اخبار داغ

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ورود سامانه بارشی به کشور از روز شنبه آینده/ وزش باد شدید در نوار شرقی و جنوب‌ غرب کشور

ورود سامانه بارشی به کشور از روز شنبه آینده/ وزش باد شدید در نوار شرقی و جنوب‌ غرب کشور
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از روز شنبه آینده به کشور و آغاز بارش‌ها از غرب و شمال غربی خبر داد و اعلام کرد: بارش‌ها در نوار شمالی کشور تا پایان هفته ادامه دارد و با نفوذ جریانات سرد، کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های شمالی پیش بینی می‌شود.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس گزارش سازمان هواشناسی؛ با نفوذ جریانات سرد شمالی از امروز تا روز ‌پنجشنبه در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به بارندگی‌ها اعلام کرد: بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها وجود دارد.
,
 
,
از امروز تا پایان هفته در نیمه شمالی کشور روند کاهشی دما رخ می‌دهد که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل خزر و ارتفاعات البرز و روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال‌شرق و دامنه جنوبی البرز کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه خواهیم داشت.
,
 
,
فردا و روز پنجشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان و مازندران و شرق اردبیل خواهد بود و با تضعیف فعالیت سامانه بارشی در اواخر وقت روز پنجشنبه و روز جمعه در استان‌های مازندران، گیلان و دامنه‌های البرز، ابرناکی و بارش خفیف باران رخ خواهد داد؛ البته در این دو روز برای ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود‌.
,
 
,
روز چهارشنبه و ‌پنجشنبه همچنین در بخش‌هایی از استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران نیز بارش را خواهیم داشت؛ طی این مدت در ارتفاعات و نقاط سردسیر استان‌های واقع در نوار شمالی کشور بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.
,
 
,
بارش‌ها روز جمعه این هفته در برخی مناطق استان‌های واقع در شرق، جنوب شرق و مرکز کشور تداوم دارد.
,
 
,
روز شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی جدید به کشور بارش‌ها شروع خواهد شد که ابتدا برای شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پیش بینی شده است.
,
 
,
روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، در مناطق مستعد  احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد؛ همچنین از امروز تا پایان هفته جاری در نواحی جنوب‌غرب کشور و استان‌های ساحلی خلیج‌فارس، وزش باد شدید، گاهی همراه با خیزش گردوخاک وجود دارد.
,
 
,
غرب تنگه هرمز و خلیج فارس تا ‌پایان هفته جاری و دریای خزر فردا و روز پنجشنبه مواجه و متلاطم است.
,
 
,
آسمان تهران امروز تا قسمتی ابری پیش بینی می‌شود که اواسط روز وزش باد را خواهیم داشت البته در شرق تهران آسمان تهران صاف است. بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۲۵ و ۱۴ درجه خواهد بود.
,
 
,
اهواز با امروز دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۲ درجه و همدان با یک‌درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه