اخبار داغ

کارشناس خانواده:

بالا رفتن سن ازدواج و کاهش موالید در کشور به بحران تبدیل شده است/ مسکن، مهمترین دغدغه جوانان برای تشکیل خانواده

بالا رفتن سن ازدواج و کاهش موالید در کشور به بحران تبدیل شده است/ مسکن، مهمترین دغدغه جوانان برای تشکیل خانواده
اعظم صمدی گفت: بالا رفتن سن ازدواج و کاهش موالید در کشور؛ به بحران تبدیل شده است و اگر به طور اساسی و ریشه ای این مشکل حل نشود در آینده موتور رشد کشور که جوانان هستند، از بین رفته و کشور با پیری جمعیت روبرو می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعظم صمدی کارشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: افزایش وام ازدواج مشکل ازدواج جوانان را برطرف نمی کند، زیرا هزینه های تشکیل خانواده بسیار بالا رفته است و دستگاه های متولی باید این مشکلات را در حد توان حل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: امروز هزینه مسکن کمر خانوارهای ایرانی را شکسته است و فاصله طبقاتی بیداد می کند.
,
 
,
این کارشناس افزود: ثروتمندان ثروتمندتر و فقیران، فقیرتر می شوند و خانواده ها در سطح متوسط زندگی نیز محدود هستند؛ دولت باید مشکل مسکن زوجین را در اولویت قرار دهد.
,
 
,
صمدی تصریح کرد: اکثر مردان توانایی تامین مسکن مستقل را ندارند لذا تصمیم می گیرند زندگی مجردی را انتخاب کنند و از تشکیل خانواده پرهیز می کنند.
,
 
,
وی گفت: زوجین بسیاری به مراکز مشاوره مراجعه می کنند که چندین سال عقد بوده اند و توانایی تامین مسکن را ندارند و در انتها اختلافات اوج می گیرد و به خط آخر زندگی یعنی طلاق می رسند.
,
 
,
این کارشناس افزود: دولت باید در هر استان مسکن هایی را برای زوجین در نظر بگیرد و با شرایط اقساطی و مناسب این خانه ها را تحویل دهد تا زمینه ازدواج زوجین فراهم شود.
,
 
,
صمدی در خاتمه خاطرنشان کرد: بالا رفتن سن ازدواج و کاهش موالید در کشور به بحران تبدیل شده است و اگر به طور اساسی و ریشه ای این مشکل حل نشود در آینده موتور رشد کشور که جوانان هستند، از بین رفته و کشور با پیری جمعیت روبرو می شود که این پیری جمعیت مشکلات خاص خودش را دارد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه