اخبار داغ

کاسبی هیات فوتبال استان به قیمت نابودی!

چوب حراج به فوتبال تبریز

چوب حراج به فوتبال تبریز
نمایندگان تبریز در لیگ‌های باشگاهی کشور با بحران مالی مواجه بوده و در آستانه نابودی قرار گرفته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، فوتبال آذربایجان و تبریز این روزها در حالت کما قرار دارد و نگرانی‌ها از وضعیت تیم‌های این دیار که در فوتبال کشور به عنوان قطب زبانزد بوده‌اند، روز به روز افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در راس هرم فوتبال تبریز، تراکتور و ماشین‌سازی دو تیم قدیمی‌با مشکل بزرگ محرومیت از نقل‌وانتقالات دسته و پنجه نرم می‌کنند و در لیگ‌های پایین‌تر نیز خبرهایی مبنی بر فروش امتیاز به گوش می‌رسد.

,

در همین راستا، خبر می‌رسد امتیاز تیم محتشم تبریز که در لیگ دسته دوم حضور دارد، در ازای مبلغ حدود ۴ میلیارد تومان به علاوه سهمیه لیگ دسته سوم به تیم خلیج فارس ماهشهر واگذار شده است.

,

از سویی، علم‌وادب دیگر تیم دسته دومی‌تبریز که از پایان فصل گذشته به دنبال فروش امتیاز است، شنیده می‌شود با داماش تهران به توافقاتی دست یافته و سهمیه این تیم به تیم پایتخت‌نشین خواهد رسید.

,

علم‌وادب که دو سال پیش امتیاز خود را با مبلغ یک میلیارد تومان آنهم با سهمیه دسته اولی از شهرداری تبریز خریداری کرده بود حالا با مبلغ نزدیک به ۵ میلیارد تومان قصد فروش آن را دارد.

,

این درحالی است که در قرارداد واگذاری امتیاز شهرداری تبریز به علم‌وادب قید شده است که این امتیاز حق خروج از استان را ندارد و مسئولان تیم تبریزی نمی‌توانند امتیاز خود را به داماش بفروشند!

,

البته در مورد تیم علم‌وادب که پس از تیمداری در لیگ دسته اول بلافاصله به لیگ دسته دوم تنزل یافت و در فصل گذشته نیز با حواشی فراوان نتوانست به لیگ آزادگان بازگردد، حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد.

,

به عنوان نمونه گفته می‌شود نیمی‌از مبلغ مورد توافق در جریان خرید امتیاز شهرداری تبریز توسط یکی از بازیکنان به شرط حضور فیکس در تمام بازی‌های فصل پرداخت شده است!

,

اما در این اتفاقات سریالی و نامبارک، هیات فوتبال به عنوان متولی، سیاست‌گذار و نهاد نظارتی در فوتبال استان که نقشی حیاتی دارد، به تماشاگر تبدیل شده و با این نقش منفعل رسما فوتبال این دیار را به بیراهه کشانده است.

,

هیات فوتبال در موضوع واگذاری امتیاز صرفاً به عنوان واسطه و کاتالیزور عمل می‌کند و این به درصدهایی برمی‌گردد که این هیات هنگام نقل‌وانتقالات خارج از استانی کاسب می‌شود!

,

در این رابطه بد نیست بدانید که در نقل‌وانتقالات بازیکنان به خارج از استان ۵ درصد از قراردادها و در انتقال امتیاز تیم‌ها نیز مبلغی در حدود ۴۰۰ الی ۶۰۰ میلیون تومان به هیات فوتبال می‌رسد.

,

اینکه چرا تمام تیم‌های استان همزمان با بحران مالی دست به گریبان هستند و کک هیات فوتبال نمی‌گزد، بی‌ارتباط با این مسائل مالی نیست و پاسخی روشن به این سوال که چرا هیات فوتبال با این تغییرات مخالفت نمی‌کند.

,

درحال حاضر این انتقاد مطرح است که وقتی یک نفر اهلیت تیمداری را ندارد، چرا هیات فوتبال استان مانع از واگذاری‌ به این فرد نشده و نتیجه آن وضعیت کنونی است که تیم‌ها در معرض نابودی قرار گرفته‌اند.

,

حال با این شرایط باید دید سرانجام تیم‌های ماشین‌سازی و علم‌وادب چه خواهد شد، جایی که تیم قدیمی‌در آستانه انحلال قرار دارد و تیم تازه تاسیس نیز با قصد فروش امتیاز در حال محو شدن از صفحه روزگار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه