اخبار داغ

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

امت اسلامی با تکیه بر توان علمی و هنری بر محور مشترکات امت اسلام حرکت کنند

امت اسلامی با تکیه بر توان علمی و هنری بر محور مشترکات امت اسلام حرکت کنند
امان الله علیمرادی گفت: مسلمانان با هم براى راندن شیاطین از سرزمین‌هاى اسلامى و اجرای احکام نورانى اسلام گام بردارند و با وحدت کلمه، کلمه توحید را شعار خود قرار دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تبریک آغاز هفته وحدت گفت: قرآن مجید، مسلمانان را به وحدت کلمه و به هم فشردگى صفوف فراخوانده و آن را مى‌ستاید و تفرقه را نکوهش می‌کند و همچنین از تفرق در دین نهی کرده و در سوره شوری آیه 13 می فرماید، همان دین (خالص) را برپا دارید و در آن تفرقه ایجاد نکنید.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند متعال در سوره انعام آیه 159 نیز فرموده است" کسانی که در آیین خود تفرقه ایجاد کردند، و به دسته های گوناگون (و مذاهب مختلف) تقسیم شدند، تو هیچ گونه رابطه ای با آنها نداری" و همچنین خداوند در سوره مبارکه روم آیات 31 و 32 دو دستگی را نکوهش کرده، فرموده است"وَ لا تَکُونُوا مِنَ الْمُشْرِکِینَ * مِنَ الَّذِینَ فَرَّقُوا دِینَهُمْ وَ کانُوا شِیَعاً".

وی با اشاره به اینکه خداوند در سوره آل عمران آیه 103 همه را به چنگ زدن به ریسمان الهی دعوت می کند، عنوان کرد: گویی گروه هاى متفرق، در قعر چاه و در معرض نابودی قرار دارند و براى نجات خویش  ناچار باید بر ریسمان وحدت چنگ زنند، تا از وحشت مرگبار نجات یابند؛ اینها نمونه‌هایى از پیام الهى است که مسلمانان را به «انسجام و توحید کلمه» دعوت کرده و از تفرقه و دو دستگى باز مى‌دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با تأسف عملکرد برخی مسلمانان بر خلاف پیام الهى بوده و سبب شده است که بعضی مناطق اسلامى در سلطه ابر ‌قدرتان درآمده و نقشه های شوم را به دست نشاندگان خود، بر جوامع اسلامی تحمیل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی ابراز کرد: برای مسلمانان چشیدن تلخى اختلاف و تفرقه و خواری بس است؛ وقت آن رسیده که از «شجره طیبه تقریب و وحدت»، میوه‌هاى شیرین عزت، سیادت و سرافرازی را بچینند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مسلمانان در سایه وحدت، نیروها و توانایی‌هاى پراکنده گرد آیند و قدرتی عظیم تشکیل دهند و کارهای بزرگ را سامان دهند؛ آنها  نگذارند با تفرقه، نیروها هدر رود و زمینه برای اجرای فتنه شیاطین فراهم شود و چه بسا صفوف مسلمانان رو در روی یکدیگر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: معنای « وحدت کلمه و تقریب بین مذاهب اسلامی» هم این نیست که فرقه‌ای در فرقه دیگر ذوب شود و از باورهای
خود دست کشد بلکه به معنای زندگی برادرانه در کنار یکدیگر و حمایت همه جانبه از همدیگر در برابر دشمنان است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه شایسته است روح تفاهم و گذشت، در مسلمانان احیا شود و اختلافات جزیى مایه دوگانگى نشود، گفت: درباره امام محمد بن ادریس شافعى نقل است" وى بر مزار امام ابو‌حنیفه وارد شد و در کنار مرقد او نماز گزارد ولى قنوت نگرفت پس از نماز ارادتمندان به او گفتند چرا چنین کردى؟ او در پاسخ گفت: «توقیراً للإمام» یعنى قنوت را به احترام صاحب این قبر که در این مورد قائل به قنوت نیست ترک کردم".

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی افزود: پیشواى متقیان امیر مؤمنان على علیه السلام در خطبه 127 نهج البلاغه می فرماید" دست خدا بر سر جماعت است، از تفرقه بپرهیزید، زیرا شخص تکرو، شکار شیطان است همانگونه که گوسفند تکرو، طعمه گرگ است".

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در روزگارى که دولت هاى کفر و استکبار با داشتن ایدئولوژی هاى مختلف، اقتصادهاى متباین و سیاست هاى متفاوت، برای منافع مشترک، راه وحدت مى‌روند و با هم بسان دو لبه قیچى براى قطع  ریشه اسلام حرکت مى‌کنند؛ شایسته است، مسلمانان با هم براى راندن شیاطین از سرزمین‌هاى اسلامى و اجرای احکام نورانى اسلام گام بردارند و با وحدت کلمه، کلمه توحید را شعار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: مسلمانان به یاد آرند که ما بر وحدانیت خدا، رسالت و خاتمیت پیامبر اعظم، قبله و قرآن واحد، سنت واحد و زبان دینی یکسان هم سوگندیم و این برای همدلی کافیست.

این مقام مسئول ابراز کرد: در نظام جمهوری اسلامی، قدم هایی برای تقریب بین مذاهب برداشته است که نام گذاری ایام میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) به «هفته وحدت» و تأسیس «مجمع تقریب مذاهب اسلامی» از جمله آن ها است.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی در پایان با بیان اینکه توفیقات امت اسلامی را از خدای سبحان مسئلت دارم، خاطر نشان کرد: امید است آحاد امت اسلام و نخبگان با تکیه بر توان علمی و هنری بر محور مشترکات امت اسلام حرکت کنند و شبهات و مسائل جنبی با حضور اساتید فرق اسلامی عالمانه و عادلانه روشن شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه