اخبار داغ

فرار روبه‌جلو با فراموشی؛

نسخه‌نویسی پزشکیان برای دولت رئیسی

نسخه‌نویسی پزشکیان برای دولت رئیسی
پزشکیان در حالی به صورت تلویحی دولت جدید را به ادامه همان مسیر دولت قبل دعوت می کند که دولت گذشته هیچ توفیقی در این مسیر کسب نکرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، پزشکیان به صورت تلویحی دولت جدید را به ادامه همان مسیر دولت قبل دعوت می‌کند که دولت گذشته هیچ توفیقی در این مسیر کسب نکرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی در جدید ترین گفتگوی خود، توسعه و بهبود روابط با کشورها را لازمه افزایش تعداد رایزن‌های اقتصادی ایران در سایر کشورها دانست و گفته است: بر همین اساس رایزن‌ها در چارچوب توافقات بالادستی می‌توانند موافقت نامه‌‌‌‌های اقتصادی خوبی را با طرف‌‌‌های خارجی منعقد کنند که برای توسعه کشور بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

,

این در حالی است که نبود رایزن اقتصادی یکی از معضلات دولت قبلی بود و دولت جدید این مساله را در دستور کار قرار داده است

,

پزشکیان در ادامه می‌گوید: در همین زمینه کشورهایی که با ما مشکل دارند،  شاید اجازه ندهند رایزن‌‌‌های جمهوری اسلامی‌در کشورشان به انجام اقداماتی در حوزه اقتصادی و تجاری بپردازند، بنابراین مشکلات مرزی و روابط دو جانبه با کشورهای هدف باید تسهیل شود تا رایزن‌ها امکان برقراری مناسبات را فراهم کنند.

,

وی این مساله را اینچنین باز می‌کند: دولت برای افزایش رایزن‌های اقتصادی باید ابتدا نسبت به توسعه و بهبود روابط با کشورهای هدف بپردازد تا رایزن‌ها در چارچوب سیاست‌گذاری‌های مقامات عالی رتبه نسبت به توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی اقدام کنند. برای تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی باید بتوانیم پول جابجا کنیم و بدون توجه به روابط کشورها، هزینه مناسبات و همکاری‌ها افزایش پیدا می‌کند، بر همین اساس دولت برای تسهیل مسیرهای مالی و همکاری‌های اقتصادی به کمک رایزن‌ها باید بستر لازم را فراهم کند.

,

این گزارش می‌افزاید اظهارات پزشکیان در حالی است که در دوران دولت گذشته با توجه به ادعا و شعار آشتی با دنیا از سوی دوتمردان دولت یازددهم و دوزادهم بیشترین کاهش سطح روابط با کشورهای جهان و منطقه در این دوران شاهد بودیم. سرگردانی چندماهه سفارت خانه ایران در کشورهای بزرگی چون روسیه و چین و عدم وجود رایزن اقتصاد در سفارتخانه از جمله معضلاتی بود که در دوران ۸ ساله دولت تدبیر و امید وجود داشت.

,

فراموشی انفعال دولت روحانی در بهبود روابط با کشورها خصوصا همسایگان مساله ای است که وی به راحتی از کنار آن عبور میکند.

,

از سوی دیگر توصیه پزشکیان به تبادلات مالی و بانکی باید در بستر قوانین و قراردادهای بین المللی  در واقع توصیه به تصویب FATF است!

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه