اخبار داغ

اولین تغییر مدیریتی در آذربایجان شرقی در دولت رئیسی؛

فراز و فرود مدیر پر حاشیه دانشگاه علوم پزشکی تبریز

فراز و فرود مدیر پر حاشیه دانشگاه علوم پزشکی تبریز
دوران مدیریت طولانی صومی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، یکی از دوران پر فراز و نشیب در این مدت بود که در نهایت با حکم وزیر بهداشت این دوران نیز به سر آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ پس از تعیین استاندار جدید آذربایجان‌شرقی، اولین تغییر مدیریتی در سطح استان توسط وزیر بهداشت و نسبت به رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز رخ داد. وزیر بهداشت در حکمی‌که عصر دیروز منتشر شد، بهمن نقی پور را به عنوان سرپرست جایگزین محمدحسین صومی‌منصوب کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

صومی‌بیش از ۸ سال در عالی ترین سطح مدیریت بهداشت استان قرار گرفته و اولین مدیر دولت یازدهم و دوازدهم بود که مسئولیت خود را در آذربایجان شرقی تحویل داد. دوران مدیریت طولانی صومی‌در دانشگاه علوم پزشکی تبریز، یکی از دوران پر فراز و نشیب در این مدت بود.

,

در اوایل دوران مدیریت وی، موضوع انتشار فیش‌های مدیران که حواشی بسیار زیادی به پا کرده بود، این مساله دامان او را نیز گرفت و برخی رسانه‌ها از میزان حقوق دریافتی او انتقاد کردند. از حواشی مدیریت صومی، شکایت او از رسانه ای بود که فیش حقوقی اش را منتشر و نسبت به میزان حقوق دریافتی وی انتقاد داشت.

,

در سال ۹۶ و در دولت جدید روحانی، زمزمه‌های عزل و تغییر صومی‌در دانشگاه علوم پزشکی تبریز گسترش یافت اما او توانست تا شامگاه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰ بر صندلی مدیریت خود تکیه بزند.

,

اعتراضات صنفی و دانشجویی یکی دیگر از چالش‌های صومی‌در دوران مدیریتش بود. برخی از پرستاران، کارکنان مراکز بهداشت و تشکل‌های دانشجویی در طول این سال‌های نسبت به نحوه مدیریت صومی‌انتقاد، تجمع، تحصن و اعتصاب کردند که او توانست بر همه این مشکلات فائق آید.

,

کرونا چالش اصلی صومی‌در دو سال اخیر بود. با شدت گرفتن موج‌های چندگانه کرونا، انتقادات از صومی‌نیز افزایش پیدا می‌کرد. در اوایل این بیماری نیز عملکرد نه چندان مطلوب وی موجی از انتقادات را به همراه داشت. برخی اختلافات پیرامون تعطیلی یا باز بودن مراکز تجاری و خدماتی بین صومی‌و مسئولان اجرایی استان نیز از دیگر حواشی دوران مدیریتی او بود.

,

البته صومی‌با وجود همه انتقادات به گفته کادر درمان، در بحث ساخت و ساز عملکرد مطلوبی داشت. دوران مدیریت او علی‌رغم تورم شدید و گرانی، شاهد احداث بسیاری از ساختمان‌های جدید برای دانشگاه علوم پزشکی بود.

,

هرچند هنوز از ابعاد و میزان خدمات یا مشکلات احتمالی دوران مدیریت صومی‌خبری منتشر نشده اما شاید بتوان اصلی ترین کارویژه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی تبریز را کنترل کرونا دانست. بهمن نقی پور استاد و معاون آموزشی گروه آنستیزیالوژی یا همان بیهوشی و بی دردی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دارای بورد فوق تخصصی در این حوزه است. او که مسئولیت ریاست اتاق عمل بیمارستان امام رضا (ع) تبریز را برعهده دارد در حال حاضر رئیس انجمن بیهوشی آذربایجان شرقی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه