‌های گردشی تهیه و توزیع شده و راننده‌ای که برچسب نداشته باشد، اعمال قانون خواهد شد.

,

این مقام مسئول در پایان گفت: چند دستگاه تاکسی خطی جدید تهیه شده که در آینده نزدیک وارد مدار می‌شوند و امیدواریم بتوانیم خدمات مطلوب‌تری را به مردم ارائه نماییم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه