اخبار داغ

مراسم اهدای چوب اسنوکر جهانبانی به موزه ملی ورزش؛

صالحی امیری: ورزش ایران بدون ریشه‌هایش می‌خشکد/ سجادی: مجوز حرفه‌ای ورزشکار اسنوکر با ۱۱ ساعت مسابقه کسب شد

صالحی امیری: ورزش ایران بدون ریشه‌هایش می‌خشکد/ سجادی: مجوز حرفه‌ای ورزشکار اسنوکر با ۱۱ ساعت مسابقه کسب شد
مراسم تجلیل از پیشکسوتان فدراسیون بولینگ و بیلیارد و اهدای چوب اسنوکر جهانبانی به موزه ملی ورزش برگزار شد.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم تجلیل از پیشکسوتان جامعه فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس، امروز (سه‌شنبه - ۲۷ مهرماه) در سالن استاد ابوالقاسم فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک و با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، هاشم اسکندری رئیس فدراسیون و جمعی از مسئولین و پیشکسوتان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس اظهار داشت: پیش‌کسوت واژه‌ای قابل اعتناست و باید به آن‌ها توجه کرد. تاسیس موزه ملی ورزش اقدامی شایسته بود؛ جایی که مدال‌آوران ورزش کشور در آن ماندگار هستند. تلاش ویژه‌ای از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان برای تکریم بزرگان ورزش هم صورت گرفته. برای پیشرفت ورزش ایران باید شأن بزرگان رشته‌های مختلف را حفظ کنیم؛ افتخارات آن‌ها ارزش بسیاری دارد. طی این سال‌های مسئولیت توانستیم ۹۹ مدال آسیایی و جهانی را کسب کنیم.

,

 

,

*صالحی امیری: ورزش ایران بدون ریشه‌هایش می‌خشکد

, *صالحی امیری: ورزش ایران بدون ریشه‌هایش می‌خشکد, *صالحی امیری: ورزش ایران بدون ریشه‌هایش می‌خشکد,

رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در این نشست اظهار داشت: در جمع این پیش‌کسوتان باید از آقای وزیر هم تقدیر کنم که مرام پهلوانی دارد و این روزها در جایگاه پیش‌کسوتی قرار گرفته. از پیش‌کسوتانی امروزه یاد می‌کنیم که حیات دائمی دارند و درخشش‌شان محدود به مدت زمان کوتاهی نیست. اگر پیش‌کسوت به دیار باقی سفر کند، نفس ورزش ایران گرفته می‌شود. اگر امروز ورزش ما در بلندای اخلاق نیست، چون از پیش‌کسوتان فاصله گرفته. با این هدف به تجلیل می‌پردازیم که پیام عدم فراموش ریشه‌ها به جوانان منتقل شود؛ درختی که ریشه‌هایش خشک شود بدون میوه خواهد بود و ورزش ایران بدون ریشه‌هایش می‌خشکد.

,

صالحی‌امیری در ادامه عنوان داشت: این دیدارها برای من یک زیارت است. ما یک جسم در ورزش داریم که سکوها و سکه‌هاست و یک روح که پیش‌کسوتان آن هستند. تختی می‌ماند برای همیشه تاریخ؛ چون یک روح بود و فراتر از یک قهرمان. باید از سکوی قهرمانی به سکوی پهلوانی شیفت کنیم. اگر بناست که ماندگار باشیم، باید بکوشیم تا پیش‌کسوتان ماندگار باشند.

,

 

,

*سجادی: مجوز حرفه‌ای ورزشکار ما با ۱۱ ساعت مسابقه کسب شد

, *سجادی: مجوز حرفه‌ای ورزشکار ما با ۱۱ ساعت مسابقه کسب شد, *سجادی: مجوز حرفه‌ای ورزشکار ما با ۱۱ ساعت مسابقه کسب شد,

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: هفته‌ای که آغاز کردیم با روز ملی پارالمپیک شروع شد. حدود ۱۱ سال پیش جلسه‌ای تخصصی با این فدراسیون داشتیم؛ بهره‌مندی از خطوط بولینگ در کشورها را داشتیم که ژاپن با ۳۶۰۰۰ خط بولینگ برتر بود، امروز ما ۳۷ باشگاه بولینگ در کشور داریم که نهایتاً بشود ۳۷۰ خط. اگر به دنبال ورزش پرمدال هستیم، باید روی این زمینه‌ها کار شود.

,

وزیر ورزش و جوانان در ادامه عنوان داشت: ما فکر می‌کنیم فقط فدراسیون ورزش‌های همگانی باید در صف مقدم باشد. همین فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس هم از پتانسیل ورزش خانوادگی برخوردار بوده و بسیاری در این حوزه فعالیت دارند و وجهه همگانی آن بالاست. هدف دولت مردمی، توسعه ورزش در بخش ملی و افزایش نشاط است. ۳۰۰۰ باشگاه بیلیارد داریم که رقم قابل توجهی استفاده کننده دارد.

,

سجادی بیان داشت: کسب کرسی‌ها و صف‌شکنی در ورزش حرفه‌ای توسط این فدراسیون جای تقدیر دارد. در بعضی از رشته‌های این فدراسیون ما ورزشکار حرفه‌ای داریم. اولین مجوز حرفه‌ای ورزشکار ما ۱۱ ساعت مسابقه داشت تا کسب شود و این موضوع جای تشکر دارد. باید این ورزشکارهای حرفه‌ای را دنبال کرد تا امتیازات‌شان حفظ شود و راه برای بعدی‌ها باز گردد، این‌گونه به ۹۹ مدال می‌توان رسید.

,

در پایان این مراسم چوب اسنوکر جهانبانی پیشکسوت بیلیارد ایران به موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک اهدا شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه