اخبار داغ

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی خبر داد:

قول وزیر صمت برای رفع مشکلات تعهد ارزی و استرداد ارزش افزوده به تجار

قول وزیر صمت برای رفع مشکلات تعهد ارزی و استرداد ارزش افزوده به تجار
سعید پورآبادی از قول وزیر صمت برای رفع مشکلات تعهد ارزی و استرداد ارزش افزوده به تجار در نشست با روسای اتاق بازرگانی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید پور آبادی، رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نیز در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در دولت پیشین اجرای دستورالعمل تعهد ارزی برای صادرکنندگان مشکلاتی را بوجود آورد که حتی موجب شد عده ای از صادرکنندگان به علت تعهد ارزی به قوه قضاییه احضار شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک,  ,

 

,

پور آبادی خاطرنشان کرد: پس از سال 97 در خراسان شمالی بسیاری از فعالان بخش صادرات، فعالیت های تجاری خود را متوقف کردند.

,

 

,

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که کشورهای هدف صادراتی، سود حاصل از صادرات را با تجار ایرانی با ریال تسویه می کنند و این مسئله عمل به تعهد ارزی را تحت تاثیر قرار داده است، اعلام کرد: اتاق بازرگانی ایران در نشستی با وزیر صمت دولت جدید حل این مشکل را تقاضا کرد و پیشنهاداتی را نیز در این زمینه ارائه داد.

,

 

,

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی افزود: وزیر صمت قول داد که برای حل مشکل آن اقدام کند.

,

 

,

وی همچنین خاطرنشان کرد: در نشست با وزیر صمت تسویه هر چه سریعتر ارزش افزوده صادراتی با صادرکنندگان درخواست شد که وزیر صمت بر پیگیری و حل آن قول داد.

,

 

,

در عین حال، پورآبادی بیان کرد: از دولت جدید تقاضا داریم که مشکلات پیش روی تمدید و صدور آنلاین کارت های بازرگانی، حل و از صدور دستورالعمل ها و بخش نامه های غیر کارشناسی و پی در پی، جلوگیری شوند همچنین سودهای مرکب بانکی از دوش صادرکنندگان برداشته شوند.

,

 

,

وی همچنین افزود: صادرات برای ادامه حیات خود به ثبات ارزی، به ثبات قیمت ها، دریافت تسهیلات ارزان قیمت، حمایت از تولیدات با کیفیت، از بین رفتن موانع پیش روی تولید و اتخاذ تصمیمات کارشناسانه و علمی برای تولید و تجارت نیاز دارد که تحقق آن از دولت جدید مطالبه می شود.

,

 

,

افزون بر این، رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی به نشست اخیر اتاق بازرگانی استان با ریاست قوه قضاییه استان نیز اشاره کرد و گفت: دغدغه پیگیرد قضایی برای صادرکنندگانی که نتوانستند رفع تعهد ارزی خود را انجام دهند، مطرح شد که رییس قوه قضاییه بر پیگیری و حل این مشکل قول همکاری داد.


انتهای پیام/قهرمانی

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه