اخبار داغ

نویسنده کتاب در پی مصطفی(ص)؛

ضرورت ترویج نکات تربیتی و اخلاقی رسول اکرم(ص) در جوامع اسلامی/ خادمیاران رضوی، مروجان سیره نبوی در جامعه هستند

ضرورت ترویج نکات تربیتی و اخلاقی رسول اکرم(ص) در جوامع اسلامی/ خادمیاران رضوی، مروجان سیره نبوی در جامعه هستند
نویسنده کتاب«در پی مصطفی(ص)» به تبیین سیره اخلاقی و رفتاری پیامبر اسلام(ص) پرداخت و گفت: ترویج نکات تربیتی و اخلاقی رسول اکرم(ص) مهمترین هدف و رویکرد تالیف این کتاب بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جمال موسوی اردی از خادمیاران آستان قدس رضوی استان اردبیل در گفتگو با  سبلان ما ، به بیان جزئیات کتاب «در پی مصطفی(ص)» پرداخت و گفت: این اثر بنا به سفارش و تکلیف آیت الله دکتر سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تالیف شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

وی با بیان اینکه در این کتاب به تبیین سیره اخلااقی و عملی با رویکرد نگاه تربیتی تالیف شده است، گفت: کتاب در پی مصطفی(ص) در مرحله نخست 520 صفحه بود که پس از بررسی های صاحبان اندیشه و رعایت جمیع جهات به 367 صفحه تقلیل یافت.

,

مولف کتاب در پی مصطفی(ص) به مقدمه کتاب حاضر اشاره کرد و گفت:  اساس مقدمه این کتاب بیانات آیت الله عاملی در خصوص نگاه تربیتی سیره اخلاقی پیامبراکرم(ص) است.

,

وی به کلیات این کتاب فاخر نیز اشاره کرد و گفت: اخلاق، تربیت، اسوه و الگو و سیره اخلاقی پیامبر اسلام(ص)کلید واژه های کتاب در پی مصطفی(ص) را تشکیل می دهد، همچنین به نقل بسیار فشرده ای از تاریخ زندگانی رسول اکرم(ص) اقدام و سپس به شمائل آن حضرت از زبان امیرالمؤمنین(ع) اشاره شده است.

,

موسوی به فصل سوم کتاب خود اشاره کرد و گفت: سیره اخلاقی و فردی  پیامبر اکرم(ص)در قالب 12 سیره بخش عمده این فصل را تشکیل می دهد.

,

وی از تبیین سیره تربیتی حضرت سول(ص) به عنوان فصل بعدی کتاب در پی مصطفی(ص) نام برد و گفت: این بخش برگرفته از حکایات و روایات  که شامل 49 سیره است به تاکید نماینده ولی فقیه در استان اردبیل جهت استفاده عموم مردم به رشته تحریر درآمده است.

,

وی افزود: در این بخش  پس از توضیح کوتاه هر سیره به حکایات و روایات مربوط به آن پرداخت شده است.

,

موسوی تاکید کرد: رعایت، وزانت، امانت مطالب دقیقا مد نظر بوده و در تالیف آن دقت و توجه لازم  شده است تا تاثیرات تربیتی موثرتری داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه این اثر طبق دستور رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی مبنی بر جهش تولید با رویکرد فرهنگی و تربیتی تولید شده است، گفت: از این رو کوشش شده تا حد امکان در کوتاه ترین زمان ممکن به ثمر رسیده و به شیفتگان تعلیم و تربیت و تبیین کنندگان سبک زندگی اسلامی عرضه شود.

,

سید جمال موسوی اردی از جمله فضلا و ادبای اردبیلی است که در فروردین 1339 در اردبیل چشم به جهان گشود و پس از طی مراحل رشد و شکوفایی در رشته برنامه ریزی امور تربیتی به تحصیل پرداخت و به عنوان دبیر در آموزش و پرورش به تربیت آینده سازان این مرز و بوم پرداخت.

,

پس از انقلاب اسلامی بنا به ضرورت امور پرورشی و تربیتی کودکان، نوجوانان و جوانان توجه خاصی داشته و عمر خود را صرف این هدف مقدس و والا کرد.

,

مرغان دور پرواز ، سایه آفتاب، زندگانی حضرت علی اکبر(ع) از جمله نخستین آثار این ادیب اردبیلی است.

,

 امیر علم شامل علوم امیرالمومنین(ع)، شاه خوبان برگرفته از سیره عاطفی مولی الموحدین و سر جاودانگی در وصف زندگی و سیره عملی بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) از جمله آثار این نویسنده اردبیلی است.

,

هم اکنون نیز کتاب اخلاق و سیره تربیتی پیامبر اکرم(ص) از وی در دست چاپ است.

,

شایان ذکر است این نویسنده اردبیل که توفیق خادم یاری آستان قدس رضوی را نیز کسب کرده است، کتاب در پی مصطفی(ع) را به مناسبت میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت به خادمیاران رضوی  استان اردبیل اهدا کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه