اخبار داغ

جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان به ریاست استاندار برگزار شد

جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان به ریاست استاندار برگزار شد
جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان به ریاست استاندار در سالن جلسات استانداری سمنان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، جلسه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی  سمنان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

طی ۷ ماه گذشته، ۴ جلسه شورای آموزش و پرورش با ۲۴ مصوبه برگزار شد

,

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش در استان خاطر نشان کرد: طی ۷ ماه گذشته، ۴ جلسه شورای آموزش و پرورش با ۲۴ مصوبه برگزار شد که عمده این‌مصوبات اجرایی شده است.

,

 

,

وی افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ،سی و نُهمین دوره مسابقات نماز، قرآن و عترت به صورت مجازی در استان با حضور یک هزار دانش آموز برگزار شد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه " تسهیل فرصت یادگیری با کیفیت در گام دوم انقلاب " ، شعار سال تحصیلی جاری است تصریح کرد: اجرای سند تحول بنیادین، راهبرد وزارتخانه آموزش و پرورش و همچنین این اداره کل در استان است.

,

دستورانی ادامه داد: از نظر سرانه امکانات در وضعیت مطلوبی قرار داریم، شاخص جمعیت دانش آموزی استان نسبت به سایر استان ها پایین تر است و سرانه با سوادی در استان بالاست.

,

وی با بیان اینکه ضریب پراکندگی بالا، بزرگترین چالش ما در آموزش و پرورش استان است عنوان کرد: ضریب پراکندگی بالا، بزرگترین چالش ما در آموزش و پرورش استان است که ما را با کمبود نیروی انسانی و امکانات مواجه می سازد که از لحاظ پوشش دوره های تحصیلی مختلف، آموزش و پرورش استان در وضعیت خوبی قرار دارد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره کلاس های درس در استان اظهار کرد: یک هزار و ۱۴۷ مدرسه با ۵۷ هزار کلاس درس در استان داریم که ۱۲۶ هزار دانش آموز در این کلاس های درس به تحصیل می پردازند و ۸ هزار و ۵۰۰ معلم و مجموعا ۱۰ هزار نفر پرسنل در مجموعه آموزش و پرورش استان فعالیت دارند.

,

دستورانی یادآور شد: ۲۱ هزار دانش آموز ما در استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند و ۱۰ هزار نفر کم سواد و بی سواد در استان داریم که برای ۳ هزار نفر برنامه در دستور کار قرار دارد و در دو سال اخیر در بحث سند شتاب بخشی سواد آموزی در استان، رتبه های برتر کشوری را کسب کردیم.

,

وی با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان بیان کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد معلمان و ۷۰ درصد دانش آموزان استان در بحث کرونا واکسینه شدند و بر اساس دستورالعمل ها و ابلاغیه های بهداشتی، یک سوم مدارس استان به تعداد ۳۳۵ مدرسه با ۱۷ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری به صورت حضوری فعال شدند که عمدتا در مناطق روستایی و عشایری استقرار دارند.

,

65 درصد جمعیت دانش آموزان تحت ‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، تاکنون واکسن دریافت کرده اند

,

دکتر جعفر جندقی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با بیان اینکه 65 درصد جمعیت دانش آموزان تحت ‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، تاکنون واکسن دریافت کرده اند گفت: دو سوم دانش آموزان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان واکسن زدند و نیاز است تا دانش آموزان و معلمان استان نسبت به امر واکسیناسیون کرونا اقدام کنند.

,

 

,

وی افزود: دستورالعمل هایی برای مدیریت هوشمند رعایت پروتکل ها در آینده لحاظ خواهد شد و برای واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان استان هیچ‌ محدودیتی نداریم و می توانیم با هماهنگی آموزش و پرورش در هر نقطه و مکانی نسبت به واکسیناسیون این عزیزان اقدام کنیم.

,

روند اجرای واکسیناسیون فرهنگیان، معلمان و دانش آموزان استان باید تسریع یابد

,

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در پایان جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: امر واکسیناسیون فرهنگیان، معلمان و دانش آموزان استان یکی از مباحث بسیار ضروری است که باید روند اجرای این ‌مهم تسریع یابد و لازم است تا کسانیکه از واکسن کرونا استفاده نکردند، در کوتاهترین زمان ‌ممکن واکسینه شوند.

,

وی افزود: بالغ بر ۱۹ ماه است که با همه گیری ویروس کرونا، در بین ارتباط دانش آموز و خانواده با مدرسه و همچنین ارتباط دانش آموز با جامعه، فاصله افتاده است که این‌ مهم آسیب بسیار جدی برای این ۳ رُکن اصلی آموزش و پرورش به همراه خواهد داشت.

,

 

,

استاندار سمنان با اشاره به پتانسیل بهداشتیاران و مربیان بهداشت خاطر نشان کرد: از پتانسیل بهداشتیاران و مربیان بهداشت در بحث نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در مدارس و فضاهای آموزشی  استفاده شود و تمام جامعه، بخصوص فرزندان ما در آموزش و پرورش، در بحث مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت در اولویت کاری قرار دارند و باید در این حوزه به صورت جدی و ویژه اقدام کنیم.

,

هاشمی یادآور شد: قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش، یکی از مترقی ترین قوانین‌ کشور است؛ عمومی نمودن مساله آموزش و پرورش، جلب و مشارکت مردم در این حوزه و نظارت مردم بر آن، از اهداف اصلی تشکیل این شورا بوده و خواهد بود که نیاز است توجه جدی به آن صورت گیرد.

,

وی با بیان اینکه مردم زمانی در حوزه های مختلف مشارکت مطلوبی دارند که آشنایی با عملکرد درونی و برونی یک سازمان داشته باشند و نیاز است تا آموزش و پرورش نسبت به تحقق این مهم، اقدام کند اظهار کرد: در خصوص تامین وسایل دریافت آموزش مجازی همچون تبلت، نیاز است تا از ظرفیت خیرین استفاده کنیم و نباید دانش آموزی در استان به دلیل محرومیت و نداشتن تبلت، از تحصیل باز بماند.

,

استاندار سمنان ادامه داد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، ضرورت دارد تا دستورالعمل ویژه مقابله با کرونا در فصل سرما و شرایط برگزاری کلاس های حضوری، تدوین و ابلاغ شود و در بحث ایجاد نشاط اجتماعی و سواد حرکتی در بین دانش آموزان، به منظور افزایش نشاط و سلامت جسمی و همچنین سلامت روان، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با مشارکت آموزش و پرورش برنامه ویژه ای تدوین و اجرایی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه