اخبار داغ

رشد ۱۲۵۵۴ واحدی شاخص بورس/ارزش معاملات دو بازار به ۱۱هزار میلیارد تومان کاهش یافت

رشد ۱۲۵۵۴ واحدی شاخص بورس/ارزش معاملات دو بازار به ۱۱هزار میلیارد تومان کاهش یافت
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند صعودی قرار گرفت و در پایان معاملات با رشد ۱۲۵۵۴ واحدی همراه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بورس اوراق بهادار تهران بعد از کاهش شاخص در روزهای اول هفته، در روز دوشنبه یک روند نوسانی داشت، این شاخص امروز روند صعودی به خود گرفت و در نهایت با رشد اندک ۱۲۵۵۴ واحد همراه شد و به رقم یک ‌میلیون و ۴۴۹ هزار و ۴۷۱ واحد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با رشد ۴ هزار و ۳۸۰ واحد به رقم ۳۹۸ هزار و ۳۴۳ واحد رسید. ارزش بازار به بیش از ۵ میلیون و ۸۰۶ هزار میلیارد تومان رسید.
,
 
,
امروز شاخص کل و شاخص قیمت در بورس تهران ۰.۸۷ درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۱.۱۱ درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور نیز با ۰.۸۴ درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس ۱.۱۷ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز ۵۲ صدم درصد افزایش یافت.
,
 
,
امروز نمادهای وغدیر، فولاد، فملی، خودرو، وبملت،‌اخابر و شخارک به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس تهران را داشتند.
,
 
,
شاخص فرابورس نیز امروز با رشد ۷۲ واحدی به عدد ۲۰ هزار و ۳۷۸ واحد رسید. ارزش معاملات در فرابورس هم بیش از ۵ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان رسید.
,
 
,
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۱۳۷ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه هم به ۳۶۷ هزار میلیارد تومان رسید.
,
 
,
امروز نمادهای زاگرس، غصینو، ذوب، ‌شگویا، صبا، دی و شجم به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند.
,
 
,
به گزارش فارس، با توجه به سیاست جدید سازمان بورس مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاران حقیقی از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار سرمایه شوند، لازمه‌ اجرای این سیاست این است که مجوز انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری صادر شود و برای افراد مختلف با درجه ریسک متفاوت، صندوق‌های مختلف تعریف شود تا مردم مجبور نشوند مستقیماً وارد خرید و فروش سهام شوند.
,
 
,
از سال گذشته که مردم به صورت مستقیم وارد خرید و فروش سهام شدند، عده زیادی سرمایه‌های اندک خود را در این بازار مکاره از دست دادند و حتی خریداران پالایش یکم که از دولت خریداری کرده بودند و قرار بود با تخفیفات درنظر گرفته شده سود ببرند، اما بعد از یک‌ سال ۲۸ درصد از اصل سرمایه‌شان آب رفته و وعده‌های دولتی‌ها مبنی بر جبران زیان خریداران سهام دولتی از جمله پالایشی عملی نشده است.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه