اخبار داغ

سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی؛

رئیس جمهور: مقصد واحد امت اسلامی آزادی از نظام سلطه است/ شهید سلیمانی برای ایجاد اتحاد در امت اسلامی اقدامات عملی انجام داد

رئیس جمهور: مقصد واحد امت اسلامی آزادی از نظام سلطه است/ شهید سلیمانی برای ایجاد اتحاد در امت اسلامی اقدامات عملی انجام داد
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در جامعه اسلامی نباید هیچ سخنی بر خلاف وحدت گفته شود، گفت: امت اسلامی باید به مقصد واحد یعنی آزادی از نظام سلطه فکر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع" اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام" با حضور جمعی از متفکران و اندیشمندان اسلامی از ۵۲ کشور جهان به صورت حضوری و مجازی  از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار می شود.

حجت الاسلام و الملسمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع تقریب در این مراسم ضمن قدردانی از حضور ریاست جمهوری و تبریک به مناسبت میلاد رسول گرامی اکرم(ص) و امام صادق(ع)  اظهار داشت: متأسفانه امروز در جهان اسلام شاهد جنگ و درگیری و خونریزی هستیم؛ به همین دلیل موضوع سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی را اتحاد اسلامی،«صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام» قراردادیم.

وی ادامه داد: استکبار جهانی همواره در تلاش است تا با ایجاد جنگ و خونریزی حضور خود در منطقه را موجه جلوه دهد و به غارت کشورهای اسلامی بپردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,

دبیرکل مجمع تقریب  علت مشکلات و درگیری های موجود در جهان اسلام را چنین برشمرد: وجود برخی از علمای سرسپرده که زمینه حضور ظالمان در کشورهای اسلامی را فراهم نموده و به عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی روی می آورند، وجود اختلافات دامنه دار در کلام و عقاید مذاهب و جهالت و خیانت برخی از پیروان مذاهب اسلامی  که خشونت را ترویج می کنند، فقدان مردم سالاری دینی در برخی کشورها  و وجود نگاه طایفه گری و قومی گرایی و تبعیت از تعصبات کور، وجود گروه ها و احزاب معارض در کشورهای اسلامی و وجود سوء ظن به یکدیگر در راستای تحمیل منافع حزبی و ... از جمله عوامل ایجاد مشکلات هستند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری همچنین راهکارهایی به قرار ذیل برای حل مشکلات موجود در بین کشورهای اسلامی ارائه کرد: مقاومت در برابر استکبار جهانی و زیاده خواهی آن با ایجاد نظامات قوی دولتی و اقتصادی و... در کشورهای اسلامی، قطع وابستگی علمای اسلام به حکومت های مستبد، رعایت ادب اختلاف در بین پیروان مذاهب مختلف، افشاگری اقدامات استکبار از سوی رسانه های انقلابی،  تعلیم جهال به دست علما، دنبال کردن مطالبه به حق ملت های اسلامی، حذف قومی گرایی و ملی گرایی و متوسل شدن به دامن قرآن و پیامبر(ص)، دنبال کردن روش های عقلایی برای حل اختلافات از طرف گروه ها و احزاب معارض، رقابت سالم بین کشورهای اسلامی که می تواند بسیار سازنده باشد. 

دبیرکل مجمع تقریب در پایان سخنان خود گزارش مختصری از برنامه های سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را به مهمانان ارائه کرد.

,
,
,
,
,

رئیسی: شهید سلیمانی در جهان اسلام اقدامات عملی کرد

, رئیسی: شهید سلیمانی در جهان اسلام اقدامات عملی کرد,

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز در آئین گشایش سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در جهان اسلام اقدامات عملی کرد و این اقدامات در کنار اقدامات علمی آیت الله تسخیری در رفع شبهات و در ایجاد وحدت در امت اسلامی بسیار موثر بود.

,

وی ادامه داد: حرکت آن‌ها حرکت ماندگار، تقریبی و ارزشمند بود. فکر تقریب و وحدت امت اسلامی که امام و رهبری بر آن تاکید دارند یک حرکت راهبردی و ضروری در جهان اسلام است. امت اسلامی باید با همدیگر متحد باشند.

,

رئیس جمهور تصریح کرد: از عناصر مهم امت دارای هدف مشترک، حرکت و پویایی است و امت حق ندارد درجا بزند و قفل شود. آنچه از امت برداشت می‌کنیم، حرکت و مقتدای امت است مقتدای ما رسول خدا است. مقصد واحد امت آزادی امت از نظام سلطه است.

,

وی ادامه داد: بعد از دو قطبی شدن جهان پس از جنگ جهانی دوم، و پس از تک قطبی شدن جهان بعد از فروپاشی شوروی نظام سلطه تنها یک قدرت در مقابل خود می‌دید و آن اسلام بود. 

,

رئیس جمهور افزود: امروز در همه کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، افغانستان، لبنان و یمن  شاهد تفرقه‌افکنی و توطئه دشمنان اسلام هستیم و همه ما باید بکوشیم امت اسلامی در برابر این توطئه‌ها مصون بماند.

,

رئیسی با تاکید بر اینکه امت اسلامی تنها قدرت مهمی است که نظام سلطه در برابر خود می‌بیند، گفت: نظام سلطه با شبهه‌افکنی و اختلاف انداختن بین امت اسلامی با استفاده از قدرت رسانه‌ای خود تلاش می‌کند مولفه‌های قدرت امت اسلامی را سُست کند اما نیروی انسانی کارآمد و دانشمندان و علما بزرگترین انرژی، قدرت و فرصت امت اسلامی هستند که در برابر توطئه‌های دشمنان وحدت و انسجام امت اسلامی بایستند.

,

وی با اشاره به سبک زندگی غرب اظهار داشت: اگر دیروز جوان آرزو می‌کرد در فضای فرهنگی غربی قرار بگیرد امروز احساس می‌کند باید روی پای خود بایستد.

,

رئیس جمهور با اشاره به اعتراف آمریکایی‌ها به ایجاد داعش بیان داشت: امت اسلامی بیدار شده است. این نشست برای برنامه ریزی بیداری اسلامی بسیار نقش دارد. بیداری اسلامی نباید به سردی گراید. دقیقا باید نسبت به توطئه ها و انحرافات فهم درستی وجود داشته باشد.

,

وی افزود: برخی در ابتدا داعش را درست درک نکردند. همان موقع رهبر معظم انقلاب گفتند جنس کار داعش جنس کار صهیونیست هاست و معلوم شد آنها ریشه آمریکایی و صهیونیستی دارند و رسماً وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ما داعش را ایجاد کردیم. امروز در لبنان و افغانستان شاهد توطئه هستیم که فهم آن مهم است. روشنگری علما درباره توطئه ها مصونیت بخش جوانان اسلام است.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه