اخبار داغ

عالم برجسته اهل سنت کردستان:

قرآن و سنت رسول‌الله(ص) عامل وحدت و همدلی بین مسلمانان هستند/ دشمنان اسلام پشت درهای بسته مشغول ایجاد اختلاف و توطئه‌چینی هستند

قرآن و سنت رسول‌الله(ص) عامل وحدت و همدلی بین مسلمانان هستند/ دشمنان اسلام پشت درهای بسته مشغول ایجاد اختلاف و توطئه‌چینی هستند
ماموستا امین راستی عالم برجسته اهل سنت کردستان گفت: قرآن و سنت رسول الله عامل وحدت و همدلی بین مسلمانان هستند اما همواره در طول تاریخ دشمنان جهان اسلام تلاش کرده اند در پشت درهای بسته جهت ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی و ملت‌های مسلمان توطئه‌چینی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماموستا امین راستی عالم برجسته اهل سنت استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، در ارتباط با اهمیت وحدت بین مسلمانان با تاکید بر این که قرآن و سنت رسول الله عامل وحدت و همدلی بین مسلمانان هستند، اظهار داشت: در طول تاریخ دشمنان اسلام در پشت درهای بسته توطئه چینی کرده اند تا بتوانند در بین ملت‌های مسلمان تفرقه ایجاد کنند به نحوی که اختلاف های قدیمی را زنده کنند و تفرقه های جدیدی را نیز به وجود آورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

وی گفت: مسلمانان دارای مشترکات فراوانی هستند و همه آنها یک قبله، یک قرآن و یک پیامبر دارند و معتقد به توحید هستند.

,

امام جمعه موقت سنندج گفت: از دیدگاه اسلام و منظر قرآن، انسان به هیچ‌وجه نمی‌تواند با برادر دینی خود دشمنی داشته باشد و او را فراموش کند چون اگر صفا و صمیمیت در بین دو برادر دینی نماند یقیناً بدانید که ایمان در دل آن دو نفر کوچ کرده است.
 وی گفت: کسانی که در بین مسلمانان دامن اختلاف را به وجود می‌آورند و آرامش و آسایش را از آن‌ها سلب می‌کنند، یقیناً آن‌ها قبل از هر چیزی از استکبار جهانی، آمریکا و انگلیس سرچشمه می‌گیرند.

,
,

 وی گفت: مسلمانان شیعه و سنی در کردستان به راحتی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و هیچ‌گونه اختلافی در این استان وجود ندارد.

,

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: خدا را شکر وحدت شیعه و سنی در استان کردستان ملموس و مشهود است و علت این وحدت و انسجام هم مقام معظم رهبری هستند که بارها و بارها در سخنرانی‌ها فرموده‌اند اگر هر کسی به مقدسات اهل سنت توهین کند از دایره وحدت خارج شده و این فرد یا آمریکایی و یا انگلیسی است.

,

امام جمعه موقت سنندج با تاکید بر این که گروه های تکفیری و تروریستی هیچ نسبتی با اسلام و مسلمانان ندارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضا می بینیم که برخی از مفتی ها در برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی در جهت ایجاد اختلاف بین مسلمانان حرکت می کنند و حکم به تکفیر دیگر مسلمانان می دهند.

,

ماموستا راستی تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم که بیش از پیش اتحاد و همدلی را بین کشورها و ملت‌های اسلامی را گسترش دهیم چرا که این موضوع راهکار جدی در برابر توطئه‌های غربی‌ها جهت ایجاد اختلاف و تفرقه بین جهان اسلام است.

,

وی با بیان اینکه وقتی اسلام واقعی را به دنیا معرفی کنیم، ریشه گروه هایی همچون داعش والقاعده نیز خشکیده می‌شود، خاطرنشان کرد: علیرغم اقداماتی که در این ازمینه انجام شده است متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه