اخبار داغ

تاریخ شیعیان افغانستان صرفا خدمت و گذشت بوده است/ علما و طلاب صدای مظلومیت ما را به دنیا برسانند

تاریخ شیعیان افغانستان صرفا خدمت و گذشت بوده است/ علما و طلاب صدای مظلومیت ما را به دنیا برسانند
حجت‌الاسلام حسینی سعیدی، عالم افغانستانی گفت: شیعیان افغانستان همواره در طول سال‌های گذشته، مورد هجمه وحشیانه دشمنان اسلام به‌ انحاء مختلف قرار گرفته‌اند و در طول تاریخ افغانستان در برابر هیچ حکومتی قیام نکرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حجت‌الاسلام سید عبدالهادی حسینی سعیدی ظهر امروز در مدرسه علمیه صدر اصفهان در تجمع اعتراضی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان در پی اقدامات تروریستی در افغانستان اظهار کرد: شیعیان افغانستان همواره در طول سال‌های گذشته، مورد هجمه وحشیانه دشمنان اسلام به‌ انحاء مختلف قرار گرفته‌اند، اگر شما به یاد داشته باشید انفجار در مسجد شیعیان در قندوز و همچنین مسجد شیعیان در قندهار و قبل از آن به خاک و خون کشاندن دبستان دخترانه را، مسببان این انفجارها اعلام کرده‌اند که شیعیان افغانستان خطرناک‌اند، لذا در برابر خطر شیعیان و احساس مسئولیت کرده‌اند، ما می گوییم آیا شیعیان خطرناک هستند؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

عالم افغانستانی خطاب به داعشی‌ها افزود: آیا شیعه جز خدمت و گذشت کاری کرده است، مردم شریف هزاره شیعه افغانستان یک‌چهارم جمعیت افغانستان را تشکیل می‌دهند و در طول تاریخ افغانستان در برابر هیچ حکومتی قیام نکرده‌اند، شورای علمای بلخ، شورای علمای هرات با چه زبانی به شما بگویم که ما با شما تعامل داریم، مردم شیعیان افغانستان قابل‌اطمینان ترین و اعتماد ترین مردم در نزد همه اقوام افغانستان هستند.

,

وی ابراز داشت: اگر به تاریخ افغانستان نیم نگاهی بیندازید، متوجه خواهید بود چه زمان های متعددی که شاهان به جای اعتماد به پشتوها به شیعیان افغانستان اعتماد می کردند، آشپزخانه های سلطنتی در اختیار شیعیان هزاره بوده، این شیعیان هزاره بودند که به عنوان سربازان در خانه‌های صاحب‌منصبان مدت خدمتشان را سپری می کردند، چرا که قابل اعتماد بودند، این شیعیان افغانستان بودند که در داخل افغانستان برای کارهایی که لازم بود، آستین بالا زدند، شیعیان اقداماتی را انجام دادند که باید دنیا و تکفیری ها قضاوت کنند که از کدام یکی فعالیت ها، احساس خطر می‌کنند.

,

حسینی سعیدی اعلام کرد: شیعیان افغانستان در نخستین اقدامات خود، مسجد ساختند، بزرگ ترین مدرسه علمیه در جهان اسلام نه فقط خاورمیانه را با ۳۶ هزار متر و با امکانات و تجهیزات روز در کابل ساختند، شهرک علمی آیت الله العظمی محسنی قندهاری این مدرسه را ساخت، مدرسه های ابتدایی و مدرسه های متوسطه، مدرسه های عالی خودگردان را ما تاسیس کردیم، منتظر دولت نماندیم، آیا این امور خطرناک است؟

,

وی به خدمات شیعیان افغانستانی در خاک افغانستان اشاره کرد و خبر داد: ایجاد دانشگاه های خودگردان در شهرهای شیعه نشین، ساخت کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی، راه اندازی تلویزیون‌های خصوصی و چاپخانه ها، ایجاد ورزشگاه و تحول در کشاورزی و باغداری روستاها از حالت سنتی به سوی صنعتی، رواج کشت گلخانه ای، آیا این امور خطرناک هستند؟ ما هیچگاه با دولت ها نجنگیدیم و اگر جنگی هم بوده در خانه های خود با متجاوز جنگیده ایم.

,

عالم افغانستانی یادآور شد: امروز دشمن در مقدس ترین مکان ها و مساجد به جنگ با ما آمده است، امروز علما و برادران دینی و مذهبی خصوصاً شیعیان افغانستان سخت‌ترین دوران را سپری می‌کنند، حکومت قانونی افغانستان فروپاشیده، بانک‌ها خالی شده، دولت جدید را به رسمیت نشناختند، فقر بیداد می کند، مراجع معظم تقلید امروز به فریاد مردم گرسنه افغانستان نرسند، چه زمانی خواهند رسید؟ مراجع اجازه کمک متمولین شیعه افغانستانی در خارج را تا عادی شدن مردم افغانستان، صادر کنند.

,

وی تصریح کرد: از کمیته امداد، جمعیت هلال احمر، موسسه های خیریه جمهوری اسلامی ایران این انتظار را داریم که کمپینی برای کمک رسانی به مردم مظلوم افغانستان خصوصاً شیعیان افغانستان به راه بیاندازد و امروز به فریاد آن ها برسند، که اگر جامعه جهانی و مسلمان ها به فریاد افغانستان و مردمش نرسند یک فاجعه بزرگ انسانی پیش خواهد آمد.

,

حسینی سعیدی ادامه داد: انتظار ما از علما و طلاب، گویندگان و نویسندگان و هنرمندان این است که صدای مظلومیت ما را به دنیا برسانید و از مردم دنیا بخواهید که به فریاد ما برسند، همه جهان اسلام و خاصه جمهوری اسلامی در معرض امتحان هستند، همیشه در امتحان پیروز بودید، امیدواریم این مرحله را هم با پشتیبانی و حمایت پشت سر گذاریم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه