اخبار داغ

نتایج المپیک عامل تسویه حساب با هیچ فدراسیونی نیست؛

صالحی امیری: برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک هنوز به اجماع نرسیده‌ام/ با فدراسیون فوتبال هیچ اختلافی نداریم

صالحی امیری: برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک هنوز به اجماع نرسیده‌ام/ با فدراسیون فوتبال هیچ اختلافی نداریم
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: دنیا در توکیو تمام نشده و المپیک باعث تسویه حساب با هیچ فدراسیونی نیست.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم تجلیل از پیشکسوتان جامعه فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس، امروز (سه‌شنبه - ۲۷ مهرماه) در سالن استاد ابوالقاسم فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک و با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، هاشم اسکندری رئیس فدراسیون و جمعی از مسئولین و پیشکسوتان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در این نشست اظهار داشت: در جمع این پیش‌کسوتان باید از آقای وزیر هم تقدیر کنم که مرام پهلوانی دارد و این روزها در جایگاه پیش‌کسوتی قرار گرفته. از پیش‌کسوتانی امروزه یاد می‌کنیم که حیات دائمی دارند و درخشش‌شان محدود به مدت زمان کوتاهی نیست. اگر پیش‌کسوت به دیار باقی سفر کند، نفس ورزش ایران گرفته می‌شود. اگر امروز ورزش ما در بلندای اخلاق نیست، چون از پیش‌کسوتان فاصله گرفته. با این هدف به تجلیل می‌پردازیم که پیام عدم فراموش ریشه‌ها به جوانان منتقل شود؛ درختی که ریشه‌هایش خشک شود، بدون میوه خواهد بود و ورزش ایران بدون ریشه‌هایش می‌خشکد.

,

صالحی‌امیری در ادامه عنوان داشت: این دیدارها برای من یک زیارت است. ما یک جسم در ورزش داریم که سکوها و سکه‌هاست و یک روح که پیش‌کسوتان آن هستند. تختی می‌ماند برای همیشه تاریخ؛ چون یک روح بود و فراتر از یک قهرمان. باید از سکوی قهرمانی به سکوی پهلوانی شیفت کنیم. اگر بناست که ماندگار باشیم، باید بکوشیم تا پیش‌کسوتان ماندگار باشند.

,

رضا صالحی امیری در ادامه در جمع خبرنگاران درباره رویدادهای سال جاری اظهار داشت: طی سال آتی ۵ رویداد در پیش داریم.‌ بهمن ماه المپیک زمستانی را در چین داریم که سرپرست کاروان آقای نظریان انتخاب شده. چند جلسه کارشناسی با ایشان و کادرفنی برگزار شد که چارچوب اعزام ورزشکاران تعیین تکلیف شود. این کاروان محدود خواهد بود و سهمیه محدودی هم داریم که شاید چند مورد وایلدکارت هم کسب کنیم. حتما در این رویداد حضور خواهیم یافت تا وررشکاران ما این تجربه را کسب کنند.

,

وی افزود: در نیمه دوم اسفندماه امسال رویداد بازی‌های داخل سالن را در تایلند داریم که تاکنون ۵ جلسه کادر سرپرستی برگزار شده با حضور فدراسیون‌های مربوطه و سهمیه آن‌ها مشخص شد. پیش‌بینی می‌کنیم با اعزام یک کاروان کیفی نتایج بسیار خوب و بهتر از دوره قبل داشته باشیم. شرط اعزام ما، کاروان کیفی و احتمال کسب مدال بالای ۸۰ درصد خواهد بود و سعی می‌کنیم از کاروان کمی پرهیز کنیم. این تصمیم در ستاد با حضور معاونت ورزش قهرمانی، مدیرکل این حوزه، دبیرکل کمیته ملی المپیک و رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی گرفته شد. اعلام قطعی رشته‌ها و سرپرست این کاروان هم در آینده‌ای نزدیک مشخص می‌شود که البته نتایج آن باید مجدداً مورد بررسی قرار بگیرد. در حال مرحله اول کارشناسی هستیم و پس از ارزیابی در مرحله دوم، اعزامی‌ها مشخص خواهند شد و اعلام می‌کنیم.

,

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه به بازیهای کشورهای اسلامی و بازیهای آسیایی اشاره کرد و گفت: رویداد سوم ما بازی‌های کشورهای اسلامی در مردادماه سال بعد در قونیه هست که مقدمه‌ای برای بازی‌های آسیایی‌ محسوب می شود. یک ماه بعد از این رویداد به بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو اعزام می‌شویم. همان ترکیب تصمیم‌گیرنده بازی‌های داخل سالن برای این رویداد هم درنظر گرفته شده که اهمیت زیادی برای ما هم دارد. ارزیابی مثبتی از حضور ایران داریم و انتظارمان از رویدادهای پیشین بالاتر است. اکثر فدراسیون‌های آسیایی در اردوهای داخل و خارج کارشان را آغاز کرده‌اند. کاراته ۲ اعزام‌ بزرگ را پیش رو خواهد داشت و تقریبا همه فدراسیون‌ها پس از المپیک توکیو با وقفه ۲ هفته‌ای اردو را آغاز کردند. با حضور فدراسیون‌های مشخص، امیدواریم نتایج بهتری از دوره قبل داشته باشیم. از کشتی، تکواندو، قایق‌رانی، کاراته انتظار زیادی داریم. رویداد بازی‌های آسیایی جوانان را نیز داریم که همه ظرفیت‌ها برای تمام رویدادها بسیج شده.

,

رئیس کیمته ملی المپیک در پاسخ به سئوالی درباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران گفت: کمیسیون ورزشکاران یکی از ۱۸ کمیسیون فعال ماست. وظیفه ما حمایت، هدایت و ایجاد بسترهای لازم برای برگزاری جلسات‌ است. همه کمیسیون‌ها تقریبا فعال هستند. به طور طبیعی برخی فرازوفرودها وجود دارد و باید نگاه بلندمدت داشته باشیم. این‌کمیسیون یکی از اولویت‌های IOC هست و ما حداکثر حمایت را داریم. از زحمات میراسماعیلی، ساعی و سوریان تشکر می‌کنم. پس از انتخابات آبان ماه، سعی می‌کنیم این فعالیت تشدید شود و تحرک بیش‌تری وجود داشته باشد. باید در این خصوص سرمایه‌گذاری و حمایت بیش‌تری داشته باشیم.

, IOC,

صالحی امیری درباره انتخابات کمیته ملی المپیک و وضعیت کاندیداتوری خود بیان داشت: هنوز به اجماع و تصمیم برای انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک نرسیده‌ام. چه من باشم و چه نه، کمیته ملی المپیک مسیرش را یافته و دیگر قائم به شخص نخواهد بود. تشکیلات، ساختار، دیپلماسی و مجموعه فعالیت‌ها شکل گرفته و مسیر خود را ادامه می‌دهد. حضور یا عدم حضور یک شخص اختلالی در فعالیت‌های کمیته ملی المپیک ایجاد نمی‌کند. به طور طبیعی فرآیند ثبت‌نام از دی‌ماه برنامه‌مان را آغاز می‌کنیم و نیمه اول بهمن انتخابات را برگزار می‌کنیم.

,

وی با اشاره به تصویب اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی تاکید کرد: چیزی که متن اساسنامه هست، قانون مصوب مجلس بوده و لازم الاجراست. اساسنامه جدید فدراسیون‌ها با روح منشور المپیک در تضاد نیست. باید تلاش کنیم با درک شرایط منشور و توان داخلی، یک وفاق و هم‌گامی داشته باشیم. این وظیفه ما و وزارت‌خانه است و مشکلی برای اجرای متن اساسنامه نمی‌بینم.

,

صالحی امیری در ادامه با اشاره ارزیابی اش از علمکرد ایران در المپیک توکیو اعلام کرد: همه فدراسیون‌ها را به هیات اجرایی دعوت می‌کنیم. بر اساس ارزیابی عملکرد کمیته از فدراسیون مورد حمایت مادی و معنوی قرار می‌گیرند. طی ۲ سال گذشته حدود ۱۱۲ میلیارد تومان برای رشته‌های المپیکی هزینه کردیم. باورمان این است که نتایج حاصله قابل دفاع و قبول بوده و ما محدودیت‌هایی که مواجه بودیم، برطرف کردیم. درگیر کرونا شدیم و محدودیت‌های اقتصادی بسیاری داشتیم. تزلزل در کمیته بین‌المللی المپیک و میزبان بازی‌ها هم کار را سخت کرد و بر همه کشورها تاثیر روانی نامطمئنی گذاشت. حوادثی هم ما را از چند طلای واقعی در المپیک دور کرد. سهراب مرادی، حمیده عباسعلی، بهمن عسکری، احسان حدادی و سایرین را نتوانستیم روی سکو ببینیم. وزنه‌برداری ما چالش را تجربه کرد و تنها یک سکو را در توکیو داشتیم. با این واقعیات نتایج حاصله قابل دفاع بوده و کارشناسان اذعان داشتند بهترین نتیجه کیفی حاصل شده.

,

وی افزود: طی چند جلسه عملکرد توکیو را ارزیابی داشتیم. جزوه آن در اختیار ما و وزارت ورزش و جوانان هست که باید این مسئله را رسانه‌ای کنیم. کمیته ملی المپیک به دنبال تخریب هیچ فدراسیون نیست و دنیا در توکیو تمام نشده. المپیک باعث تسویه حساب با هیچ فدراسیونی نیست. تکواندو در توکیو به هر دلیلی نتیجه نگرفت؛ همین تکواندو هفته پیش قهرمان آسیا شد و نسل جدیدی در آن رویش کرده. باور دارم باید از هر شکستی یک پیروزی جدید را خلق کرد. تکواندوی ایران از بحران المپیک خارج شده و تیم جدیدی آمادگی کسب کرسی آسیایی را دارد.

,

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به خبرنگار دانا درباره تعامل با فدراسیون فوتبال و وضعیت تیم امید گفت: با فدراسیون فوتبال هیچ اختلافی نداریم و در مسیر همکاری و تلاش برای تیم فوتبال امید در المپیک پاریس هستیم. تفاهم‌نامه هم‌کاری مالی و معنوی داریم، این تفاهم به قوت خود باقی‌ست. کمیته ملی المپیک در فرآیند مسائل فنی دخالت نمی‌کند و به فدراسیون فوتبال واگذار شده. از اول نسبت به عملکرد فدراسیون فوتبال خوش بین بوده و هستم. معتقدم این رشته از اولویت‌های ورزش قهرمانی ماست.

, رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به خبرنگار دانا درباره تعامل با فدراسیون فوتبال و وضعیت تیم امید گفت: با فدراسیون فوتبال هیچ اختلافی نداریم و در مسیر همکاری و تلاش برای تیم فوتبال امید در المپیک پاریس هستیم. تفاهم‌نامه هم‌کاری مالی و معنوی داریم، این تفاهم به قوت خود باقی‌ست. کمیته ملی المپیک در فرآیند مسائل فنی دخالت نمی‌کند و به فدراسیون فوتبال واگذار شده. از اول نسبت به عملکرد فدراسیون فوتبال خوش بین بوده و هستم. معتقدم این رشته از اولویت‌های ورزش قهرمانی ماست.,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه